Dodelijke aanslag Luik

Vandebos
Topic Starter

Dodelijke aanslag Luik

#1 , 13 dec 2011 13:37

Onze beurt?

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 111213_122" onclick="window.open(this.href);return false;

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 13 dec 2011 15:23

Hopelijk blijft het hierbij.

En als eerste voornemen voor nieuwjaar : doe iets aan het wapenbezit.

sniper

#3 , 13 dec 2011 15:35

doe iets aan het illegale wapenbezit

het is in België eenvoudiger om een illegaal wapen te verkrijgen, dan om een wapenvergunning te krijgen
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

Vandebos
Topic Starter

#4 , 13 dec 2011 15:50

doe iets aan het illegale wapenbezit

het is in België eenvoudiger om een illegaal wapen te verkrijgen, dan om een wapenvergunning te krijgen
Inderdaad, als ik hier in Anderlecht 500m van mijn werkplaats wegwandel zijn er op zijn minst drie locaties waar je makkelijk aan spul kan raken... voor € 750 zijn er goede 9mm...

als ik daarentegen hetzelfde wapen legaal wens aan te schaffen... zijn we zes weken bezig. Illegale wapenverkoop aanpakken is een absolute prioriteit in mijn ogen. Zeker gelet op oorlogswapens...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 dec 2011 16:24

Misschien een cursus in Westerse cultuur geven want blijkbaar is wapenbezit sterk cultuurgebonden.
Zeker te geven in het inburgeringstraject.

eylis

#6 , 13 dec 2011 16:36

tut tut fransiscus, tzijn niet de brave families die een inburgeringdtraject volgen die met kalasnikovs rondwandelen.
En de russische, poolse, albanese maffia uit de grootsteden zijn ook westerlingen dacht ik?
Wapendracht is vooral sterk gendergebonden dacht ik... (oo als er nu maar geen postbommetje ontploft :-)

Franciscus

#7 , 13 dec 2011 16:46

Oost- Europeanen. :D
Volkeren waar 'eer en bloed' bovenaan hun prioriteitlijstje staan.
100 jaar geleden trokken de jongeren hier ook hun messen op de kermis (nu iets minder)
Spijtig genoeg mogen in de nationale statistieken dit soort gegevens NIET aangegeven worden.
Praktijk geeft echter aan dat het bezit, letterlijk het dragen van vooral vuurwapens 'bon ton' is bij bepaalde bevolkingsgroepen.

ganapathi tantra

#8 , 13 dec 2011 20:34

Misschien een cursus in Westerse cultuur geven want blijkbaar is wapenbezit sterk cultuurgebonden.
Zeker te geven in het inburgeringstraject.

Geef eerlijk toe je begaat er één , Fran cisser cus.
What about the wild west pipo's waar het zelfs in de grondwet staat.

Waar zou wapenbezit het grootst zijn ? idd in de meest Westerse cultuur van allemaal.

Voor de rest wat betreft vandaag ? Mijn inziens paniek voetbal. Eén allochtoon met paar handgranaten is nog geen Belgische jihad of intifada.
Hoe erg ook voor de slachtoffers maar de media zal er weer wat van gaan brouwen. En dan werd gisteren ook nog eens EEN ONKLAAR GEMAAKTE !!!!
piepoefpaffer gevonden bij een moslim .Oeeeeeeeeeeeee lalalala oppassen zenne pfffffffffffff mensen toch. Jeetje mensen straks zijn we allemaal bibberende stresskippen.
Tentijde van de eerste politieke moord op Pim Fortuin ging er ook een schok door Nederland en iedereen sprak van een zeer negatieve evolutie.
Maar het is gebleven bij één voorval dat weliswaar een grnes heeft doorbroken maar daar bleef het bij. Idem dito de moord op Theo Van Gogh gekend
om zijn geitenneukerstirade
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Franciscus

#9 , 13 dec 2011 21:05

Het gaat een stuk over waarden en normen.
Het gaat ook over het kunnen vormen van die waarden en normen. Gebrek aan vorming en opleiding.
Waar ik woon zijn er trouwens steeds bendes geweest ( in A 'schoolplak, stuivenberg) om er twee te noemen.
Er werd regelmatig met messen gevochten.
Als je dan naar de woonomstandigheden en scholingsniveau ging kijken. Wel er zaten er maar weinig vanuit die buurt op mijn school.
Nu leeft daar een andere bevolking en de problemen zijn dezelfde.
Aan wat ligt het dan?

