het gerecht .. lekker geldklopperij en de mensen pesten

Danny268
Topic Starter

het gerecht .. lekker geldklopperij en de mensen pesten

#1 , 24 mei 2006 13:32

Op 12/10/2005 werd ik tegengehouden bij een brommercontrole.
Bij deze brommercontrole werd verkeerd vastgesteld dat mijn brommer te snel reed
Mijn brommer werd voor 33 dagen ingehouden, ik heb daarna de brommer moeten laten afstellen zodat hij wettelijk 45 km/h reed.

Ik en mijn ouders wisten niet hoe de test wettelijk zou moeten verlopen en hoe het zat met de rechtbank .
We verwachtten een kleine boete , dus zijn we niet nar het vonnis gegaan .

De zaak is voor de rechter gekomen en het vonnis luidde :
Een geldboete van 1100 ? en 1 maand rijverbod

De rechter was Koen Willebrords , rechter bij de politierechtbank van Turnhout

Mijn brommer reed 68km/h Zonder meetafwijking op de rollen.
Ik zat NIET op mijn brommer, maar de politie heeft wel maar 8km/h afgetrokken als meetafwijking in plaats van 10 km/h..
Ik heb geen ijkingsrapport gekregen en is ook niet opgestuurd.

Bij het terughalen van mijn brommer in het opslagdepot hebben ze gezegt dat mijn brommer standaard was, maar gewoon beter moest laten afstellen
De kosten van stallingskosten en nazien was 175 ?

Wat had ik aan mijn brommer vervangen ?
De luchtfilter en carburator is vervangen geweest door een vervangend exemplaar omwille dat de motor slecht liep .
De uitlaat is vervangen doordat de vorige beschadigt is geweest door een ongeluk

Ik wist dat mijn brommer 50 km/h kon gaan , maar 60 kon hij zeker niet halen op de baan.
De meting is slecht verlopen, het vonnis is schandalig zwaar
Zelfs echte criminelen hebben niet zo?n hoge straf !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Anke
Contacteer: Website

#2 , 24 mei 2006 14:27

Inhoudelijk kunnen wij om begrijpelijke redenen op deze zaak NIET reageren.

Wat wij u wel kunnen vertellen, is het volgende :

Terzake heeft u een DAGVAARDING ontvangen teneinde voor de politierechtbank te verschijnen.

U genoot de vrijheid om het dossier ter griffie van desbetreffende rechtbank in te kijken, tegen betaling had u er zelfs een kopie van kunnen bekomen.

Wanneer daarbij bepaalde tekortkomingen werden vastgesteld, had u de mogelijkheid terzake een schrijven te richten aan de heer procureur des Konings.

Terzake had u ook een schrijven kunnen richten aan het openbaar ministerie met het verzoek getuigen op te roepen.

Wanneer het openbaar ministerie weigerde uw getuigen op te roepen, had u aan de getuigen kunnen vragen vrijwillig ter zitting te verschijnen, of had u ze op eigen kosten kunnen laten oproepen door middel van een gerechtsdeurwaarderexploot .

Het was ook mogelijk u te laten bijstaan door een advocaat. Wanneer u zijn of haar kosten en erelonen niet kon betalen, had u kunnen beroep doen op een pro deo advocaat.

Wanneer u GEEN ENKEL van deze middelen aangegrepen heeft om u te verdedigen, dient u te begrijpen dat er thans MOEILIJK sprake kan zijn van ?geldklopperij en pesten?.

Danny268
Topic Starter

#3 , 24 mei 2006 15:06

als eerste mogen ze eerst die politieagenten leren omgaan met die rollerbanken. en zien dat die rollerbanken degelijk geijkt zijn !

een gewone persoon weet niet wat je moet doen als je tegengehouden wordt. ik wist niet hoe dit in zijn werk ging , dus ik heb de fouten niet verklaard op het papier .

niemand heeft mij ooit verteld wat ik moest doen, ik heb geen rechten gestudeerd om dit allemaal te weten .

ik heb nadien informatie opgezocht van wat er is gebeurt bij de controle .
een andere persoon die dezelfde dag is tegengehouden met 58 km/h krijgt maar een boete van 50 ? => iedereen gelijk ? NEEN

een politieagent die de uitnodiging gaf voor mijn intrekking van rijbewijs zei dat ik ik beroep kon gaaan , dus ik heb naar een advocaat gebelt , deze persoon zei dat dit niet meer mogelijk is omdat het meer dan 15 dagen is geleden dat de rechtzaak is geweest ..

