Malafide bouwondernemers !!!

winkelcentrum
Topic Starter
Berichten: 65

Malafide bouwondernemers !!!

#1 , 08 apr 2010 13:51

Ik zag het programma op tv "RED MIJN HUIS" en daar word dan een aannemer opgevoerd die charlatanpraktijken uithaalt, in een kast van een villa woont, etc etc etc ..

Op het einde van het programma zegt men dan "de man heeft nog steeds handelszaken". Met andere woorden, die man kan dus rustig verder doen!

Ik begrijp daar niets van.

Kan men vanuit de overheid, btw, belastingen, die man z'n eigendom, wagen etc. verzegelen?

Deze morgen op tv: Iemand die flitst naar een tegenligger omdat er een camera staat word veroordeeld. Een kleine visje word gestraft ! Een grote vis die niets anders doet dan misdrjven blijt verder te kunnen doen.

Begrijp het niet helemaal.

Ik dacht ik België als je bedrijf in faling gaat dat je niet zomaar een nieuw bedrijf kan opstarten. Is dit zo?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 08 apr 2010 14:16

Ik dacht ik België als je bedrijf in faling gaat dat je niet zomaar een nieuw bedrijf kan opstarten. Is dit zo?
Hangt af van de wijze waarop je in faling gaat.

Bovendien is het heel eenvoudig te omzeilen:

Men neme een werkloze sukkel die men hoop papieren in de poot drukt waar hij zijn kruisje op plaatst.

Bedrijf opgericht.

Vervolgens (meestal tegelijkertijd) stelt men met deze man een contract op dat van hem niet meer maakt dan een ordinaire werknemer binnen het bedrijf dat hij heeft opgericht en waarmee alle macht wordt gedelegeerd naar .... onze fraudeur...

einde verhaal tot ofwel de schulden te groot worden en het bedrijf in faling gaat of er fraude wordt vastgesteld en het bedrijf in faling gaat of er toevallig een controle plaatsvind waarmee een aantal praktijken aan het licht komen.

Waarna er voor onze fraudeur niets anders overblijft dan ... te herhalen...


Of nog leuker: Je richt een bvba op op naam van een nietsvermoedende brave burger met diens adres als zetel doch een ander adres voor de correspondentie... ( de burger weet hier meestal pas van als de deurwaarder aan zijn deur staat)

Kijk, Als er in België meer dan 250.000 gekende werkgevers zijn en amper 2000 controleurs verspreidt over verschillende sociale instellingen waarvan de directies niets liever doen dan elkaars territorium afbakenen en voluit in de aanval gaan tegen elk voorstel tot samenwerking dat hun "beslissingsbevoegdheid" zou beperken, wat wil je dan in godsnaam.

De controleurs en inspecteurs schreeuwen om samenwerking, bidden erom, alleen al om de massa's dubbel, driedubbel en vierdubbel werk uit te sparen maar wat baat dat als de leidinggevenden zich enkel bekommeren om hun machtspelletjes binnen de eigen instellingen???

Franciscus
Berichten: 38654

#3 , 09 apr 2010 17:47

Je moet zelfs niet in belgië wonen - je mag zelfs een uitgewezen illegaal zijn om een firma te beginnen.
Bij een actie kwamen ze bij een 'bevriende horecazaak' binnen
sociale inspectie
inspectie sociale wetten
arbeidsinspectie
milieudienst stad
politie
dienst vreemdelingenzaken
bouwpolitie (ander dienst gemeente)
RVA
Ik ben er ondertussen nog enkele vergeten ...
a ja
douane
inspectie economische zaken
belastingen (bijzonder opsporingen)

In Antwerpen ook bij telefoonwinkels en nachtwinkels - bouwbedrijven - vzw

Reclame

Terug naar “Actuele Thema's”