alleenstaand en bijzitter?

els1111
Topic Starter
Berichten: 4

alleenstaand en bijzitter?

#1 , 25 mei 2010 13:19

hallo,
weet er iemand of ik als alleenstaande moeder van 3 kindjes verplicht ben om te gaan bijzitten?
met de lange wapper werd ik ook opgeroepen en toen moest ik ni gaan omdat ik alleenstaand ben maar weet ni of dit nu ook geld?

groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Hera
Berichten: 57

#2 , 25 mei 2010 13:32

mijn buurvrouw was zo ook eens opgeroepen als alleenstaande moeder. ze heeft haar 4 kinderen (inclusief die van 1 maand) meegenomen 's morgens.

die heeft ni lang moeten blijven :P

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 mei 2010 14:16

In principe is dit geen geldige reden om niet te gaan zitten. Maar elke vrederechter die de bijzitters heeft aangeduid is vrij om dit als een geldige reden te aanvaarden. Ik geef je weinig kans.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 25 mei 2010 16:43

In principe is dit geen geldige reden om niet te gaan zitten. Maar elke vrederechter die de bijzitters heeft aangeduid is vrij om dit als een geldige reden te aanvaarden. Ik geef je weinig kans.
je kan wel verwijzen naar de best practices (hier een oud document:

http://www.elections.fgov.be/fileadmin/ ... 408_NL.pdf )

Dara
Berichten: 26

#5 , 12 jun 2010 15:35

Als je eenmaal gaat zitten, ben je er vanaf, ik had ook problemen met opvang van de kinderen en een in't weekendwerkendevrouw....3x opgeroepen om te gaan zitten, maar ik heb nu 5 jaar aan mn broek zitten om beschikbaar te zijn voor een assisenproces,... jaar 1 is voorbij, en het land een stel moorden rijker,... ben benieuwd,....

Terug naar “Actuele Thema's”