Bankonderzoek

Mireille2020
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bankonderzoek

#1 , 21 aug 2020 09:28

Een korte situatieschets

Enkele maanden geleden kregen wij een aangetekend schrijven van de weduwe van mijn broer. Zij betwist de nalatenschap van mijn papa, er moet volgens haar meer vermogen zijn. Zij spreekt van honderduizenden verdwenen euro's. Zij denkt dat ik en mijn zus een deel gekregen hebben, wat niet zo is. Mijn mama leeft nog.
Wij namen eerst een advocaat, mijn mama heeft die plots opgezegd. Maar zelf weten we niet wat te doen natuurlijk. Nu wordt er gedreigd met bankonderzoek, enzovoort. En dit binnen de week. Mijn vraag: kan dit zomaar? Mijn schoonzus heeft het over "van horen zeggen van mijn ouders" dat er zoveel geld moet zijn. Maar moet zij geen bewijzen verzamelen? Dat lijkt me toch correcter?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 21 aug 2020 09:34

Bewijzen worden toch verzameld door het bankonderzoek?

Mireille2020
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 aug 2020 09:53

Ik zal me beter uitdrukken. Moet zij haar aanvraag tot bankonderzoek niet motiveren? "Van horen zeggen" is genoeg om een bankonderzoek aan te vragen?

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 aug 2020 11:02

Zij zal zich moeten identificeren en bewijzen dat zij mede erfgenaam is. Verklaring van erfrecht. Schriftelijke aanvraag met de nodige documenten.
Bankgegevens laten opzoeken heeft een degelijk kostenplaatje.
Er zijn banken die per blad een vergoeding vragen.

lucas123
Berichten: 483

#5 , 21 aug 2020 11:50

Tja, Bpo** vraagt bv. 6 euro per verrichting (als je nog leeft, dood weet ik niet). Als je dan over een grote tijdspanne alle verrichtingen wil opvragen...En online kan je maar 1 jaar teruggaan. (Bron: vorige week via telefonisch contact met medewerker).

Terug naar “Actuele Thema's”