Jazeker, ettelijke keren zelfs. En de plaats, en het zicht waren telkenmale prima te voorspellen. En ik kan niet zeggen dat er 1x was, dat mijn verwachtingen qua betaalde plaats vs genot van de voorstelling niet werden ingelost.??? Heb je al een aantal verschillende optredens op het middenplein van het sportpaleis meegemaakt? Hoeveel plaats je hebt is zéééééééér verschillende van voorstelling tot voorstelling en helemaal niet te voorspellen.
Laat me niet lachen.Het effect van 500 voorsteekpasjes op de aanschuiftijden is véél beter te voorspellen!
Laatste poging: nochmaals dit is niet het punt. Een trein heeft nu eenmaal eerste klasse en tweede klasse wagons. Dit is een vast gegeven dat u weet als u uw tweede klasse ticket koopt. Alleen maakt het geen fluit uit of er nu wel of niet iemand in eerste klasse zit, u heeft er toch geen recht op om er te zitten en de mogelijke hinder die u er van zou ondervinden is volledig onafhankelijk van of er wel of niet iemand in eerste klasse zit.Lees mijn vorige bericht eens: voordeel voor de één, betekent AUTOMATISCH nadeel voor de andere. ALTIJD. In het geval van 1e klas in de trein: dit gaat ten koste van het aantal plaatsen voor 2e klas passagiers. Schaf 1e klas af en 2e klas passagiers hebben meer kans op een zitplaats in de spitsuren.
Groot gelijk, maar ik ben blij te zien dat u ook nog flink vol houdt om uw gelijk te krijgen.Verder: wat een gezaag over een pasje, zeg. Niemand wordt verplicht om het te kopen, of om nog naar Walibi te gaan, net zoals niemand verplicht wordt een 1e klas ticket op de trein te kopen, of de trein te nemen.
Nogmaals: maakt geen verschil!!! Walibi zou nu eenmaal ook 500 voorsteekpasjes per dag hebben.Laatste poging: nochmaals dit is niet het punt. Een trein heeft nu eenmaal eerste klasse en tweede klasse wagons.
Dit is ook een vast gegeven als u een ticket voor Walibi koopt.Dit is een vast gegeven dat u weet als u uw tweede klasse ticket koopt.
De hinder (= langere wachttijd) die de pasjes veroorzaken, zal er ook zijn. Punt. Als je geluk hebt, gebruiken er weinig of geen mensen hun pasje op de attractie waar jij voor aan te schuiven staat. In dat geval, verkort jouw wachttijd ten opzichte van wanneer er wel mensen het pasje gebruiken. Als je het vergelijkt met de trein: als er maar 2 man in 1e klas zit, zullen alle andere plaatsen AUTOMATISCH gedeklasseerd worden naar 2e klas. In principe is dit systeem dus beter dan het 1e en 2e klas systeem van de trein, gezien het nadeel dat de "bevoordeelden" veroorzaken, automatisch wegvalt als het "voordeel" op zich niet gebruikt wordt. In de trein valt dit nadeel (het te weinig plaats hebben in 2e klas) helemaal niet weg. Enkel als 1e klas gedeklasseerd wordt.Alleen maakt het geen fluit uit of er nu wel of niet iemand in eerste klasse zit, u heeft er toch geen recht op om er te zitten en de mogelijke hinder die u er van zou ondervinden is volledig onafhankelijk van of er wel of niet iemand in eerste klasse zit.
Omdat ik ook gelijk HEB.Groot gelijk, maar ik ben blij te zien dat u ook nog flink vol houdt om uw gelijk te krijgen.Verder: wat een gezaag over een pasje, zeg. Niemand wordt verplicht om het te kopen, of om nog naar Walibi te gaan, net zoals niemand verplicht wordt een 1e klas ticket op de trein te kopen, of de trein te nemen.
Neen, want bij Walibi, weet je nooit op voorhand hoeveel van de 500 voorsteekpassen er die dag verkocht zullen worden, noch hoeveel van de kopers er dezelfde attractie zullen op willen op het ogenblik dat jij daar staat aan te schuiven. Niks, noppes, nul, nada vast gegeven bij Walibi dus.Dit is ook een vast gegeven als u een ticket voor Walibi koopt.