Reclame

sperwer

#4 , 24 mei 2006 16:41

Punt 1) iedere inwoner of betreder van Belgie word verondersteld de belgische wetten te kennen.

punt 2) ieder toestel dat geijkt is heeft een ijkzegel, die er op gezet is door de ijker. Die om te zorgen dat men niet steeds de papieren van de ijking moet mee sleuren en zo beschadingd.

punt 3) iedereen weet dus als je je kat stuurt naar de rechtbank je veroordeeld word bij verstek en de straffen dan zwaarder zijn omdat er niemand is om je te verdedigen.

punt 4) als je iets niet weet moet je jezelf laten inlichten voor de feiten en niet pas erna inlichtingen gaan zoeken. Er zijn tal van mogelijkheden

punt 5) de agenten die een rollerbank bedienen hebben daar een opleiding voor gehad en hun namen zijn bekent op de rechtbank.

en er vallen al genoeg doden in het verkeer.

Danny268
Topic Starter

#5 , 24 mei 2006 17:10

Punt 1) iedere inwoner of betreder van Belgie word verondersteld de belgische wetten te kennen.

punt 2) ieder toestel dat geijkt is heeft een ijkzegel, die er op gezet is door de ijker. Die om te zorgen dat men niet steeds de papieren van de ijking moet mee sleuren en zo beschadingd.

punt 3) iedereen weet dus als je je kat stuurt naar de rechtbank je veroordeeld word bij verstek en de straffen dan zwaarder zijn omdat er niemand is om je te verdedigen.

punt 4) als je iets niet weet moet je jezelf laten inlichten voor de feiten en niet pas erna inlichtingen gaan zoeken. Er zijn tal van mogelijkheden

punt 5) de agenten die een rollerbank bedienen hebben daar een opleiding voor gehad en hun namen zijn bekent op de rechtbank.

en er vallen al genoeg doden in het verkeer.
1: niemand die rechten ofzo heeft gestudeerd kent alle belgische wetten
=> ik wist dat de brommer 50 ging en wist dat dit fout ging , maar 5 km te hard is nu niet overdreven te snel .. trouwens je moet wel rekenen op ene tellerafwijking dus wie weet ging hij werkelijk nog minder !

2: als je nog nooit tegengehouden bent of in contact geweest met zo'n zaken weet je dit gewoon niet !
men heeft wel gezegt dat ze een ijkingsrapport gingen opsturen, dit zeiden ze direkt nadat ze zagen dat mijn brommer te snel ging, dit heb ik nooit aangekregen !

3: wat is het nut om tegen de rechter te streien, kan alleen maar hogere boetes uitdraaien .
en ik wist NIET dat er fouten gemaakt zijn EN ik wist niet dat er zo'n schandalige hoge boete zou komen .
ik zou akkoord gegaan zijn met een boete die normaal is voor zo'n overtreding .. ik ben GEEN crimineel

4: ik heb informatie gezocht over de gang van zaken van de rollerbankcontroles , ik heb bij andere mensen geinformeerd wie dit ooit meegemaakt had !

5: deze agenten hadden blijkbaar NIET goed opgelet bij hun opleiding ..

en er vallen genoeg doden in het verkeer .. dat is waar ..
maar dit betekend niet dat ik gelijk een gek rij en dat ik mensen doodrij of mezelfdoodrij ..
mensen met een motor van + 100 pk betekend toch ook niet dat ze elkaar doodrijden of iemand anders doodrijd :roll:

sperwer

#6 , 24 mei 2006 18:03

wees gerust ook de rechtsgeleerden moet sommge dingen in hun boeken gaan opzoeken.
En de agenten moeten geen copie van het ijkingspapier naar jou sturen, dit moet bij de pv naar de rechtbank. Die kan je nog steeds gaan inkijken. Jij had de zegel kunnen nakijken ter plaatsen.

