voorsteekpas

scorpioen
Juridisch actief: Nee

Re: voorsteekpas

#31 , 14 jun 2013 15:11

De redenering van Tom VDJ bevat een fout: "Schaf 1ste klas af en 2de klas heeft meer plaats".

Dit gaat enkel op als de spoormaatschappij bereid is die wagons nog te laten rijden als het geen 1ste klas is. Niets zegt dat ze dat zal doen.

Om de vergelijking door te trekken naar een pretpark.

Een pretpark kan beslissen dat het, naast de attracties die er nu zijn voor iedereen, extra attracties plaatst voor mensen die een speciale kaart kopen (1ste klas). Deze attracties mogen enkel gebruikt worden met een 1ste klas kaart. Hier kan je niets tegen inbrengen. Die 1ste klas gaat niet ten koste van de andere gebruikers. Die hebben nog steeds hun attracties waarvan ze gebruik mogen maken. Dit is te vergelijken met 1ste en 2de klas op de trein.

De voorsteekpas is dat niet. De voorsteekpas komt erop neer dat je op de trein alleen 2de klas hebt maar dat als de trein stopt bepaalde passagiers eerst mogen opstappen. Pas daarna mogen de anderen er ook op. De houders van de voorsteekpas hebben het recht het gedrag van de anderen te beïnvloeden. Zij mogen zeggen: jij daar, wacht even, ik ga eerst. Omdat ze geld hebben mogen ze even de baas spelen over anderen die minder geld hebben.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lohabra

#32 , 14 jun 2013 16:20

??? Heb je al een aantal verschillende optredens op het middenplein van het sportpaleis meegemaakt? Hoeveel plaats je hebt is zéééééééér verschillende van voorstelling tot voorstelling en helemaal niet te voorspellen.
Jazeker, ettelijke keren zelfs. En de plaats, en het zicht waren telkenmale prima te voorspellen. En ik kan niet zeggen dat er 1x was, dat mijn verwachtingen qua betaalde plaats vs genot van de voorstelling niet werden ingelost.
Het effect van 500 voorsteekpasjes op de aanschuiftijden is véél beter te voorspellen!
Laat me niet lachen.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Lanox

#33 , 14 jun 2013 16:22

Lees mijn vorige bericht eens: voordeel voor de één, betekent AUTOMATISCH nadeel voor de andere. ALTIJD. In het geval van 1e klas in de trein: dit gaat ten koste van het aantal plaatsen voor 2e klas passagiers. Schaf 1e klas af en 2e klas passagiers hebben meer kans op een zitplaats in de spitsuren.
Laatste poging: nochmaals dit is niet het punt. Een trein heeft nu eenmaal eerste klasse en tweede klasse wagons. Dit is een vast gegeven dat u weet als u uw tweede klasse ticket koopt. Alleen maakt het geen fluit uit of er nu wel of niet iemand in eerste klasse zit, u heeft er toch geen recht op om er te zitten en de mogelijke hinder die u er van zou ondervinden is volledig onafhankelijk van of er wel of niet iemand in eerste klasse zit.

Idem voor uw concert: er is een vaste capaciteit voor de staanplaatsen en een vaste capaciteit van de zitplaatsen. Wederom kan u dit weten als u uw ticket koopt. Of een zitje nu bezet is of niet veranderd uw comfort niet op uw staanplaats.

En in Walibi is uw comfort dus wel afhankelijk van of en hoeveel mensen er gebruik maken van een Speedypass. En zelfs met een beperking van het maximum aantal per dag, kunt u nog niet inschatten wat het effect hiervan op u is als gewone klant.
Verder: wat een gezaag over een pasje, zeg. Niemand wordt verplicht om het te kopen, of om nog naar Walibi te gaan, net zoals niemand verplicht wordt een 1e klas ticket op de trein te kopen, of de trein te nemen.
Groot gelijk, maar ik ben blij te zien dat u ook nog flink vol houdt om uw gelijk te krijgen. ;-) (En als u mijn posts zou lezen zou u ook zien dat ik op zich geen probleem met het pasje heb, wel met de communicatie errond.)

