Actiegroep windturbine dossier

JeroenL
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Actiegroep windturbine dossier

#1 , 20 aug 2020 15:31

Topics samengevoegd - JurecaBe - moderator


We zijn zelf bezig een verzoek tot vernietiging op te stellen voor de "Raad van vergunninsbetwistingen" in een windturbine dossier. Op zoek naar iemand die dit kan nalezen, aanvullen, corrigeren om te vermijden dat om vormfouten onontvankelijk is. (Beperkt budget)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 22 aug 2020 21:25

Er zijn in de Kempen en in Antwerpen verschillende aktoecomité's tegen windmolens... zoek eens op regio rond Albertkanaal en E313

JeroenL
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 aug 2020 20:56

Deze vraag is specifiek naar de correcte 'einde beroepstermijn' voor derden. De omgevingsvergunning heeft 2 bouwlocaties in 2 gemeenten, beiden hebben een afzonderlijke aanplakking en in weze een andere beroepstermijn.
Het typische aan deze dossiers is dat beroepstermijnen gegarandeerd lopen in verlofperiodes. Met als gevolg vaste dossierbeheerders bij gemeenten op verlof, juridisch adviseurs geen tijd etc..

Verzoek tot vernietiging verzonden op 24-08-2020 - voor Omgevingsvergunning. - zonder attest van aanplakking voor gemeente 2 - niet in bezit of alvast ons geen correct attest van aanplakking.

[*]Omgevingsloket - Einde beroepperiode derden (tot en met) 28-08-2020
[*] Gemeente 1 - Attest van aanplakking - Aangeplakt 14 juli - (+45 dagen) einde beroeps termijn 28-08-2018
[*]Gemeente 2 - Attest van aanplakking - Aangeplakt 09 juli - (+ 45 dagen) einde beroeps termijn 23-08-2018 --> 1 dag te laat voor verzoek
--> er is een fout in het aanplakkingsattest : Aangeplakt op 09 juli - omgevingsvergunning verleend op 09 juli (dit is fout uiteraard ), uiteraard beweert de gemeente dat de datum van aanplakking correct is (zonder enig verder bewijs aan te leveren) , de dossierbeheerder is op verlof tot 1 september.
--> attest ontvangen op 24/08/2020 per email van deze gemeente , 1 dag na einde beroepstermijn.
--> de vorige email van de gemeente was niet toegekomen (s (21/08/2020) spam filter) snel even op email gegooid zonder verdere verwittiging - 10 minuten voor sluitingstijd.. ondanks onze uitdrukkelijk vraag om dit per post of per afspraak zelf af te halen, gelet op de belangrijkheid van het document en het vele mailverkeer en telefonisch contact
--> de dossierbeheerder is terug op 01/09/2020
--> het contact bij de gemeente - zonder enige kennis van zaken - heeft ons op het verkeerde been gezet (onbewust) door te stellen dat het attest
vrijdag 21/08 of dinsdag 24/08 getekend zou worden door de burgemeester (vandaar dat wij foutief hebben aangenomen dat dinsdag wel eens de laatste dag kon zijn) - telefonisch.
Hoe kan een derden in dit verhaal nu nog een correcte beroepstermijn kennen ?

De vraag is nu:
Tegen partij gaat hier ongetwijfeld scherp op schieten. Moet ik nu reeds deze email communicatie als stuk toevoegen aan het verzoek tot vernietiging of kan dit later nog als tegenpartij dit wordt betwist ?

Moet ik nog officieel het attest van aanplakking van gemeente 2 betwisten om later sterker in de schoen te staan. ?

