achterstallige boetes innen via belastingsbrief

nootje
Topic Starter

achterstallige boetes innen via belastingsbrief

#1 , 01 feb 2012 13:24

Ik vraag me dan af of mensen die een heel laag loon hebben, OCMW lui of asielzoekers ed
nog hun boetes aan betalen...... En wat met mensen die in schuldbemiddeling zitten?
Deze mensen krijgen niks terug van de belastingen, hoe kunnen die dan verplicht worden om
overtredingen ook te betalen ?
En iedereen weet dat die mensen, toch dikwijls ook autorijden........
Hoe gaan ze dat oplossen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 feb 2012 14:20

Ik denk dat U de opzet van heel het systeem mist. Nu moet de schatkist actief op zoek gaan naar elk openstaand saldo dat ze te goed hebben, via ingebrekestellingen, gerecht, deurwaarders, ... In de toekomst kan men dat simpel in één keer innen via de belastingen. Iemand die geen geld of bezittingen heeft zal dat onder het huidige systeem dus ook niet gaan betalen. De vooruitgang is dus te zoeken bij de administratieve molen die nu iets gemakkelijker zal draaien.

Artis

#3 , 01 feb 2012 14:37

kwestie van kort door de bocht te gaan en te praten over zaken waarover je niets afweet ...
Ook "ocmw lui" moeten belastingen betalen hoor, of ze nu werken of een werkloosheidsuitkering hebben ed meer ... Maar deels heb je wel gelijk, leefloners worden wel vrijgesteld.
Trouwens, één van de grootste schulden uit CSR naast leningen/kredieten zijn voornamelijk belastingsschulden en penale boeten.

Reclame

Vandebos

#4 , 01 feb 2012 15:04

Nergens worden de gewone inningsmethoden voor boetes uitgesloten. Doel is die boetes die wel via fiscale terugbetalingen geïnd kunnen worden te innen. Als men hiermee van 35% geïnde boetes kan gaan naar 70% is er al sprake van een significante verbetering nietwaar?

Terug naar “Actuele Thema's”