Reclame

Gebruiker21

#34 , 14 jun 2013 16:50

Laatste poging: nochmaals dit is niet het punt. Een trein heeft nu eenmaal eerste klasse en tweede klasse wagons.
Nogmaals: maakt geen verschil!!! Walibi zou nu eenmaal ook 500 voorsteekpasjes per dag hebben.
Dit is een vast gegeven dat u weet als u uw tweede klasse ticket koopt.
Dit is ook een vast gegeven als u een ticket voor Walibi koopt.
Alleen maakt het geen fluit uit of er nu wel of niet iemand in eerste klasse zit, u heeft er toch geen recht op om er te zitten en de mogelijke hinder die u er van zou ondervinden is volledig onafhankelijk van of er wel of niet iemand in eerste klasse zit.
De hinder (= langere wachttijd) die de pasjes veroorzaken, zal er ook zijn. Punt. Als je geluk hebt, gebruiken er weinig of geen mensen hun pasje op de attractie waar jij voor aan te schuiven staat. In dat geval, verkort jouw wachttijd ten opzichte van wanneer er wel mensen het pasje gebruiken. Als je het vergelijkt met de trein: als er maar 2 man in 1e klas zit, zullen alle andere plaatsen AUTOMATISCH gedeklasseerd worden naar 2e klas. In principe is dit systeem dus beter dan het 1e en 2e klas systeem van de trein, gezien het nadeel dat de "bevoordeelden" veroorzaken, automatisch wegvalt als het "voordeel" op zich niet gebruikt wordt. In de trein valt dit nadeel (het te weinig plaats hebben in 2e klas) helemaal niet weg. Enkel als 1e klas gedeklasseerd wordt.
Verder: wat een gezaag over een pasje, zeg. Niemand wordt verplicht om het te kopen, of om nog naar Walibi te gaan, net zoals niemand verplicht wordt een 1e klas ticket op de trein te kopen, of de trein te nemen.
Groot gelijk, maar ik ben blij te zien dat u ook nog flink vol houdt om uw gelijk te krijgen. ;-)
Omdat ik ook gelijk HEB. ;-). Stellen dat alle "voordeelsystemen" die nu al bestaan, geen enkele nadelige invloed hebben voor diegenen die het voordeelsysteem niet gebruiken, is gewoon naief en kortzichtig. Nog maar en domme korting die je krijgt omdat je ergens vaste klant bent, wordt doorgerekend in de prijzen, waardoor alle klanten meer betalen, en enkel de vaste klanten de kortingen krijgen. Ook hier hetzelfde principe: geef geen krotingen aan vaste klanten, en ALLE klanten zullen iets minder betalen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

lohabra

#35 , 14 jun 2013 18:04

Neen, want bij Walibi, weet je nooit op voorhand hoeveel van de 500 voorsteekpassen er die dag verkocht zullen worden, noch hoeveel van de kopers er dezelfde attractie zullen op willen op het ogenblik dat jij daar staat aan te schuiven. Niks, noppes, nul, nada vast gegeven bij Walibi dus.

Turaki

#36 , 15 jun 2013 15:49

is dit geen oneerlijke handelspraktijk want de rechten van mijn inkomkaart wordt eenzijdig ingekort
Dit argument gaat alleen op als u reeds uw kaarten heeft gekocht, of als u een abonnement heeft. In alle andere gevallen moet u uw toegangsbewijs nog kopen, en kan u op basis van de voorwaarden beslissen dit wel of niet te doen.
ik koop mijn inkom kaarten bij de post , waar staat die voorwaarde bij de post vermeld ?

