0%! (de rest is overbodig)ni rond de pot draaien aub , maar vertel eens hoeveel % u graag maandelijk wil inleveren
en je boort de mensen die voor uw behoud van inkomen op straat komen gewoon de grond in , begrijpen wie begrijpen kan
0%! (de rest is overbodig)ni rond de pot draaien aub , maar vertel eens hoeveel % u graag maandelijk wil inleveren
??? BEHOUD van mijn inkomen? Wat ze aan het doen zijn is op straat komen om HUN EIGEN pensioen zo vet mogelijk te zien. Dat van mij zal tegen dan onbetaalbaar geworden zijn, als de vakbonden zo door gaan.en je boort de mensen die voor uw behoud van inkomen op straat komen gewoon de grond in , begrijpen wie begrijpen kan
Als je merkt dat personeel van de NMBS er als eerste bij is om te staken tegen de pensioenhervormingen, terwijl net zij in één van de meest gunstige (véél te gunstige) pensioenstelsels zitten, sta me dan toe daar vragen bij te hebben...Hoor je de vakbonden protesteren tegen de doorgedreven RVA en VDAB controles en de schorsingen die dit oplevert? Hoor je hen protesteren tegen de aangekondigde nieuwe maatregelen om ambtenaren die naam onwaardig te kunnen laten ontslaan?
Ik wil niet te diep ingaan op het probleem van de vakbonden, daar zou een politiek forum beter voor geschikt zijn.
Ik hoor bij de vakbonden ook geen enkel alternatief. Enkel protest tegen de oplossingen die geboden worden, zonder een alternatief in de plaats te stellen. OK, je mag vragen hebben, maar probeer het land niet plat te leggen (schamele poging, maar kom) als je zelf met niets beters op de proppen kan komen.
Uw vergelijking is 100% correct, maar je vergeet "mijn" voorgeschiedenis (als huurder) te vermelden: ik heb tot nu toe in een héél luxueuze villa gewoont, maar nooit huur betaalt (of toch niet genoeg). Alle verhuurders weten dit ondertussen, dus ik kan NERGENS meer iets huren. Ook banken zullen me geen lening meer geven. Binnen dit en een jaar WEET ik dat ik op straat gezet zal worden door mijn huidige verhuurder.Als ik op dergelijke wijze een huurcontract moest opstellen voor jou als huurder zou dat erop neerkomen dat we akkoord gaan dat jij van mij een pand huurt maar ik nog niet zeker hetwelke dat zal zijn, maar dat ik je dat wel zal laten weten tegen de tijd dat ik beslis dat je van mij mag beginnen te huren. De huurprijs leggen we nog niet echt vast maar deze zal minstens een vast percentage van jouw loon en dat van je partner bedragen. Ik behoud me wel het recht voor om die prijs te veranderen zodra ik meer geld nodig heb ongeacht de reden waarom. Wat betreft de duurtijd van het contract en opzeg mogelijkheden, tja dat zullen we wel bepalen tegen de tijd dat het nodig is. Als je het pand dan eindelijk bewoont verwacht ik wel dat je kosteloos de verbeteringswerken uitvoert die ik aangeef, uiteindelijk mag je toch wel wat doen voor het dak boven je hoofd en de zekerheid die ik je geef nietwaar?
