tweede verblijf

frans.vandenbroucke
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Skype Website

tweede verblijf

#1 , 03 apr 2020 15:13

Geachte
betreffende tweede verblijf
ik heb er geen enkel probleem mee dat de overheid mij verbied om naar mijn tweede verblijf te gaan. ik kan daar perfect ook binnenblijven zonder iemand te storen. Maar gezien dit verbod moet ik aan de overheid ook maar pro rata mijn KI hiervan aangeven in de belastingbrief en moet ik ook maar pro rata mijn onroerende voorheffing hiervan betalen, of voor sommigen tweede verblijfstaks of nog andere gemeentelijke, provinciale belastingen ? De overheid verbied mij gebruik te maken van mijn eigendom, dan lijkt het mij toch ook maar normaal dat de overheid mij voor die periodes geen belastingen aanrekend , want inkomsten en genot zijn er niet? Staat dat ergens in een wet? of moet daarvoor een gerechtelijke procedure opgestart worden?
dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 03 apr 2020 15:22

Op zich verbiedt de overheid het gebruik van uw tweede verblijf niet, enkel de verplaatsing. Wie reeds in zijn tweede verblijf was, kan daar m.i. gewoon blijven.

frans.vandenbroucke
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Skype Website

#3 , 03 apr 2020 15:40

fout, want vandaag nog op TV reactie van tweede verblijver die daar al was,politie aan ingang supermarkt, paspoortcontrole, en de man mocht niet binnen?

Reclame

frans.vandenbroucke
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Skype Website

#4 , 03 apr 2020 15:42

tweede verblijf hoeft niet altijd aan de kust te zijn , zoals bijvoorbeeld in mijn geval is mijn tweede verblijf eigenlijk mijn nieuw verhuisadres waar ik ga gedomicilieerd worden en waarbij de inboedel al voor de helft naar daar verhuis is

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 apr 2020 15:43

Op zich verbiedt de overheid het gebruik van uw tweede verblijf niet, enkel de verplaatsing. Wie reeds in zijn tweede verblijf was, kan daar m.i. gewoon blijven.
Toch niet. We moeten thuis blijven.

LeenW
Berichten: 12824

#6 , 03 apr 2020 15:51

Op zich verbiedt de overheid het gebruik van uw tweede verblijf niet, enkel de verplaatsing. Wie reeds in zijn tweede verblijf was, kan daar m.i. gewoon blijven.
Toch niet. We moeten thuis blijven.
Lijkt mij raar, als je goed zat in uw tweede verblijf, is terug naar huis keren toch een onnodige verplaatsing? Er zitten ook veel studenten momenteel nog op hun kot ipv thuis omwille daarvan.

Franciscus
Berichten: 38587

#7 , 03 apr 2020 16:12

Gaat u dan ook pro-rate niet betalen voor brandweer - politie - ziekenwagen - civiele bescherming enz... ziekenhuispersoneel veel van die mensen doen nu extra uren en lopen een veel groter risico dan iemand die moet thuisblijven.

En neen u kan niet pro rata werken... u bent nog altijd eigenaar of u nu ging of niet.
Als u dat nog niet door hebt ...dan is het erg gesteld met het intellectueel niveau .

En klopt hoor ik heb ook familie die nu ergens in de Kempen zitten op hun tweede verblijf al van januari ...en die waren daarvoor en nu helemaal niet van plan terug naar hun huis te gaan.

Ook al betalen ze daar ook belasting voor terwijl ze er niet zijn...

Serieus blijven aub.

Nog vergeten de begrippen Openbare orde - openbare gezondheid en openbare rust.


Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#9 , 03 apr 2020 16:40

Het valt weerom op hoe spitsvondig men kan zijn om ergens onderuit te komen. Voor u heel eenvoudig, waarom laat u zich niet op uw nieuw adres domiciliëren? Verhuis is toegestaan tijdens COVID 19. Je zal dit wel zelf moeten doen of volledig uitbesteden.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#10 , 03 apr 2020 17:15

Voor een gemeubeld verblijf kan men geen proportionele vermindering krijgen:
https://www.vlaanderen.be/proportionele ... oorheffing
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

frans.vandenbroucke
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Skype Website

#11 , 03 apr 2020 17:29

@ franciscus
Ten eerste mijn intellect niveau is misschien wel stukken hoger dan het uwe? ten tweede ik werk van 6 uur s'morgens tot 8 uur s'avonds en betaal aan de overheid meer dan 60% belastingen. Dit allemaal doet niets terzake, ik dacht dat dit een juridisch forum was waar er gefundeerde juridische vragen konden gesteld worden maar uit bepaalde antwoorden zie ik dat dit hier eigenlijk meer een roddelkrantje is waar mensen een beetje hun gal spuwen op anderen
niveau?????

frans.vandenbroucke
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Skype Website

#12 , 03 apr 2020 17:37

@ Thomas Morus

Juist, dat ken ik maar daar zijn wel een aantal voorwaarden aan verbonden, en uw antwoord is op dit moment het enigste juiste, maar mijn suggestie was dat de overheid ook op dit vlak toegevingen zou moeten doen gelijk ze voor veel andere dingen doen in verband met deze crisis
en maak U geen zorgen hoor dit is nog lang niet opgelost en er komt een tweede en derde golf en volgend jaar opnieuw zolang er geen medicijnen voorhanden zijn en zolang niet iedereen getest wordt en indien positief bevonden daar de nodige maatregelen aan gekoppeld

Franciscus
Berichten: 38587

#13 , 03 apr 2020 19:32

Dat uw intellectueel niveau hoger zou kunnen zijn mogelijk ik ken u niet maar u mij ook niet. En dat u zoveel belasting betaald doet er ook niet toe . Niets van dat alles dus.
Kijk het is eenvoudig -- en zijn regels wetten en decreten en nu specifieke regels wetten decreten omzendbrieven en MB en omzendbrieven van college Procureurs -generaal en procureurs des Konings. Dus zijn er gerechtelijke en bestuurlijke maatregelen die kunnen gebruikt worden en die zullen genomen worden.

PS in België heeft een Belg geen paspoort nodig wel een EiD ofte een identiteitskaart.

frans.vandenbroucke
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Skype Website

#14 , 03 apr 2020 21:59

Wat is communicatie toch moeilijk, allemaal politieke antwoorden die niets zeggend zijn. Mijn vragen zijn toch duidelijk, er staat zelfs een ? achter. Antwoord kan zelfs gewoon ja,neen,ik weet het niet zijn.Het is niet moeilijk dat er zoveel misverstanden zijn, niemand leest nog de vragen zoals ze gesteld zijn en men begint van alles niet terzake doende te antwoorden

Oude Belg
Berichten: 3192

#15 , 04 apr 2020 09:33

Nee.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Actuele Thema's”