de beginselen van het europees overeenkomstenrecht zegt , een partij kan de nietigheid inroepen voor een niet afzonderlijk onderhandelde bepaling

hetzelfde zou zijn ;
je koopt in de supermrkt 3 kilo appelsienen betaald aan de kassa 6€ en achter u komt iemand en die betaald 10€ voor ook voor zo'n 3 kilo appelsienen en u moet 2 appelsienen aan die klant afgeven nadat u reeds voor uw 3 kilo appelsienen hebt betaald
wat heb ik te maken met wat ****i overeenkomt met andere klanten als er geen melding word gemaakt op mijn inkomkaart die ik aankoop bij de post

en nu graag eens een juridisch onderbouwd antwoord
Appelsienen en pretparken gaat over totaal verschillende zaken, graag een iets correcter voorbeeld.

En hoe moet ik weten wat de voorwaarden zijn van de post? Waarschijnlijk zal wel ergens staan dat de voorwaarden van Walibi onverminderd geldig zijn, maar dat kan alleen u weten als u deze eens naleest.

ganapathi tantre

#37 , 15 jun 2013 20:39

Eigenlijk passen we het Walibi-principe al een tijdje zelf toe

in de winkel, in het verkeer, op het werk etc etc etc

boemerang

#38 , 16 jun 2013 16:07

Ik lees hier net dat universal studios een nieuwe vip formule heeft ingevoerd die je zelfs voorrang geeft op de gewone vips.
Ongelooflijk, lol !

Gebruiker21

#39 , 18 jun 2013 10:51

Neen, want bij Walibi, weet je nooit op voorhand hoeveel van de 500 voorsteekpassen er die dag verkocht zullen worden, noch hoeveel van de kopers er dezelfde attractie zullen op willen op het ogenblik dat jij daar staat aan te schuiven. Niks, noppes, nul, nada vast gegeven bij Walibi dus.
Net wat ik zeg: je moet er van uitgaan, dat ALLE 500 passen verkocht worden, net zoals je er moet van uitgaan dat ALLE plaatsen in 1e klas bezet zijn in de trein.

Het verschil is dat wanneer NIET alle 500 passen verkocht zijn, je DIRECT het voordeel voelt* voor de "gewone" bezoeker, terwijl dit in de trein NIET het geval is. Daar voel je pas het voordeel van de vrije plaatsen in 1e klas, als 1e klas ook daadwerkelijk gedeklasseerd wordt. Het systeem van Walibi is met andere woorden veel gunstiger voor de "gewone man", dan het 1e klasse systeem van de NMBS.

* De berekening in EOS vertelt ons trouwens dat bij 500 voorsteekpassen op duizenden bezoekers, het effect maar héél miniem is voor de gewone bezoeker.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Milo72

#40 , 18 jun 2013 15:50

Omdat ik ook gelijk HEB. ;-). Stellen dat alle "voordeelsystemen" die nu al bestaan, geen enkele nadelige invloed hebben voor diegenen die het voordeelsysteem niet gebruiken, is gewoon naief en kortzichtig. Nog maar en domme korting die je krijgt omdat je ergens vaste klant bent, wordt doorgerekend in de prijzen, waardoor alle klanten meer betalen, en enkel de vaste klanten de kortingen krijgen. Ook hier hetzelfde principe: geef geen krotingen aan vaste klanten, en ALLE klanten zullen iets minder betalen.
Stellen dat alle voordeelsystemen een nadelige invloed hebben op anderen, is kortzichtig en intellectueel oneerlijk.

"Geef geen krotingen aan vaste klanten, en ALLE klanten zullen iets minder betalen" is lachwekkend.
De economische realiteit is: geef geen kortingen aan vaste klanten, en de omzet zal dalen, waardoor de winkel zich genoodzaakt zal zien de prijzen te doen STIJGEN".