En op de rechtbank moet je nooit streien tegen de rechter, enkel jou standpunt verdedingen en hem overtuigen van je gelijk.

en ik zelf heb al meerdere malen op de rollen gestaan met een brommer.
het gaat er elke keer anders aan toe, maar het eindresultaat is steeds het zelfde. Doe dat om de brommers van mijn kids na te zien. Wees blij, met mij als vader had je nu een brommer in duizend stukken en tot je volgende rij-examen rijverbod van mij.

En niemand rijd met een voertuig met de bedoeling te doden of gedood worden. Maar als we de regels niet na leven is dat wel het gevolg.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 mei 2006 18:10

Wanneer werd het vonnis u betekend? Dit wil zeggen: wanneer heeft een gerechtsdeurwaarder u dit gebracht? Vanaf die datum beschikt u over een termijn van 15 dagen om verzet aan te tekenen. Dan komt de zaak terug voor en kan u uw argumenten aan de rechter uitleggen.

Hebt u geen rechtsbijstandsverzekering bij u aansprakelijkheidsverzekering? In dat geval kan u op kosten van de verzekeringsmaatschappij een advocaat nemen om u te helpen en de zaak te pleiten (als verzet nog mogelijk is).

scorpioen

Anke

#8 , 24 mei 2006 18:37

Wanneer u BIJ VERSTEK veroordeeld wordt , kan u het volgende doen :

- oftewel HOGER BEROEP aantekenen
- oftewel VERZET aantekenen

Wanneer u HOGER BEROEP instelt, kunt u GEEN VERZET aantekenen.

Om VERZET aan te tekenen heeft u 15 DAGEN vanaf het vonnis u betekend werd, OF 15 DAGEN VANAF HET MOMENT U KENNIS KREEG VAN DE BETEKENING VAN HET VONNIS INDIEN DEZE NIET MONDELING PLAATSVOND.

Bij VERSTEK wordt de zaak door DEZELFDE rechtbank behandeld.

Teneinde VERZET aan te tekenen dient u beroep te doen op een gerechtsdeurwaarder. Bij vonnissen van een politierechtbank kunt u ook onderaan op de akte waarbij het vonnis u werd betekend, verklaren dat u VERZET wenst aan te tekenen.

Waanneer mocht blijken dat u zich ook NIET kunt neerleggen bij deze beslissing, dient u HOGER BEROEP aan te tekenen.

HOGER BEROEP dient ingesteld te worden BINNEN 15 DAGEN na uitspraak van het vonnis, of wanneer het een uitspraak bij VERSTEK betreft, BINNEN 15 DAGEN NA BETEKENING van het vonnis.

HOGER BEROEP impliceert dat betreffende zaak door een HOGERE rechtsinstantie ONDERZOCHT en BEHANDELD wordt, in casu de correctionele rechtbank.

BEROEP kan aangetekend worden ter griffie van de rechtbank dewelke u veroordeelde.

WANNEER ECHTER MOCHT BLIJKEN DAT U EEN TWEEDE KEER BIJ VERSTEK VEROORDEELD WORDT, IS HET VONNIS DEFINITIEF.

Een laatste zaak waar wij u op willen wijzen, is het feit dat wanneer u NIET AKKOORD bent met een proces-verbaal opgesteld door de politie, u dat proces-verbaal kunt BETWISTEN. Daarvoor dient u een eenvoudige brief te richten aan de heer procureur des Konings van de plaats waar de inbreuk zich voordeed.

Zoals u kunt zien had u WELDEGELIJK een aantal mogelijkheden om u te verdedigen.
Laatst gewijzigd door Anke op 24 mei 2006 19:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Danny268
Topic Starter

#9 , 24 mei 2006 18:40

Wanneer werd het vonnis u betekend? Dit wil zeggen: wanneer heeft een gerechtsdeurwaarder u dit gebracht? Vanaf die datum beschikt u over een termijn van 15 dagen om verzet aan te tekenen. Dan komt de zaak terug voor en kan u uw argumenten aan de rechter uitleggen.