Appelsienen en pretparken gaat over totaal verschillende zaken, graag een iets correcter voorbeeld.ik koop mijn inkom kaarten bij de post , waar staat die voorwaarde bij de post vermeld ?Dit argument gaat alleen op als u reeds uw kaarten heeft gekocht, of als u een abonnement heeft. In alle andere gevallen moet u uw toegangsbewijs nog kopen, en kan u op basis van de voorwaarden beslissen dit wel of niet te doen.is dit geen oneerlijke handelspraktijk want de rechten van mijn inkomkaart wordt eenzijdig ingekort
de beginselen van het europees overeenkomstenrecht zegt , een partij kan de nietigheid inroepen voor een niet afzonderlijk onderhandelde bepaling
hetzelfde zou zijn ;
je koopt in de supermrkt 3 kilo appelsienen betaald aan de kassa 6€ en achter u komt iemand en die betaald 10€ voor ook voor zo'n 3 kilo appelsienen en u moet 2 appelsienen aan die klant afgeven nadat u reeds voor uw 3 kilo appelsienen hebt betaald
wat heb ik te maken met wat ****i overeenkomt met andere klanten als er geen melding word gemaakt op mijn inkomkaart die ik aankoop bij de post
en nu graag eens een juridisch onderbouwd antwoord
Net wat ik zeg: je moet er van uitgaan, dat ALLE 500 passen verkocht worden, net zoals je er moet van uitgaan dat ALLE plaatsen in 1e klas bezet zijn in de trein.Neen, want bij Walibi, weet je nooit op voorhand hoeveel van de 500 voorsteekpassen er die dag verkocht zullen worden, noch hoeveel van de kopers er dezelfde attractie zullen op willen op het ogenblik dat jij daar staat aan te schuiven. Niks, noppes, nul, nada vast gegeven bij Walibi dus.Dit is ook een vast gegeven als u een ticket voor Walibi koopt.
Stellen dat alle voordeelsystemen een nadelige invloed hebben op anderen, is kortzichtig en intellectueel oneerlijk.Omdat ik ook gelijk HEB.. Stellen dat alle "voordeelsystemen" die nu al bestaan, geen enkele nadelige invloed hebben voor diegenen die het voordeelsysteem niet gebruiken, is gewoon naief en kortzichtig. Nog maar en domme korting die je krijgt omdat je ergens vaste klant bent, wordt doorgerekend in de prijzen, waardoor alle klanten meer betalen, en enkel de vaste klanten de kortingen krijgen. Ook hier hetzelfde principe: geef geen krotingen aan vaste klanten, en ALLE klanten zullen iets minder betalen.
Daar moet je niet van uitgaan. Dat weet je niet. Je weet niet hoeveel er verkocht worden, noch wanneer hoeveel voorsteekpassers welke attractie willen nemen. Je vergelijking blijft kant noch wal raken. Bij een trein in eerste klasse, weet je op voorhand exact welke plaatsen er bestemd zijn voor 2de klas. Dat weet je niet bij die voorsteekpas. Die voorsteekpas werd trouwens getest door een journalist in de papieren versie van Het Nieuwsblad. Een Nederlander, baalde er bvb enorm van, dat hij nog een extra kwartier moest blijven wachten omdat er telkens hij aan de beurt zou komen, nog ene met zo'n voorsteekpas kwam opgedaagd. Daar sta je dan een extra, onmogelijk op voorhand voorspelbaar kwartier dat je van je dag verspeelt. Bij een trein, weet je reeds van bij het opstappen of er plaats is of niet. En is het niet zo, dat ene van eerste klas in jouw plaats nog meerijdt, en jij genoodzaakt bent om de volgende trein te nemen.Net wat ik zeg: je moet er van uitgaan, dat ALLE 500 passen verkocht worden, net zoals je er moet van uitgaan dat ALLE plaatsen in 1e klas bezet zijn in de trein.
Die berekening wil ik dan wel eens zien. En geen biervilt berekening aub.* De berekening in EOS vertelt ons trouwens dat bij 500 voorsteekpassen op duizenden bezoekers, het effect maar héél miniem is voor de gewone bezoeker.
Vergelijking gaat nog steeds op. Als het aantal voorsteekpassen beperkt blijft, gaat ook het aantal mensen dat net in die paar minuten dezelfde attractie wil nemen, beperkt zijn. Veronderstellen dat je, als je pech hebt, alle voorsteekpassers voor je neus krijgt, is bij het haar getrokken.Daar moet je niet van uitgaan. Dat weet je niet. Je weet niet hoeveel er verkocht worden, noch wanneer hoeveel voorsteekpassers welke attractie willen nemen. Je vergelijking blijft kant noch wal raken.
Toch wel: 500. Je weet inderdaad niet hoeveel er effectief van zullen verkocht worden, net zoals je niet weet hoeveel 1e klastickets zullen verkocht worden.Bij een trein in eerste klasse, weet je op voorhand exact welke plaatsen er bestemd zijn voor 2de klas. Dat weet je niet bij die voorsteekpas.