Over de "overeenkomst" door het kopen van een ticket, en de "contractbreuk" van Walibi enzomeer: probeer eens je geld van je toegangsticket terug te vorderen omdat er nergens op het ticket of in de algemene voorwaarden staat dat je moet aanschuiven voor je op een attractie mag.
Of omdat er nergens staat dat je op een zonnige vrije dag langer moet aanschuiven dan op een regenachtige dag tijdens de week. Good luck !
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

lohabra

#41 , 18 jun 2013 21:47

Net wat ik zeg: je moet er van uitgaan, dat ALLE 500 passen verkocht worden, net zoals je er moet van uitgaan dat ALLE plaatsen in 1e klas bezet zijn in de trein.
Daar moet je niet van uitgaan. Dat weet je niet. Je weet niet hoeveel er verkocht worden, noch wanneer hoeveel voorsteekpassers welke attractie willen nemen. Je vergelijking blijft kant noch wal raken. Bij een trein in eerste klasse, weet je op voorhand exact welke plaatsen er bestemd zijn voor 2de klas. Dat weet je niet bij die voorsteekpas. Die voorsteekpas werd trouwens getest door een journalist in de papieren versie van Het Nieuwsblad. Een Nederlander, baalde er bvb enorm van, dat hij nog een extra kwartier moest blijven wachten omdat er telkens hij aan de beurt zou komen, nog ene met zo'n voorsteekpas kwam opgedaagd. Daar sta je dan een extra, onmogelijk op voorhand voorspelbaar kwartier dat je van je dag verspeelt. Bij een trein, weet je reeds van bij het opstappen of er plaats is of niet. En is het niet zo, dat ene van eerste klas in jouw plaats nog meerijdt, en jij genoodzaakt bent om de volgende trein te nemen.

Op een andere attractie, moest de journalist met z'n voorsteekpas toch nog efkes wachten van de operator van een andere attractie. Want er waren er net geweest met een voorsteekpas, en het zou niet fair meer zijn tav de andere parkgangers. Geweldig toch: 35 euro betaald, en toch nog moeten aanschuiven. Net op dat moment, werd er van shift gewisseld, en mocht de journalist ineens wel weer voorsteken. Geweldig toch, dat alle operatoren er blijkbaar een andere zienswijze op nahouden van de rechten die verbonden zijn aan die voorsteekpas, niet?
* De berekening in EOS vertelt ons trouwens dat bij 500 voorsteekpassen op duizenden bezoekers, het effect maar héél miniem is voor de gewone bezoeker.
Die berekening wil ik dan wel eens zien. En geen biervilt berekening aub.

Te horen aan het veelvuldige boegeroep dat de journalist bij z'n test te horen kreeg, ondervonden de andere parkgangers er wel degelijk nadeel van. Dik balen voor die Hollander die daar een kwartier extra moest aanschuiven, omdat het hekje voor hem maar niet openging wegens een stuk of 6 voorstekpassers achter elkaar.

