Corona: wie mag men thuis uitnodigen?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

Re: Corona: wie mag men thuis uitnodigen?

#16 , 15 nov 2020 18:55

Tijd om een slotje te plaatsen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#17 , 16 nov 2020 00:17

Tijd om een slotje te plaatsen.
Het is natuurlijk zo dat bepaalde "verhitte " onderwerpen , posters aantrekken die bewust een topic willen bezoedelen door te " argumenteren " over de sint en zwarte piet . Of simpel stellen dat " gezeik van ontkenners moet stoppen " .

Als daardoor een slot geplaatst wordt , dan is het zo . Maar het zegt dan ook meer over de bijdragen van degenen die vinden dat de sint en zwarte piet , en ander " gezeik " blijkbaar een relevant antwoord zijn op de vraag van een Topic Starter .

Laat de TS zich daardoor niet ontmoedigen om waardevolle vragen of bijdragen te posten .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#18 , 16 nov 2020 12:56

Mijn vraag om een slotje te plaatsen was omdat ik van mening was dat de relevante antwoorden gegeven werden en ik wou vermijden dat de terechte vraag van TS zou verloren gaan in allerlei "gezeik" over zaken die helemaal niet relevant waren. Het is aan de verantwoordelijken van dit forum om een slotje te plaatsen niet aan mij. Dus hou u niet in en laat u gaan.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame


LYNX XX
Berichten: 2515
Juridisch actief: Nee

#20 , 16 nov 2020 16:46

https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/

Indien u al deze rubrieken rustig doorleest, klaart de zon misschien op.
De personen die men thuis mag ontvangen is volgens mij klaar de duidelijk.
Het zou voorbeeldig zijn voor iedere mens die betrokken is bij of geeft om zijn medemens; zelf de maatregelen strenger toe te passen.
Maar dat is mijn persoonlijke overtuiging ( niet die van de Sint ).

Wetgever had wel beter 1 ding gewijzigd : is aan te raden en mag vervangen door moet en is verplicht.

NSP
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#21 , 17 nov 2020 11:49

Scorpioen maakt wel de terechte opmerking dat wanneer je het volledige art. 2 letterlijk leest je tot de conclusie zou moeten komen dat een alleenstaande geen extra contacten mag ontvangen en een ander huishouden wel, wat redelijk onlogisch zou zijn.

Maar als je er dan moet van uitgaan dat het artikel onzorgvuldig is geformuleerd, is het maar de vraag welk deel van het artikel onzorgvuldig is. Het zou ook kunnen dat de eerste zin wel correct en letterlijk te nemen is, en dat men met de tweede zin bedoelde dat een alleenstaande twee nauwe contacten mag hebben, omdat een gezin ook meer nauwe contacten mag ontvangen: nl. één per gezinslid.

Anderzijds, wanneer je veronderstelt dat men effectief bedoelde te zeggen dat buiten het knuffelcontact geen andere contacten thuis toegelaten zijn, zou ik het onlogisch vinden dat iemand die niet beschikt over een knuffelcontact in de plaats geen ander contact mag kiezen, wat in feite minder besmettelijk is.

Sorry als ik advocaat van de duivel speel. Ik wou maar zeggen dat je alle kanten uitkunt wanneer je moet beginnen gissen naar de bedoeling van een wet. Bedankt voor de reacties. Uiteraard gebruik ik als goede burger nog steeds mijn gezond verstand en hou het Coronaveilig.

Terug naar “Actuele Thema's”