gezinslast

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

gezinslast

#1 , 25 apr 2023 07:30

Wat is het verschil tussen iemand ten laste of gezinslast?

In de corona tijdperk waren kinderen enkel als gezinslast al deze op je ziekenboekje stond !

Stond deze op de moeder moeten nu al deze mensen hun geld die ze meer kregen voor hun gezinslast ??

Waarom is voor deze materie niet het zelfde als ten laste fiscaal ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12840

#2 , 25 apr 2023 08:23

Personen ten laste = inkomstenbelasting

Gezinslast = uitkeringen

Niet helemaal zeker, maar ik dacht dat het verschil was dat gezinslast enkel voor minderjarigen kon zijn terwijl dat voor personen ten laste geen vereiste is.

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 apr 2023 09:08

Personen ten laste = inkomstenbelasting

Gezinslast = uitkeringen

Niet helemaal zeker, maar ik dacht dat het verschil was dat gezinslast enkel voor minderjarigen kon zijn terwijl dat voor personen ten laste geen vereiste is.
Er is nu een zeer groot probleem voor meer dan 30.000 zelfstandigen, die duizenden euro's moeten terugbetalen van overbruggingsrecht, nochtans bij de aanvraag stond zeer duidelijk .
"Het bedrag van de uitkering van het overbruggingsrecht varieert naargelang er al dan niet
"gezinslast" is. Voortaan moet rekening gehouden worden met het begrip "persoon ten laste"
in het kader van de geneeskundige verzorging, om te bepalen of de zelfstandige recht heeft op
het bedrag met of zonder gezinslast."

Persoonlijk vind ik het zeer raar !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LeenW
Berichten: 12840

#4 , 25 apr 2023 09:18

Personen ten laste = inkomstenbelasting

Gezinslast = uitkeringen

Niet helemaal zeker, maar ik dacht dat het verschil was dat gezinslast enkel voor minderjarigen kon zijn terwijl dat voor personen ten laste geen vereiste is.
Er is nu een zeer groot probleem voor meer dan 30.000 zelfstandigen, die duizenden euro's moeten terugbetalen van overbruggingsrecht, nochtans bij de aanvraag stond zeer duidelijk .
"Het bedrag van de uitkering van het overbruggingsrecht varieert naargelang er al dan niet
"gezinslast" is. Voortaan moet rekening gehouden worden met het begrip "persoon ten laste"
in het kader van de geneeskundige verzorging, om te bepalen of de zelfstandige recht heeft op
het bedrag met of zonder gezinslast."

Persoonlijk vind ik het zeer raar !
Dat is een soort van uitkering dus zal inderdaad gezinslast zijn ipv personen ten laste.

Terug naar “Actuele Thema's”