Gebruiker21

#42 , 01 jul 2013 12:02

Daar moet je niet van uitgaan. Dat weet je niet. Je weet niet hoeveel er verkocht worden, noch wanneer hoeveel voorsteekpassers welke attractie willen nemen. Je vergelijking blijft kant noch wal raken.
Vergelijking gaat nog steeds op. Als het aantal voorsteekpassen beperkt blijft, gaat ook het aantal mensen dat net in die paar minuten dezelfde attractie wil nemen, beperkt zijn. Veronderstellen dat je, als je pech hebt, alle voorsteekpassers voor je neus krijgt, is bij het haar getrokken.
Bij een trein in eerste klasse, weet je op voorhand exact welke plaatsen er bestemd zijn voor 2de klas. Dat weet je niet bij die voorsteekpas.
Toch wel: 500. Je weet inderdaad niet hoeveel er effectief van zullen verkocht worden, net zoals je niet weet hoeveel 1e klastickets zullen verkocht worden.
Die voorsteekpas werd trouwens getest door een journalist in de papieren versie van Het Nieuwsblad. Een Nederlander, baalde er bvb enorm van, dat hij nog een extra kwartier moest blijven wachten omdat er telkens hij aan de beurt zou komen, nog ene met zo'n voorsteekpas kwam opgedaagd.
Een kwartier??? Stel dat ALLE 500 passen verkocht zijn. Stel dat een attractie 20 man tegelijk bedient en 2 minuten duurt. Dan zou OP DAT MOMENT van de 500 "voorsteekpassers" er ongeveer 140 (één derde) man op het idee gekomen zijn om die attractie te doen? Net in dat kwartier? Laat me hier toch even tweifelen aan het Nieuwsblad, als u me toestaat...
Op een andere attractie, moest de journalist met z'n voorsteekpas toch nog efkes wachten van de operator van een andere attractie. Want er waren er net geweest met een voorsteekpas, en het zou niet fair meer zijn tav de andere parkgangers. Geweldig toch: 35 euro betaald, en toch nog moeten aanschuiven. Net op dat moment, werd er van shift gewisseld, en mocht de journalist ineens wel weer voorsteken. Geweldig toch, dat alle operatoren er blijkbaar een andere zienswijze op nahouden van de rechten die verbonden zijn aan die voorsteekpas, niet?
Elk nieuw systeem heeft kinderziektes. Ik vind het al geweldig dat een operator idd niet ALLE voorsteekpassers ineens op de attractie laat. Moest ik een voorsteekpas hebben, ik zou er geen probleem mee hebben dat ik één of twee ritjes moet laten voorgaan en het dan pas aan mij is. Op die 5 minuten gaat het nu ook niet aankomen. 5 minuten wachten of een uur, het is nog steeds een héle verbetering.
Die berekening wil ik dan wel eens zien. En geen biervilt berekening aub.
Link is gepost geweest. EOS is niet meteen het meest zware wetenschappelijke magazine, maar een bierviltberekening is het zeker niet.
Te horen aan het veelvuldige boegeroep dat de journalist bij z'n test te horen kreeg, ondervonden de andere parkgangers er wel degelijk nadeel van. Dik balen voor die Hollander die daar een kwartier extra moest aanschuiven, omdat het hekje voor hem maar niet openging wegens een stuk of 6 voorstekpassers achter elkaar.
6 man en de attractie zit vol? Wat voor een attractie was dat dan wel? OK, er zijn rollercoasters met individuele karretjes maar die komen zo snel na elkaar dat het echt geen probleem mag zijn als er 6 man voor uw neus instappen. Enkele tientallen seconden later zou het aan jou moeten zijn.

Anyway. Geweldig systeem die voorsteekpas, als het aantal passen beperkt blijft per dag (je deze bijvoorbeeld enkel online kan kopen, zodat je niet moet "gokken" of er nog zijn op de dag dat je wil gaan) en men het systeem wat deftig uitwerkt (bijvoorbeeld verhinderen dat je dezelfde attractie opnieuw en opnieuw doet).

Nog een opmerking aan de pedagogen die hier zo'n spel van maakte: onlangs hoorde ik in het nieuws dat kinderen waarvan de ouders de schoolrekening niet betaald hadden (konden betalen?) hun rapport niet kregen. Persoonlijk zou ik veel liever aan mijn kind uitleggen waarom wij even moeten wachten in de walibi omdat we niet zo rijk zijn, dan uitleggen waarom hij geen rapport krijgt omdat we de schoolrekening niet konden betalen. Waarom hebben jullie je niet laten horen in de pers over deze materie, die in mijn ogen VEEL ernstiger is, dan een onnozele voorsteekpas?

lohabra

#43 , 01 jul 2013 15:05

Vergelijking gaat nog steeds op. Als het aantal voorsteekpassen beperkt blijft, gaat ook het aantal mensen dat net in die paar minuten dezelfde attractie wil nemen, beperkt zijn.

