steun de arbeiders Opel Belgium en toeleveringsbedrijven

yves111
Topic Starter
Berichten: 45

steun de arbeiders Opel Belgium en toeleveringsbedrijven

#1 , 29 jan 2010 09:11

Bij wijze van uitzondering had ik hier graag een oproep geplaatst tot solidariteit voor de werknemers van Opel belgium en de toeleveringsbedrijven.
door de sluiting van deze fabriek komen minstens 6000 mensen zonder inkomen te staan.
Persoonlijk ken ik verschillende mensen die hier werkzaam zijn en door de sluiting in zware (financiele) problemen komen.
Graag had ik dan ook een oproep geplaatst tot het tekenen van de petitie op vogende link:
http://www.solidairmetopelantwerpen.be/
Ik ben me ervan bewust dat dit forum niet dient tot zulke oproepen.
Moest het zijn dat dit volledig tegen de regels is en jullie hier geen uitzondering op willen maken dan bied ik hiervoor mijn verontschuldigingen aan en verwijderd u gewoon deze oproep.
Alvast bedankt
6000 gezinnen rekenen op jullie steun

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa
Berichten: 818

#2 , 29 jan 2010 09:16

u raakt mijn dikke teen...zijn de werknemers solidair met anderen?
Plus est en vous

yves111
Topic Starter
Berichten: 45

#3 , 29 jan 2010 09:42

Hallo 3399AAaa
Het is niet mijn bedoeling om hier een discussie te starten over dit of dat. Het gaat hier gewoon over de job van 6000 mensen.
Ik weet ook wel dat er nog veeeeeel andere onrecht is. Maar het is niet daarom dat je dit niet zou moeten ondertekenen.
Maar nogmaals: ik respecteer ieders mening.
mvg yves

Reclame

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#4 , 30 jan 2010 21:21

De werknemers van Opel hebben hun eigen graf gedolven door hun fabriek kapot te staken ...

Ik vind het dus enkel jammer voor die mensen die NIET telkens gestaakt hebben voor een prul van niets. Voor de rest vind ik het alleen spijtig dat de maatschappij straks moet opdraaien voor hun uitkeringen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

JohnD
Berichten: 3580

#5 , 30 jan 2010 22:48

Ik moet hier mapleleiah enigszins enigszins bijtreden. En wat het in zware financiele moeilijkheden geraken betreft. Laat me duidelijk zijn: die mensen werkten aan lonen om u tegen te zeggen. Als ze nu in moeilijkheden zitten zal dat dan waarschijnlijk wel zijn omdat ze hun villa of 2e auto moeten afbetalen. De laatste 20 jaar vind ik dat de mensen meer tering naar de nering moeten leven wegens ongunstige economische situatie. Ik bedoel je moet er met je levenswijze rekening houden dat er iets kan mis gaan zoals WL worden. Iemand die dat niet inkalkuleert begaat een fout.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 30 jan 2010 22:49

Gelet op het feit dat hier gesproken wordt over het werk van meerdere duizenden mensen, ongeacht hun acties uit het verleden; gelet op het feit dat dit een advies forum is en dat het hier geen juridische, doch economische factoren zijn die deze mega-sluiting als basis hebben sluit ik bij deze de post af. Iedereen die deze post wenst te lezen kan dit, iedereen die wel of niet wenst de petitie te ondertekenen kan dit via de link, iedereen die wenst commentaar te geven op deze sluiting wordt vriendelijk verzocht dit onder de talloze nieuwsberichten te doen die de komende maanden ongetwijfeld in elke krant verschijnen.

Acties van vakbonden zijn niet altijd ethisch correct, acties van directies evenmin. Doel hier is diegenen die een juridische misstap menen te ontwaren te helpen met advies om de misstap te bevestigen of te ontkrachten.

Discussie gesloten.
Laatst gewijzigd door Vandebos op 31 jan 2010 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#7 , 31 jan 2010 12:00


Acties van vakbonden zijn niet altijd ethisch correct, acties van directies evenmin. Doel hier is diegenen die een juridische misstap menen te ontwarren te helpen met advies om de misstap te bevestigen of te ontkrachten.

Discussie gesloten.
Groot gelijk, vroeg of laat ontaard een dergelijk discussie in een POLITIEKE discussie en daar hebben de arbeiders ook geen boodschap aan.

Terug naar “Actuele Thema's”