Er is een arrest waarbij Rvvb -de einde beroepstermijn - gepubliceerd in het omgevingsloket aanvaard voor derden, hier dus 28/08

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 28 aug 2020 09:05

Zou je beter niet verder gaan op uw vorig topic . Zal beter zijn voor iedereen om te kunnen volgen.
viewtopic.php?f=60&t=113193&p=635496#p635496

JeroenL
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 aug 2020 10:08

aanvullende info:

Tekst uit email verkeer met Gemeente 2: (mail van verzoeker aan gemeente 2)

"
Ik verwijs naar ons telefoongesprek van donderdag 20 augustus, waarin u me beloofde het attest ten laatste op dinsdag te bezorgen.
"

--> eigen aanvulling dinsdag(25 augustus) zijnde 1 dag na het verstrijken van de beroepstermijn voor derden voor gemeente 2.. Dus samengevat de ambtenaar uit gemeente 2 stelt zelf voor om het attest laattijdig te bezorgen. (door een gebrek aan kennis en niet beseffende het belang van deze datum)
--> mijn vraag: voeg ik deze communicatie nu toe aan de stukken bundel, verzoek tot vernietiging of later bij de replieken.
--> Ps. de afgeleverde vergunning is al niet veel beter.

JeroenL
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 aug 2020 18:26

Deze vraag is specifiek naar de correcte 'einde beroepstermijn' voor derden. De omgevingsvergunning heeft 2 bouwlocaties in 2 gemeenten, beiden hebben een afzonderlijke aanplakking en in weze een andere beroepstermijn.
Het typische aan deze dossiers is dat beroepstermijnen gegarandeerd lopen in verlofperiodes. Met als gevolg vaste dossierbeheerders bij gemeenten op verlof, juridisch adviseurs geen tijd etc..

Verzoek tot vernietiging verzonden op 25-08-2020 - voor Omgevingsvergunning. - zonder attest van aanplakking voor gemeente 2 - niet in bezit of alvast geen correct attest van aanplakking.

[*]Omgevingsloket - Einde beroepperiode derden (tot en met) 28-08-2020
[*] Gemeente 1 - Attest van aanplakking - Aangeplakt 14 juli - (+45 dagen) einde beroeps termijn 28-08-2018
[*]Gemeente 2 - Attest van aanplakking - Aangeplakt 09 juli - (+ 45 dagen) einde beroeps termijn 24-08-2018 --> 1 dag te laat voor verzoek
--> er is een fout in het aanplakkingsattest : Aangeplakt op 09 juli - omgevingsvergunning verleend op 09 juli (dit is fout uiteraard ), uiteraard beweert de gemeente dat de datum van aanplakking correct is (zonder enig verder bewijs aan te leveren) , de dossierbeheerder is op verlof tot 1 september.
--> attest ontvangen op 25/08/2020 per email van deze gemeente , 1 dag na einde beroepstermijn.
--> de vorige email van de gemeente was niet toegekomen (s (21/08/2020) spam filter) snel even op email gegooid zonder verdere verwittiging - 10 minuten voor sluitingstijd.. ondanks onze uitdrukkelijk vraag om dit per post of per afspraak zelf af te halen, gelet op de belangrijkheid van het document en het vele mailverkeer en telefonisch contact
--> de dossierbeheerder is terug op 01/09/2020
--> het contact bij de gemeente - zonder enige kennis van zaken - heeft ons op het verkeerde been gezet (onbewust) door te stellen dat het attest
vrijdag 21/08 of dinsdag 25/08 getekend zou worden door de burgemeester (vandaar dat wij foutief hebben aangenomen dat dinsdag wel eens de laatste dag kon zijn) - telefonisch.
Hoe kan een derden in dit verhaal nu nog een correcte beroepstermijn kennen ?

De vraag is nu:
Tegen partij gaat hier ongetwijfeld scherp op schieten. Moet ik nu reeds deze email communicatie als stuk toevoegen aan het verzoek tot vernietiging of kan dit later nog als tegenpartij dit wordt betwist ?

Moet ik nog officieel het attest van aanplakking van gemeente 2 betwisten om later sterker in de schoen te staan. ?

Er is een arrest waarbij Rvvb -de einde beroepstermijn - gepubliceerd in het omgevingsloket aanvaard voor derden, hier dus 28/08

Terug naar “Actuele Thema's”