I rest my case. De vergelijking gaat niet op. Uit het desbetreffende artikel bleek trouwens dat die hinder door andere pretparkbezoekers wel degelijk ondervonden werd.
Als het aantal voorsteekpassen beperkt blijft, gaat ook het aantal mensen dat net in die paar minuten dezelfde attractie wil nemen, beperkt zijn.
Ook hier. Het tegendeel bleek anders al duidelijk uit het artikel waarin een journalist zijn ervaringen weergaf mbt die voorstekpassen. De benadeelde Nederlanders ervoeren dat duidelijk anders.
Veronderstellen dat je, als je pech hebt, alle voorsteekpassers voor je neus krijgt, is bij het haar getrokken.
Die pech kan je zeker hebben, en dat is absoluut niet bij de haren getrokken.
Toch wel: 500. Je weet inderdaad niet hoeveel er effectief van zullen verkocht worden, net zoals je niet weet hoeveel 1e klastickets zullen verkocht worden.
Een trein heeft eerste klas zitplaatsen, dat weet je dus wél op voorhand.
Een kwartier??? Stel dat ALLE 500 passen verkocht zijn. Stel dat een attractie 20 man tegelijk bedient en 2 minuten duurt. Dan zou OP DAT MOMENT van de 500 "voorsteekpassers" er ongeveer 140 (één derde) man op het idee gekomen zijn om die attractie te doen? Net in dat kwartier? Laat me hier toch even tweifelen aan het Nieuwsblad, als u me toestaat...
Natuurlijk. Zijn ervaringen passen natuurlijk niet in uw kraam!
Link is gepost geweest. EOS is niet meteen het meest zware wetenschappelijke magazine, maar een bierviltberekening is het zeker niet.
Welke link? Laat maar zien. Zolang ik die berekening niet vind, is het voor mij weinig meer dan cafétoogpraat.
6 man en de attractie zit vol? Wat voor een attractie was dat dan wel? OK, er zijn rollercoasters met individuele karretjes maar die komen zo snel na elkaar dat het echt geen probleem mag zijn als er 6 man voor uw neus instappen. Enkele tientallen seconden later zou het aan jou moeten zijn.
Zou moeten .... zéér juist uitgedrukt! De praktijk bewijst het tegendeel, getuige de ervaringen van die journalist. Ach neen, wacht .... hetgeen hij neerschreef past natuurlijk niet in uw kraam.
Nog een opmerking aan de pedagogen die hier zo'n spel van maakte: onlangs hoorde ik in het nieuws dat kinderen waarvan de ouders de schoolrekening niet betaald hadden (konden betalen?) hun rapport niet kregen. Persoonlijk zou ik veel liever aan mijn kind uitleggen waarom wij even moeten wachten in de walibi omdat we niet zo rijk zijn, dan uitleggen waarom hij geen rapport krijgt omdat we de schoolrekening niet konden betalen. Waarom hebben jullie je niet laten horen in de pers over deze materie, die in mijn ogen VEEL ernstiger is, dan een onnozele voorsteekpas?
Dat is ook compleet verkeerd. Maar dat heeft hier niks mee te maken. Deze draad gaat over de voorsteekpas, en niet over scholen die rapporten weigeren uit te reiken wegens onbetaalde rekeningen. Mij goed als u ergens een draad hierover wil opstarten. Dan zal u daar kunnen lezen dat ik dergelijke praktijken ook by all means afkeur. In deze draad zou ik liever on topic willen blijven, namelijk over die voorstekpassen, weet je wel?