Een kwartier??? Stel dat ALLE 500 passen verkocht zijn. Stel dat een attractie 20 man tegelijk bedient en 2 minuten duurt. Dan zou OP DAT MOMENT van de 500 "voorsteekpassers" er ongeveer 140 (één derde) man op het idee gekomen zijn om die attractie te doen? Net in dat kwartier? Laat me hier toch even tweifelen aan het Nieuwsblad, als u me toestaat...Die voorsteekpas werd trouwens getest door een journalist in de papieren versie van Het Nieuwsblad. Een Nederlander, baalde er bvb enorm van, dat hij nog een extra kwartier moest blijven wachten omdat er telkens hij aan de beurt zou komen, nog ene met zo'n voorsteekpas kwam opgedaagd.
Elk nieuw systeem heeft kinderziektes. Ik vind het al geweldig dat een operator idd niet ALLE voorsteekpassers ineens op de attractie laat. Moest ik een voorsteekpas hebben, ik zou er geen probleem mee hebben dat ik één of twee ritjes moet laten voorgaan en het dan pas aan mij is. Op die 5 minuten gaat het nu ook niet aankomen. 5 minuten wachten of een uur, het is nog steeds een héle verbetering.Op een andere attractie, moest de journalist met z'n voorsteekpas toch nog efkes wachten van de operator van een andere attractie. Want er waren er net geweest met een voorsteekpas, en het zou niet fair meer zijn tav de andere parkgangers. Geweldig toch: 35 euro betaald, en toch nog moeten aanschuiven. Net op dat moment, werd er van shift gewisseld, en mocht de journalist ineens wel weer voorsteken. Geweldig toch, dat alle operatoren er blijkbaar een andere zienswijze op nahouden van de rechten die verbonden zijn aan die voorsteekpas, niet?
Link is gepost geweest. EOS is niet meteen het meest zware wetenschappelijke magazine, maar een bierviltberekening is het zeker niet.Die berekening wil ik dan wel eens zien. En geen biervilt berekening aub.
6 man en de attractie zit vol? Wat voor een attractie was dat dan wel? OK, er zijn rollercoasters met individuele karretjes maar die komen zo snel na elkaar dat het echt geen probleem mag zijn als er 6 man voor uw neus instappen. Enkele tientallen seconden later zou het aan jou moeten zijn.Te horen aan het veelvuldige boegeroep dat de journalist bij z'n test te horen kreeg, ondervonden de andere parkgangers er wel degelijk nadeel van. Dik balen voor die Hollander die daar een kwartier extra moest aanschuiven, omdat het hekje voor hem maar niet openging wegens een stuk of 6 voorstekpassers achter elkaar.
Vergelijking gaat nog steeds op. Als het aantal voorsteekpassen beperkt blijft, gaat ook het aantal mensen dat net in die paar minuten dezelfde attractie wil nemen, beperkt zijn.
Ook hier. Het tegendeel bleek anders al duidelijk uit het artikel waarin een journalist zijn ervaringen weergaf mbt die voorstekpassen. De benadeelde Nederlanders ervoeren dat duidelijk anders.Als het aantal voorsteekpassen beperkt blijft, gaat ook het aantal mensen dat net in die paar minuten dezelfde attractie wil nemen, beperkt zijn.
Die pech kan je zeker hebben, en dat is absoluut niet bij de haren getrokken.Veronderstellen dat je, als je pech hebt, alle voorsteekpassers voor je neus krijgt, is bij het haar getrokken.
Een trein heeft eerste klas zitplaatsen, dat weet je dus wél op voorhand.Toch wel: 500. Je weet inderdaad niet hoeveel er effectief van zullen verkocht worden, net zoals je niet weet hoeveel 1e klastickets zullen verkocht worden.
Natuurlijk. Zijn ervaringen passen natuurlijk niet in uw kraam!Een kwartier??? Stel dat ALLE 500 passen verkocht zijn. Stel dat een attractie 20 man tegelijk bedient en 2 minuten duurt. Dan zou OP DAT MOMENT van de 500 "voorsteekpassers" er ongeveer 140 (één derde) man op het idee gekomen zijn om die attractie te doen? Net in dat kwartier? Laat me hier toch even tweifelen aan het Nieuwsblad, als u me toestaat...
Welke link? Laat maar zien. Zolang ik die berekening niet vind, is het voor mij weinig meer dan cafétoogpraat.Link is gepost geweest. EOS is niet meteen het meest zware wetenschappelijke magazine, maar een bierviltberekening is het zeker niet.
Zou moeten .... zéér juist uitgedrukt! De praktijk bewijst het tegendeel, getuige de ervaringen van die journalist. Ach neen, wacht .... hetgeen hij neerschreef past natuurlijk niet in uw kraam.6 man en de attractie zit vol? Wat voor een attractie was dat dan wel? OK, er zijn rollercoasters met individuele karretjes maar die komen zo snel na elkaar dat het echt geen probleem mag zijn als er 6 man voor uw neus instappen. Enkele tientallen seconden later zou het aan jou moeten zijn.
