coronamaatregelen handhaving

delicaat
Topic Starter
Berichten: 118
Juridisch actief: Nee

coronamaatregelen handhaving

#1 , 27 jun 2020 14:15

Gisteren stelde ik tijdens een wandeling vast dat 4 van14 horecazaken totaal geen gevolg geven aan de coronamaatregelen. Ze hebben hun tafeltjes zoals voorheen nog steeds op 50 cm naast elkaar staan en die zijn allemaal gelijktijdig in gebruik.
Ik heb de overtredingen gesignaleerd bij de politie, maar deze namiddag stel ik vast dat deze overtredingen ongestoord verder gaan.
Moet de politie dat niet beteugelen? Welke stappen kan ik ondernemen om paal en perk te stellen aan deze overtredingen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 jun 2020 14:24

Welke stappen kan ik ondernemen om paal en perk te stellen aan deze overtredingen?
Geen.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Issued
Berichten: 1227

#3 , 27 jun 2020 14:48

Het is een begrijpelijke misvatting dat er tussen de mensen die aan een tafel zitten 1,5m moet zijn. Echter is de regel dat er tussen de tafels 1,5m moet zijn. Tel daar aan elke kant een stoel bij en je hebt inderdaad nog 50cm of minder. Persoonlijk is dit voor mij een kromme regel maar dat is nu eenmaal de regel

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 27 jun 2020 15:02

"Ze hebben hun tafeltjes zoals voorheen nog steeds op 50 cm naast elkaar staan"

TS heeft het dus over de afstand tussen de tafeltjes! Lijkt me daarom wel een overtreding.

En Ghentian zegt niet veel aan te doen. Klopt. België is een land met een inflatie aan wetgevingen en regeltjes maar ZONDER HANDHAVING! Alle politici dromen van een wetje of een regeltje waaraan hun naam is verbonden, daarmee is hun doel bereikt en handhaving bijkomstig.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LeenW
Berichten: 12825

#5 , 27 jun 2020 15:32

U kunt de burgemeester nog aanschrijven met de mededeling dat de politie zijn taken niet uitvoert en dat de horecazaken in overtreding blijven, eventueel met wat fotootjes er bij. Burgemeester kan de horecazaken eventueel sluiten of de politie tot actie laten overgaan. Ik zeg wel "kan".

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 jun 2020 15:37

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

mbbs1024
Berichten: 474

#7 , 30 jun 2020 17:00

Als je zeker bent dat het een overtreding is, en de politie en politiek reageert niet, durft het al eens helpen om het in de media te brengen, politici zijn nogal bezorgd om hun imago.

Terug naar “Actuele Thema's”