Gebruiker21

#44 , 01 jul 2013 16:01

I rest my case. De vergelijking gaat niet op. Uit het desbetreffende artikel bleek trouwens dat die hinder door andere pretparkbezoekers wel degelijk ondervonden werd.
I rest make case too. Vergelijking gaat weldegelijk op. Ik vind het artikel uit die "kwaliteitskrant" (ik heb het niet gelezen, dus ik ga af op wat jij hier schrijft), nogal twijfelachtig als ze stellen dat 6 personen met :| zo'n pas voor een kwartier extra wachten zorgt.
Die pech kan je zeker hebben, en dat is absoluut niet bij de haren getrokken.
??? Heu... Ja, hoor. In Walibi kan je véél pech hebben. Vraag maar aan de inzittenden van de Sirocco die indertijd op zijn kop bleef hangen. Je kan de pech hebben, maar als dit eens één keer voorkomt in één seizoen, zal het al veel zijn.
Een trein heeft eerste klas zitplaatsen, dat weet je dus wél op voorhand.
Zucht. Het aantal voorsteekpassen weet je OOK op voorhand. Er is een maximum, net zoals er een maximum aan 1e klas zitplaatsen is.
Natuurlijk. Zijn ervaringen passen natuurlijk niet in uw kraam!
Mijn berekening blijkbaar niet in dat van u?
Welke link? Laat maar zien. Zolang ik die berekening niet vind, is het voor mij weinig meer dan cafétoogpraat.
Link staat in dit draadje. Doe even de moeite om een pagina of twee terug te klikken. Hyperlinks staan gekleurd, dus je zou geen moeite mogen hebben de link te vinden.
Zou moeten .... zéér juist uitgedrukt! De praktijk bewijst het tegendeel, getuige de ervaringen van die journalist. Ach neen, wacht .... hetgeen hij neerschreef past natuurlijk niet in uw kraam.
Ik heb inderdaad zeer mijn twijfels over die "journalist". Denk je echt dat een bedrijf als Walibi het risico gaat nemen hun "normale" klanten zo te irriteren met die voorsteekpassen dat ze massaal wegblijven en de winst die ze met die passen maken gaat resulteren in verlies door minder gewone tickets? Denk je echt dat ze bij Walibi daar niet over nagedacht hebben, modellen geraadpleegd, en de rekening gemaakt hebben? Beetje naïef, hoor...
Dat is ook compleet verkeerd. Maar dat heeft hier niks mee te maken. Deze draad gaat over de voorsteekpas, en niet over scholen die rapporten weigeren uit te reiken wegens onbetaalde rekeningen. Mij goed als u ergens een draad hierover wil opstarten. Dan zal u daar kunnen lezen dat ik dergelijke praktijken ook by all means afkeur. In deze draad zou ik liever on topic willen blijven, namelijk over die voorstekpassen, weet je wel?
Het punt van mijn laatste opmerking ontgaat u. Ik richt me tot de pedagogen die van hun neus kwamen maken over dit systeem, omdat het "armere" kinderen benadeelt en ouders moeten uitleggen blablabla... er is toen van verschillende mensen de opmerking gekomen dat deze "pedagogische bedenkingen" ongepast zijn. Het feit dat men dus niet reageert op die rapporten is zeer zeker relevant in deze discussie, die niet enkel gaat over "zijn voorsteekpassen irritant voor andere parkgangers" (dit is het aspect waar u zich op focust, maar dat wil weinig zeggen).

Kali

#45 , 01 jul 2013 16:27

Ik moet bij deze hele discussie denken aan een ander pretpark waar bvb mindervaliden + begeleiders voorrang krijgen op andere gebruikers.

In dat geval dient aan de kinderen ook uitgelegd te worden waarom deze mensen 'voor' mogen kruipen. (en deze zorgen meestal voor meer hinder dan een voorsteekpas gelet op het langer moeten stilstaan van de attractie), en daar weet je ook niet hoeveel gebruikers er zo zijn...

De voorsteekpas geeft op deze manier aan diegenen die er voor willen betalen de mogelijkheid van inderdaad geen file te moeten volgen, zonder dat er wrevel bestaat over diegenen die anders wel voor mochten...

Terug naar “Actuele Thema's”