Afnemen vlaggen pukkelpop

janjansens
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Afnemen vlaggen pukkelpop

#1 , 17 aug 2019 01:06

Deze topic naar aanleiding van een recente gebeurtenis.
Ik vroeg me af of de organistatie van pukkelpop zomaar de vlaggen mocht afnemen, aangezien deze nergens verboden zijn en de festivalbeveiliging in principe alleen levensbedreigende voorwerpen mag afnemen zonder de politie te contacteren.
bv. jongeren kwamen na het concert op de camping aan en hun vlag was gewoon weggenomen, los van wat ik van de vlaggen vind, ik vind niet dar dit kan en denk niet dat dit mag. Daarmee deze vraag, 😀

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 17 aug 2019 01:34

Dat valt volgens mij wel te verantwoorden dat een politiek getinte vlag weggehaald wordt, een CSA vlag of zo'n Italiaanse vlag met adelaar zullen ook niet aanvaard worden. Er zal in hun algemene voorwaarden wel iets staan dat politiek niets mag.

Dat de organisator lid is van SPA helpt natuurlijk ook niet.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 aug 2019 08:43

Ik vind het ongehoord deze vlag staat in grote getallen langs alle sportmanifestaties.

Ja in richter is een van een ander gedacht !

het is ook een vlag dat erkend is door 860.000 Vlaamse kiezers

Maar dit is hier geen politiek forum en met je klacht zal je zeer weinig kunnen doen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 17 aug 2019 11:47

bv. jongeren kwamen na het concert op de camping aan en hun vlag was gewoon weggenomen,
Dat heet diefstal

LeenW
Berichten: 12818

#5 , 17 aug 2019 12:57


het is ook een vlag dat erkend is door 860.000 Vlaamse kiezers
Waar vind ik die erkenning terug? Zeg niet "in de verkiezingsuitslag", want die vraag is niet gesteld.
wel degelijk als je dit nu wilt of niet wilt In de verkiezing uitslag, en ook door de paar honderd duizend van deze vlaggen die in omloop zijn, je ziet ze op alle wielerkoersen langs de weg, en doet het hier toe of ze erkend of niet erkend is, deze afnemen vind ik een brug te ver punt wat u vind is u zaak .
.
Wielerwedstrijd is op de openbare weg, Pukkelpop is op privéterrein. Dat valt (juridisch) niet te vergelijken.

Probleem is natuurlijk dat een deel van die 860.000 kiezers het ok vonden om een stel 18 jarigen te gaan belagen terwijl ze met hun strijdersvlag aan het zwaaien waren. Als dat niet gebeurt, zal deze discussie er niet zijn.

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 17 aug 2019 17:29

Helemaal niet in de fout, denlowie
https://www.standaard.be/cnt/dmf20190817_04564725
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 aug 2019 17:49

zonder een politieke uitspraak te doen, maar mijn canon zegt, misschien ook eens kijken op:

https://www.belgiumwwii.be/nl/belgie-in ... evlag.html

Het gedrag van enkelen, gebruik van flessen gevuld met urine en belagen van andere jongeren, gewoonweg dierlijk en apengedrag...

De meer dan 800.000 Vlamingen hebben niet voor deze vlag gekozen en zeker niet voor het bestiaal gedrag van enkelen. Als politici zich hiermee vereenzelvigen, zegt dit veel over hun.....En wie zegt dat het om 800.000 Vlamingen gaat, er zijn ook nog andere inwoners van België....Deze mensen hebben niet voor NVA en Vlaams Belang gekozen maar tegen hetgeen zij als onrechtvaardig bestempelen bij de traditionele partijen.....en zeker tegen het Belgische migratiebeleid.....
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#8 , 17 aug 2019 19:34

Gezien hier ook blijkbaar ook .... wordt gedaan - tijd voor een slotje. Zoals Bruno De Wever net op het nieuws heeft gezegd zijn beide vlaggen al eeuwen door elkaar gebruikt. Wat de dronken jongeren betreft wie was erbij om deze jongeren - ongeacht welke in een hokje te steken
JurecaBE moderator

Terug naar “Actuele Thema's”