Dat is ook compleet verkeerd. Maar dat heeft hier niks mee te maken. Deze draad gaat over de voorsteekpas, en niet over scholen die rapporten weigeren uit te reiken wegens onbetaalde rekeningen. Mij goed als u ergens een draad hierover wil opstarten. Dan zal u daar kunnen lezen dat ik dergelijke praktijken ook by all means afkeur. In deze draad zou ik liever on topic willen blijven, namelijk over die voorstekpassen, weet je wel?Nog een opmerking aan de pedagogen die hier zo'n spel van maakte: onlangs hoorde ik in het nieuws dat kinderen waarvan de ouders de schoolrekening niet betaald hadden (konden betalen?) hun rapport niet kregen. Persoonlijk zou ik veel liever aan mijn kind uitleggen waarom wij even moeten wachten in de walibi omdat we niet zo rijk zijn, dan uitleggen waarom hij geen rapport krijgt omdat we de schoolrekening niet konden betalen. Waarom hebben jullie je niet laten horen in de pers over deze materie, die in mijn ogen VEEL ernstiger is, dan een onnozele voorsteekpas?
I rest make case too. Vergelijking gaat weldegelijk op. Ik vind het artikel uit die "kwaliteitskrant" (ik heb het niet gelezen, dus ik ga af op wat jij hier schrijft), nogal twijfelachtig als ze stellen dat 6 personen metI rest my case. De vergelijking gaat niet op. Uit het desbetreffende artikel bleek trouwens dat die hinder door andere pretparkbezoekers wel degelijk ondervonden werd.
??? Heu... Ja, hoor. In Walibi kan je véél pech hebben. Vraag maar aan de inzittenden van de Sirocco die indertijd op zijn kop bleef hangen. Je kan de pech hebben, maar als dit eens één keer voorkomt in één seizoen, zal het al veel zijn.Die pech kan je zeker hebben, en dat is absoluut niet bij de haren getrokken.
Zucht. Het aantal voorsteekpassen weet je OOK op voorhand. Er is een maximum, net zoals er een maximum aan 1e klas zitplaatsen is.Een trein heeft eerste klas zitplaatsen, dat weet je dus wél op voorhand.
Mijn berekening blijkbaar niet in dat van u?Natuurlijk. Zijn ervaringen passen natuurlijk niet in uw kraam!
Link staat in dit draadje. Doe even de moeite om een pagina of twee terug te klikken. Hyperlinks staan gekleurd, dus je zou geen moeite mogen hebben de link te vinden.Welke link? Laat maar zien. Zolang ik die berekening niet vind, is het voor mij weinig meer dan cafétoogpraat.
Ik heb inderdaad zeer mijn twijfels over die "journalist". Denk je echt dat een bedrijf als Walibi het risico gaat nemen hun "normale" klanten zo te irriteren met die voorsteekpassen dat ze massaal wegblijven en de winst die ze met die passen maken gaat resulteren in verlies door minder gewone tickets? Denk je echt dat ze bij Walibi daar niet over nagedacht hebben, modellen geraadpleegd, en de rekening gemaakt hebben? Beetje naïef, hoor...Zou moeten .... zéér juist uitgedrukt! De praktijk bewijst het tegendeel, getuige de ervaringen van die journalist. Ach neen, wacht .... hetgeen hij neerschreef past natuurlijk niet in uw kraam.
Het punt van mijn laatste opmerking ontgaat u. Ik richt me tot de pedagogen die van hun neus kwamen maken over dit systeem, omdat het "armere" kinderen benadeelt en ouders moeten uitleggen blablabla... er is toen van verschillende mensen de opmerking gekomen dat deze "pedagogische bedenkingen" ongepast zijn. Het feit dat men dus niet reageert op die rapporten is zeer zeker relevant in deze discussie, die niet enkel gaat over "zijn voorsteekpassen irritant voor andere parkgangers" (dit is het aspect waar u zich op focust, maar dat wil weinig zeggen).Dat is ook compleet verkeerd. Maar dat heeft hier niks mee te maken. Deze draad gaat over de voorsteekpas, en niet over scholen die rapporten weigeren uit te reiken wegens onbetaalde rekeningen. Mij goed als u ergens een draad hierover wil opstarten. Dan zal u daar kunnen lezen dat ik dergelijke praktijken ook by all means afkeur. In deze draad zou ik liever on topic willen blijven, namelijk over die voorstekpassen, weet je wel?