Hebt u geen rechtsbijstandsverzekering bij u aansprakelijkheidsverzekering? In dat geval kan u op kosten van de verzekeringsmaatschappij een advocaat nemen om u te helpen en de zaak te pleiten (als verzet nog mogelijk is).

scorpioen
op 10 maart is de gerechtsdeurwaarder geweest.
is 14 dagen na het vonnis
en volgens de advocaat kan je 15 dagen na het vonnis verzet tekenen ?

ik werd aangeklaagt voor :
geen rijbewijs ( ik had WEL een A3 rijbewijs .. )
geen verzekering ( had ik ook wel .. )
en een motorfiets in verkeer brengen zonder verzekering

ze aanzien mijn BROMMER als een MOTOR dus daarom heb ik volgens hun geen rijbewijs en geen verzekering

ik had wel een rechtsbijstandsverzekering bij mijn brommerverzekering, maar die brommerverzekering hebben we afgezegt na inbeslagname
dus ik kon er geen beroep op uitoefenen

Danny268
Topic Starter

#10 , 24 mei 2006 18:45

Wanneer u BIJ VERSTEK veroordeeld wordt , kan u het volgende doen :

- oftewel HOGER BEROEP aantekenen
- oftewel VERZET aantekenen

Wanneer u HOGER BEROEP instelt, kunt u GEEN VERZET aantekenen.

Om VERZET aan te tekenen heeft u 15 DAGEN vanaf het vonnis u betekend werd, OF 15 DAGEN VANAF HET MOMENT U KENNIS KREEG VAN DE BETEKENING VAN HET VONNIS INDIEN DEZE NIET MONDELING PLAATSVOND.

Bij VERSTEK wordt de zaak door DEZELFDE rechtbank behandeld.

Teneinde VERZET aan te tekenen dient u beroep te doen op een gerechtsdeurwaarder. Bij vonnissen van een politierechtbank kunt u ook onderaan op de akte waarbij het vonnis u werd betekend, verklaren dat u VERZET wenst aan te tekenen.

Waanneer mocht blijken dat u zich ook NIET kunt neerleggen bij deze beslissing, dient u HOGER BEROEP aan te tekenen.

HOGER BEROEP dient ingesteld te worden BINNEN 15 DAGEN na uitspraak van het vonnis, of wanneer het een uitspraak bij VERSTEK betreft, BINEN 15 DAHEN NA BETEKENING van het vonnis.

HOGER BEROEP impliceert dat betreffende zaak door een HOGERE rechtsinstantie ONDERZOCHT en BEHANDELD wordt, in casu de correctionele rechtbank.

BEROEP kan aangetekend worden ter griffie van de rechtbank dewelke u veroordeelde.

WANNEER ECHTER MOCHT BLIJKEN DAT U EEN TWEEDE KEER BIJ VERSTEK VEROORDEELD WORDT, HET VONNIS DEFINITIEF.

Een laatste zaak waar wij u op willen wijzen, is het feit dat wanneer u NIET AKKOORD bent met een proces-verbaal opgesteld door de politie, u dat proces-verbaal kunt betwisten. Dit dient daarvoor een eenvoudige brief te richten aan de heer procureur des Konings van de plaats waar de inbreuk zich voordeed.

Zoals u kunt zien had u WELDEGELIJK een aantal mogelijkheden om u te verdedigen.
als ik dit forum eerder had gevonden wel ja ..
ik zie dat er gewoon niets meer aan te doen is .. pech voor mij

ik ben dus de crimineel omdat mijn brommer 5 km te hard kan
en kan ik weken werken voor de staat en met de fiets terug fietsen

toch nog een voordeel .. minder uitlaatgassen en conditie .. maarja , daarvoor ga ik ook fitnesse ..

Anke

#11 , 24 mei 2006 18:47

... op 10 maart is de gerechtsdeurwaarder geweest ...

