covid regels

mbbs1024
Topic Starter
Berichten: 474

covid regels

#1 , 06 jun 2021 14:42

Mogen we nu vanaf 9 juni, met 4, 10 of 50 mensen in de tuin samenkomen (rekening houdende met afstandsregels ?

Met al die aankondigingen in de pers en van politici die elkaar praktisch vertrappelen om versoepelingen aan te kondigen voor de effektieve beslissingen genomen zijn, weet ik niet meer hoe het nu zit.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jun 2021 17:30

Art. 14, § 2, In de private ruimte zijn samenscholingen van meer dan 50 personen verboden, onder voorbehoud van de artikelen 15 en 15bis.
Art. 14bis. Tenzij dit onmogelijk is omwille van de aard van de activiteit, worden in het kader van de toegelaten samenscholingen en activiteiten groepen gevormd van maximum vier personen, kinderen tot en met 12 jaar niet meegeteld. Tijdens eenzelfde samenscholing of activiteit mogen deze groepen niet wisselen van samenstelling. Groepen van meer dan vier personen zijn toegestaan voor zover ze behoren tot hetzelfde huishouden
Art. 15bis. Ieder huishouden mag maximum vier personen tegelijkertijd binnen in huis of in een toeristisch logies ontvangen, kinderen tot en met 12 jaar niet meegeteld.
Art. 23, § 2, De regels van social distancing zijn niet van toepassing:
op personen onderling die elkaar ontmoeten in het kader van artikel 15bis
op personen onderling die behoren tot een groep zoals bedoeld in artikel [...] 14bis;
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Reclame

mbbs1024
Topic Starter
Berichten: 474

#4 , 07 jun 2021 10:32

Als ik het goed begrijp, zijn samenkomsten buiten tot 50 personen dus toegelaten, op voorwaarde dat je in groepen van 4 personen zit, en niet gaat wisselen van groep, en dat tot middernacht, want vanaf dan is er een samenscholingsverbod tot max 4 personen.

Klopt dat, of interpreteer ik de zaak verkeerd ?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 jun 2021 13:59

Art. 14. § 1. Tussen 0.00 uur en 05.00 uur 's morgens zijn samenscholingen op de openbare weg en in de openbare ruimte van meer dan vier personen, kinderen tot en met 12 jaar niet meegeteld, verboden.
Ik lees nergens dat in de private ruimte de samenscholing tot 50 personen zou verboden zijn tussen 0.00 uur en 05.00 uur.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 jun 2021 14:03

Als ik het goed begrijp, zijn samenkomsten buiten tot 50 personen dus toegelaten,
In de private ruimte.
In de publieke ruimte geldt:
Tussen 05.00 uur 's morgens en 0.00 uur zijn samenscholingen op de openbare weg en in de openbare ruimte van meer dan tien personen, kinderen tot en met 12 jaar niet meegeteld, verboden, onder voorbehoud van artikel 15.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

mbbs1024
Topic Starter
Berichten: 474

#7 , 07 jun 2021 22:56

Dan is er eigenlijk nog meer toegelaten dan ik dacht.

Het gaat om het huwelijk van mijn dochter, waar we na het huwelijk, met 18 personen zouden samenkomen, bij haar in de tuin, en ik wil voorkomen dat we problemen zouden krijgen met de politie (corona boetes).

We willen de zaak wel zo goed als mogelijk corona veilig houden en werken volgens de horeca regels, en ook buurvriendelijk (niet te laat en niet te lawaaierig).

De buren worden wel op voorhand verwittigd, en we hopen dat ze begrip zullen hebben voor dit eenmalige event, er zit wel 1 zeurpiet bij :-(

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 08 jun 2021 09:47

Normaal mogen ze in den tuin ook maar tot 23;30 uur zitten .Als er een dienstverlening is van een cateraar

Dienstverlening aan huis in het kader van de activiteiten bedoeld in deze paragraaf is toegelaten tot uiterlijk 23.30 uur.".
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Meeboo
Berichten: 1488

#9 , 08 jun 2021 09:56

de cateraar mag maar blijven tot 23.30u maar de gasten mogen aanwezig blijven. vanaf 23.30u zal je de catering zelf moeten doen :D

Terug naar “Actuele Thema's”