Huwelijk tussen gewezen schoonouders en schoonkinderen.

Mette
Topic Starter
Berichten: 83
Locatie: Maaseik

Huwelijk tussen gewezen schoonouders en schoonkinderen.

#1 , 06 dec 2005 17:45

Het huwelijksverbod tussen gewezen schoonouders en schoonkinderen is strijdig met atikel 12 van het EVRM, dat het recht om te huwen waarborgt. Wat is jullie mening daarover?
"Ik excuseer mij voor het soms aanstootgevende taalgebruik van mijn zoon" de moeder van Mette

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ratione Legis
Berichten: 76

#2 , 12 dec 2005 14:39

Zou dat binnen de familiaalrechtelijke praktijk een vaak voorkomend "probleem" zijn ? Komt dat vaak voor dat schoonouders en schoonkinderen huwen ?
Iemand die daar cijfers omtrent heeft ofzo ?

Ik ben daar nog nooit mee geconfronteerd geworden, eerlijk gezegd.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 30 dec 2005 17:40

Het huwelijksverbod tussen gewezen schoonouders en schoonkinderen is strijdig met atikel 12 van het EVRM, dat het recht om te huwen waarborgt. Wat is jullie mening daarover?
Zie R.W. 2005-06, p 320.

Reclame

sperwer
Berichten: 1155

#4 , 10 jan 2006 12:25

snap eigelijk niet waarom men dit verbied, er is toch geen bloedband tssen schoonfamilies. en vaak komen deze zelfs beter overeen dan de kinderen zelf. dus bij overlijden van partners of na echtscheiding vindt ik dat deze wel zouden moeten kunnen trouwen.

Terug naar “Actuele Thema's”