artemis

#10 , 13 dec 2011 21:18

Waarden en normen.... vorming en opleiding...... Hans Van Temsche al vergeten? Die kwam niet uit een achtergesteld of marginaal milieu.

artemis

#11 , 13 dec 2011 21:36

Waar ik woon zijn er trouwens steeds bendes geweest ( in A 'schoolplak, stuivenberg) om er twee te noemen.
Er werd regelmatig met messen gevochten.
Als je dan naar de woonomstandigheden en scholingsniveau ging kijken. Wel er zaten er maar weinig vanuit die buurt op mijn school.
Nu leeft daar een andere bevolking en de problemen zijn dezelfde.
Aan wat ligt het dan?
Waar ging je dan naar school Franciscus, in de Seefhoek of in het Xaveriuscollege?
Het lijkt al een poos alsof we onze roots in dezelfde omgeving hebben, vandaar :mrgreen:
Was je school gelegen in de buurt waar je woonde? Want kansarmen en/of migrantenkinderen gaan zelden naar school buiten hun eigen buurt, zelfs al kunnen ze eventueel een hoger niveau aan ietsje verderop.

Vandebos
Topic Starter

#12 , 13 dec 2011 21:38

Ik heb al vuurwapens vanaf mijn 16de (onder zegel tot 18de). Mijn overgrootvader heeft me op de goede oude wijze (methode à la oorvijgen) geleerd met die dingen op een verantwoorde wijze om te gaan. Je zal nooit losse munitie of een los vuurwapen bij me aantreffen. (Er is wel een reactiekluis naast het bed, deze is altijd gesloten.)

Ik zal me nooit een illegaal wapen aanschaffen, alleen al om de eenvoudige reden dat je de herkomst en pedigree ervan niet kent, net zoals je niet weet hoe het wapen onderhouden is; een vuurwapen degelijk onderhouden in sportkringen kan duizenden patronen meegaan, eenzelfde wapen in oorlogsomstandigheden wordt onbetrouwbaar na 500-750 patronen. Vaak komen de wapens in het illegale circuit uit oorlogsgebieden en hebben ze al een rondje oorlogen achter de rug. (op dezelfde wijze als wij oude wagens naar Afrika en het Oosten sturen sturen zij wapens naar hier...)

Omgeving is een veelbepalende sector. Aan de andere kant mag men Nordine Amrani nu niet een typisch personage noemen, zijn strafblad en feiten zijn al bij al toch redelijk opmerkelijk te noemen. meer dan 9.000 onderdelen van vuurwapens (hoogstwaarschijnlijk ook bruggetjes en dergelijke) en een wiet plantage van bijna 3.000 planten zijn toch al niet alledaags te noemen....

eylis

#13 , 14 dec 2011 09:21

ik was helemaal van streek toen ik vernam dat die kerel gewoon voorwaardelijk vrij was? en dat met zo'n strafblad...
Dat wil zeggen dat er procentueel gezien nog van die tijdbommen rondlopen.

Vandebos
Topic Starter

#14 , 14 dec 2011 09:28

Inclusief diegenen die nog geen strafblad hebben...

Gebruiker21

#15 , 14 dec 2011 13:08

Gevaarlijke gekken die vrij rondlopen zullen altijd blijven bestaan. Hebben ze geen vuurwapens, dan gebruiken ze wel een wagen om op een groep mensen in te rijden (remember het drama op Koninginnedag in Nederland?) of een mes (De Gelder).

Geen enkele wet kan hier iets aan veranderen. We moeten aanvaarden dat er tussen die meer dan 6 miljard mensen, er een aantal tussenzitten die levensgevaarlijk en totaal onvoorspelbaar zijn. Dit was er zo ééntje. Gelukkig heeft hij zichzelf ook opgeruimd, zodat er toch al één gek minder rondloopt (maar ondertussen is er al een toekomstige psychopaat geboren ergens ter wereld, wees gerust).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Actuele Thema's”