roken in huurwoningen II

xena
Topic Starter

roken in huurwoningen II

#1 , 18 feb 2012 06:40

Lex schreef:
Je kan geen rookverbod opleggen want dat is, net als het verbod om dieren te houden, een inbreuk op de privacy.

@xena
dus onder het mom van privacy mag je beschadigingen aanbrengen aan andersmans eigendom en van onderhandelde bepalingen moet je zich niets aantrekken .

dus je kan dus overal roken ondanks tal van rookverboden anders schend men uw privacy
GW. Art. 15. De woning is onschendbaar....

GW. Art. 22. Ieder heeft recht op eerbiediging van zijn privé-leven en zijn gezinsleven; ....

Gek genoeg hebben minderjarigen het sterkste argument tegen roken in handen...

GW. Art. 22bis. Elk kind heeft recht op eerbiediging van zijn morele, lichamelijke, geestelijke en seksuele integriteit.
(Elk kind heeft het recht zijn mening te uiten in alle aangelegenheden die het aangaan; met die mening wordt rekening gehouden in overeenstemming met zijn leeftijd en zijn onderscheidingsvermogen.
Elk kind heeft recht op maatregelen en diensten die zijn ontwikkeling bevorderen
heb ik dan toch gelijk ???

op 15 februari 2012 in het nieuwsblad verklaart de bevoegde minister in een intervieuw ;
dat een verhuurder geen rokers mag weigeren maar wel het roken in zijn woning mag verbieden

krant ligt nog in mijn werkzak in auto eventueel bezorg ik de pagina nummer (rond de tiende)en de titel van het artikel

overigens een zeer intressant artikel steeds meer rokers durven niet meer buiten gaan roken vanwege het loser-gevoel

en ik geloof dat het deze week in het laatste nieuws stondt een studiebureau had berekent dat roken de staatskas per belg gemiddeld 91,5€ kost

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#2 , 18 feb 2012 13:00

Xena gelieve de beslissing van de moderator te respecteren.
We kennen onder tussen elk zijn gedacht en dit is een totaal nutteloze opening voor een standpunt waar niemadn100 % gelijk heeft of het zal krijgen.
Je rancuneuze gedachtengang gefixeerd op tabak terwijl in zo'n discussie talloze andere elementen ook van toepassing zijn zoals bvb de privacy wetgeving daaromtrent helpt daar ook niet veel bij
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

xena
Topic Starter

#3 , 18 feb 2012 15:07

Xena gelieve de beslissing van de moderator te respecteren.
We kennen onder tussen elk zijn gedacht en dit is een totaal nutteloze opening voor een standpunt waar niemadn100 % gelijk heeft of het zal krijgen.
dus als een persoon geadviseerd door top-experten een uitspraak doet terzake mag je het nieuwe element niet inbrengen

Reclame

Oude Belg

#4 , 18 feb 2012 17:22

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Actuele Thema's”