coronabijeenkomst?

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

coronabijeenkomst?

#1 , 28 mei 2020 16:45

Is het toegelaten om met de buren van de hele straat in open lucht op het publieke domein samen te komen voor een drink?
Ik heb mijn twijfels, dit is volgens mij een verboden samenscholing (wegens corona).
Iedereen heeft een schriftelijke uitnodiging ontvangen. Aangezien ik en mijn echtgenote tot de risicogroep behoren wegens onze ouderdom aarzelen we sowieso.
Referentie naar voorschrift dat heden van toepassing is?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 28 mei 2020 17:00

Verboden

Men dient nog steeds thuis of in sommige 2de verblijven te blijven, behoudens uitzonderingen

Mensen hebben gewoon geen flauw idee van hoe "de regels" écht zijn ,en wat er nog allemaal verboden is (of anders gezegd: hoe weinig er nog maar toegelaten is)

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 mei 2020 17:14

Art. 5
Worden verboden, behoudens andersluidende bepaling voorzien door dit besluit:
[...]

de privé- en publieke activiteiten van culturele, maatschappelijke, feestelijke, folkloristische, sportieve, toeristische en recreatieve aard;
[...]
Art. 8
De personen zijn ertoe gehouden thuis te blijven, dan wel in een tweede verblijfplaats waarvan ze ofwel eigenaar zijn, ofwel huurder voor een duur van minstens één jaar, met uitsluiting van mobiele tweede verblijfplaatsen die nog niet geïnstalleerd zijn op een vaste standplaats.
Het is verboden om zich op de openbare weg en in openbare plaatsen te bevinden, behalve in geval van noodzakelijkheid.
Worden onder meer beschouwd als noodzakelijk, verplaatsingen zoals:
[...]

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 28 mei 2020 20:26

Ironisch genoeg... is er deze avond hier ook zo'n bijeenkomst.
Het stadsbestuur zelf roept op om deel te nemen, heeft het in de lokale media laten komen, noem maar op.

Er wordt wel in de kleine lettertjes vermeld dat je aan je voordeur moet blijven.
1 stap verder is niet toegelaten.

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 28 mei 2020 22:04

Ironisch genoeg... is er deze avond hier ook zo'n bijeenkomst.
Het stadsbestuur zelf roept op om deel te nemen, heeft het in de lokale media laten komen, noem maar op.

Er wordt wel in de kleine lettertjes vermeld dat je aan je voordeur moet blijven.
1 stap verder is niet toegelaten.
Voordeur meenemen ?

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 28 mei 2020 22:25

Ook daarvoor mag men niet op de openbare weg

Teneur van het MB was en is

Het is verboden om zich op de openbare weg en in openbare plaatsen te bevinden, behalve ... voor wat we toelaten

En zoiets valt daar dus niet onder.
Zie boven.


Als je er voor voor de deur mag gaan staan, mag je er ook voor samentroepen met 1,5m afstand ...

Terug naar “Actuele Thema's”