Uw zaak is DEFINITIEF !

ikke123

#12 , 05 dec 2006 22:31

Ik vind het spijtig voor u.
Ik heb ongeveer dezelfde voorgeval als u gehad.
Inderdaad die politiemensen weten niet veel veel , ze hebben bij mij ook niet veel uitgelegd , en vriendelijk waren die mensen zeker niet.
Dan waren we aan het meten , paf 66 km/h gemeten. min 8 km/H komt het uit op 58 km/h
En ik dacht euhm wrs foutje met de rollen ofzo , ik vroeg of ik nog een test mag doen want ik denk dat mijn banden niet goed op de rollen staat.
Dan zei die zo tegen mij we zullen hem nog is laten testen bij de autobedrijf quirijnen ( want daar was die gesleept).Dus ik geloof die mens en tekent mijn papieren.Dag nadien krijg ik een papier dat ik schuldig was met een opgevoerde brommer.
En natuurlijk was ik kwaad , want die "kerel" liegt tegen mij dan ben ik direct naar mijn advocaat gestapt en alles uitgelegd enzo.
Dan zei mijn advocaat dat die da ging oplossen.
Dus ikke maar wachten (-->3weken)
Belt naar mij en zei het is in orde , ze hebben hem nog is getest en deze keer heeft hem gemeten op 45 km/h ( de test was op een loodrechte baan (vliegtuighaven) getest)en niet op die rommel rollen.
Dus besluit kreeg hem terug zonder takelkosten te betalen.
Het feit dat ik kwaad was omdat mijn brommer alles standaard is en nooit iets veranderd hebt en zelf is naar de brommerzaak laten testen en op 45 km/h getest.
Zoiets vind ik persoonlijk dat het niet kan !
In mijn school zitten er vaak opgevoerde brommers , ze halen mij zelfs in maar als ze op de rollen gaat is het perfect 45 km/h. Dat zijn pas de zwaarste criminelen.
Enige wat de politie mensen kan zeggen , dat rollen is geijkt , meer weten ze ook niet.
Mijn excuses voor het grof taal.

koen999

#13 , 05 dec 2006 23:22

ik vind brommertjes opdrijven ook niet verantwoord,
maar 1100 euro voor een eerste overtreding lijkt me toch wat veel,
uiteindelijk zijn het de ouders die drvoor opdraaien

50 euro en een goede draai om de oren van vader zouden ook wel volstaan :lol:

maar niet komen opdagen voor de politierechter tja dat komt ni echt goed over he bij de rechter

van de andere kant het is niet omdat je brommer 60 kan dat je er ook zo hard mee rijdt,
misschien is het toch aangewezen die wetgeving/controles anders aan te pakken.

nijn auto haalt ook 190 volgens het boekje , en dat is geen overtreding
naar analogie zou je die dan ook op 120 moeten begrenzen
Laatst gewijzigd door koen999 op 06 dec 2006 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.

koen999

#14 , 05 dec 2006 23:33

Wat had ik aan mijn brommer vervangen ?
De luchtfilter en carburator is vervangen geweest door een vervangend exemplaar omwille dat de motor slecht liep .
De uitlaat is vervangen doordat de vorige beschadigt is geweest door een ongeluk
Geen onzin verkopen ,je had er volgens mij gewoon een sportuitlaat en speciale luchtfilter en grotere carburator opgezet net om hem sneller te doen lopen

subaru

#15 , 17 apr 2007 05:46

tis langs straat lopen, tis drugs, tis nbreken, tis geldproblemen, tis hun gedrag, ah als er ergens iets is waar ze de mensen mee kloten zullen ze niet laten, wat doen die jonge gasten nu verkeerd met wat aan hun hunnen brommer te sleutelen ze houden zich nog nuttig bezig :!: geloof me veel beter als achter de pc zitten hoor, zeker als die mannetjes een technische opleiding volgen, door zelf te sleutelen leer je Veel :!: als die 45 mag hebben ze tenslotte een rijbewijs moeten halen, zie niet echt een probleem,om hun dan aan hun 18de op een moto te zetten die 240 loopt das dan normaal, blijkbaar gaat het dan direct met de overgang naar 18 :? tenslotte is geen enkel bromfiets standaard uit fabriek gemaakt om aan de snelheden te rijden die hier in belgie reglementair zijn,in frankrijk bv. mogen ze sneller ik heb nog nooit gehoord dat de straten daar onveiliger zijn dan hier door de brommerkes.. kzie ze al staan ook met hun rollen in tokyo ofzo tussen die duizenden brommerkes :roll: :roll: :lol:
om dan nog maar te zwijgen hoe ze handelaars behandelen soms :shock:

Terug naar “Actuele Thema's”