Taalgebruik ambtenaar Brussels gewest

DVCDVC
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Taalgebruik ambtenaar Brussels gewest

#1 , 26 sep 2021 18:46

Als Nederlandstalig ambtenaar van het Brussels gewest verlopen ongeveer 90 procent van mijn dossiers, mails, telefoons, vergaderingen, etc uitsluitend in het Frans. Dit is erg vermoeiend en het neemt veel meer tijd in beslag om alle gegevens te verwerken, soms krijg ik een telefoontje met instructies in het Frans en heb ik niet alles begrepen. Welke Franstalige opdrachten kan men eigenlijk verwachten van mij? Ik werd aangeworven in een vacature in de Nederlandstalige taalrol. Per x aantal Franstalige ambtenaren, moet er ook een Nederlandse ambtenaar aangeworven worden. Ik ben zo iemand - en ik lijd daar ook onder. Ik had graag mijn rechten hierover gekend. Als ik me intern informeer, weet men nooit wat juridische gezien mijn rechten zijn (die persoonlijk nog niet moeten samenvallen met de praktijk, maar ik wil er wel naar kunnen verwijzen)
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 26 sep 2021 19:19

Tenzij u een taalpremie krijgt, kan men niet verwachten dat u in het Frans werkt.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 sep 2021 20:15

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Actuele Thema's”