Punt 1) iedere inwoner of betreder van Belgie word verondersteld de belgische wetten te kennen.
punt 2) ieder toestel dat geijkt is heeft een ijkzegel, die er op gezet is door de ijker. Die om te zorgen dat men niet steeds de papieren van de ijking moet mee sleuren en zo beschadingd.
punt 3) iedereen weet dus als je je kat stuurt naar de rechtbank je veroordeeld word bij verstek en de straffen dan zwaarder zijn omdat er niemand is om je te verdedigen.
punt 4) als je iets niet weet moet je jezelf laten inlichten voor de feiten en niet pas erna inlichtingen gaan zoeken. Er zijn tal van mogelijkheden
punt 5) de agenten die een rollerbank bedienen hebben daar een opleiding voor gehad en hun namen zijn bekent op de rechtbank.
en er vallen al genoeg doden in het verkeer.
1: niemand die rechten ofzo heeft gestudeerd kent alle belgische wetten
=> ik wist dat de brommer 50 ging en wist dat dit fout ging , maar 5 km te hard is nu niet overdreven te snel .. trouwens je moet wel rekenen op ene tellerafwijking dus wie weet ging hij werkelijk nog minder !
2: als je nog nooit tegengehouden bent of in contact geweest met zo'n zaken weet je dit gewoon niet !
men heeft wel gezegt dat ze een ijkingsrapport gingen opsturen, dit zeiden ze direkt nadat ze zagen dat mijn brommer te snel ging, dit heb ik nooit aangekregen !
3: wat is het nut om tegen de rechter te streien, kan alleen maar hogere boetes uitdraaien .
en ik wist NIET dat er fouten gemaakt zijn EN ik wist niet dat er zo'n schandalige hoge boete zou komen .
ik zou akkoord gegaan zijn met een boete die normaal is voor zo'n overtreding .. ik ben GEEN crimineel
4: ik heb informatie gezocht over de gang van zaken van de rollerbankcontroles , ik heb bij andere mensen geinformeerd wie dit ooit meegemaakt had !
5: deze agenten hadden blijkbaar NIET goed opgelet bij hun opleiding ..
en er vallen genoeg doden in het verkeer .. dat is waar ..
maar dit betekend niet dat ik gelijk een gek rij en dat ik mensen doodrij of mezelfdoodrij ..
mensen met een motor van + 100 pk betekend toch ook niet dat ze elkaar doodrijden of iemand anders doodrijd