Is overheid niet geacht zijn burgers te beschermen?

mikey_goby
Topic Starter
Berichten: 59

Is overheid niet geacht zijn burgers te beschermen?

#1 , 03 aug 2021 06:25

Beste, ik stelde mij de vraag vermits gevaccineerde mensen even besmettelijk zijn als niet gevaccineerde tegen het Delta-virus waarom dan toch gevaccineerde die uit rood gebied komen niet getest of in quarantaine moeten. In de grondwet art 23 staat dat de overheid zou moeten instaan voor onze gezondheid. Kan ik dit artikel in acht nemen om een klacht tegen minister van gezondheid te stellen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 03 aug 2021 07:32

Beste

Uw stelling is niet geheel juist. Het risico op besmetting van gevaccineerden is drie keer kleiner dan van niet gevaccineerden. Ze zijn dus niet even besmettelijk. Secundo zijn er ook in België rode gebieden of gemeenten waar het cijfer op rood staat. . tertio zijn die regels gemaakt na overleg met de GEMS. En een hele groep wetenschappelijke experten hebben daar hun inzichten in verwerkt. kans is klein dat jouw evaluatie van 'voor gezondheid zorgen' zwaarder weegt dan die van de experten terzake.

https://www.tijd.be/dossiers/coronaviru ... 23223.html
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

LeenW
Berichten: 12825

#3 , 03 aug 2021 09:43

Ik vermoed dat TS verwijst naar de Amerikaanse studie die eind vorige week gepubliceerd werd. Er moeten daar een paar nuanceringen gemaakt worden:

1) Op basis van gelekte info werd eerst het nieuws verspreid dat vaccinatie weinig tot niets zou uitmaken. Uit het volledige rapport blijkt dat er een kans is die weliswaar hoger is dan bij andere varianten, maar nog steeds veel lager ligt dan bij niet-gevaccineerden.

2) Dit rapport was slechts een beperkte studie en moet nog bevestigd worden door verder onderzoek. Op basis van één studie is het moeilijk om tot harde feiten te komen.


Om dan naar uw vraag te gaan, u kan zeker klacht indienen. Men kan ook de vraag stellen of de Overheid onvoldoende controleert op het PLF en de bijhorende quarantaine en er zijn nog wel een paar discutabele beslissingen geweest waardoor we net met deze delta variant opgescheept zitten.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 03 aug 2021 18:18

Overheid heeft geen resultaatsverbintenis met zijn burgers.

mikey_goby
Topic Starter
Berichten: 59

#5 , 08 aug 2021 19:28

@ basejumper, die studie kwam idd van minder dan 500 mensen

Dank U Leen. Idd indien weten dat ze de controle niet kunnen uitvoeren er maar een correcte maatregel bestaat. Zou U soms een artikel kunnen meegeven waar ik mij zou kunnen op baseren?

@ Franciscus, is er hier niet eerder sprake van inspanningsverbintenis?

Abramelin
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 aug 2021 15:53

Moderator: Dit is geen forum voor anti-vaxxers. Gelieve uw complottheoriën elders te gaan verspreiden.

Terug naar “Actuele Thema's”