Vandebos, je weet zelf ook dat je een deel van de waarheid verzwijgt. Het bedrijf waar ik werk, een multinational, maakt dankbaar gebruik van het principe "notionele intrestaftrek". Het bedrijf in kwestie heeft in België een boekhoudkundige afdeling, enkel en alleen omdat die notionele intrestaftrek interessant is en dit door Belgen best kan beheerd worden. Hun boekhoudkundige afdeling hier is dan ook een logische keuze. Het management heeft echter duidelijk laten verstaan dat wanneer de notionele intrestaftrek afgeschaft wordt, héél de boekhoudafdeling verhuist naar het buitenland, met tientallen ontslagen als gevolg. De regering gaat niet voor niets bepaalde voordelen voor bedrijven in stand houden. En gelukkig maar! Wat moet men doen? Bedrijven het land uitjagen? Het enige dat ik de regering verwijt is dat ze verantwoordelijk zijn voor de hoge loonkost (maar dit dan ook weer een rechtstreeks gevolg van ons dure sociale vangnet / hangmat, dat ook betaald moet worden, en waar van de vakbonden niet mag aan geraakt worden). Maar om daar nu het land voor plat te leggen (of een poging te doen)... 'k Weet niet hoor. Er zijn ergere dingen in het leven... Het gros van de maatregelen die deze regering voorgesteld heeft zijn, buiten het feit dat ze niet gedetailleerd genoeg uitgewerkt zijn, volgens mij best wel goede, evenwichtige beslissingen. Ik zie dus echt geen reden om te staken. En met mij vele, vele andere Belgen...Maar als we allemaal boven onze stand hebben geleefd dan dient ook iedereen aangepakt te worden en niet één bepaalde groep en dat vormt de kern van het huidige protest, van de ene groep, werknemers, verwacht men zware inleveringen doch de werkgevers, die decennia mee hebben genoten van een hele resem aan gunstige tarieven en voordelen via boekhoudkundige handgrepen, die blijven de fiscale voordelen behouden? (voordelen waarvan een kleine greep reeds werd vernoemd)
Ook alles op de werkgevers steken is veel te simplistisch.Maar als we allemaal boven onze stand hebben geleefd dan dient ook iedereen aangepakt te worden en niet één bepaalde groep en dat vormt de kern van het huidige protest, van de ene groep, werknemers, verwacht men zware inleveringen doch de werkgevers, die decennia mee hebben genoten van een hele resem aan gunstige tarieven en voordelen via boekhoudkundige handgrepen, die blijven de fiscale voordelen behouden? (voordelen waarvan een kleine greep reeds werd vernoemd)
Wat met werklozen die meer aan uitkeringen kosten dan dat ze aan bijdragen opgeleverd hebben? Een probleem of geen probleem? Net dezelfde discussie, maar op veel kleinere schaal. Maar al die "kleine schaaltjes" samen, zijn een gigantisch grote schaal, geloof me vrij.Notionele aftrek voor een bedrijf met productiecapaciteit en/of researchcentra en administratie in België? geen probleem. Voor een multinational in een constructie die meer kost aan het land dan ze oplevert? Wel een probleem.
tuurlijk, maar dat zegt Vandebos toch ook: "IEDEREEN" dient aangepakt te worden. Nu zijn er teveel uitzonderingen mogelijk voor werkgevers.Ook alles op de werkgevers steken is veel te simplistisch.Maar als we allemaal boven onze stand hebben geleefd dan dient ook iedereen aangepakt te worden en niet één bepaalde groep en dat vormt de kern van het huidige protest, van de ene groep, werknemers, verwacht men zware inleveringen doch de werkgevers, die decennia mee hebben genoten van een hele resem aan gunstige tarieven en voordelen via boekhoudkundige handgrepen, die blijven de fiscale voordelen behouden? (voordelen waarvan een kleine greep reeds werd vernoemd)
klopt, het is dan ook eerder sloganesk van ons (vakbonden) om een afschaffing zonder enige compensatie te eisen. Men weet ook dat dit er niet door zal komen, maar men wil wél de afschaffinv an not. intrestaftrek. Dat systeem is fundamenteel oneerlijk.De notionele aftrek is niet efficient genoeg en daarnaast ook onrechtvaardig naar kleine ondernemingen toe. Men zou die beter afschaffen. Maar we moeten er ons rekenschap van geven dat die aftrek inderdaad als compensatie bedoeld is, en dat ze zomaar afschaffen gevolgen gaat hebben.
net zoals werknemers ook verschillende soorten belastingen betalen. Het gaat hier over inkomstenbelastingen. Bij werkgever is dat de belasting op de winst (vennootschapsbelasting), bij werknemers is dat belastingen op het inkomen (personenbelasting)Het is wel heel eenvoudig om bij bedrijven te doen alsof de vennootschapsbelasting de enige is die ze moeten betalen. Er zijn in België op alle niveau's tal van taxen die bedrijven moeten betalen. Oppervlaktebelastingen, drijfkrachtbelastingen, ..., er zijn er echt tientallen.
de loonkost is het probleem niet. De loonkost en sociale voorwaarden in andere landen zijn het probleem
Het grootste probleem blijft echter onze enorme loonkost. Wie dat na de afgelopen dagen met Van Hool, Crown en nu Bekaert niet wil zien, moet echt dringend de oogkleppen afleggen.
Fiscaal-theoretisch gezien gezien betalen werknemers zelf de bijdragen op hun loon, maar de werkgevers moeten dat eerst wel op tafel leggen en er nog een pak patronale bijdrages bijdoen. Dat loopt vaak op tot meer dan 150% van het nettoloon. Bij vakantiegelden en 13de maanden gaat de staat zelfs nog met veel meer lopen. Naast een enorme kost voor de werkgevers, zorgt die afroming bij werknemers mee voor de werkloosheidsval. Een van de redenen waarom de overheid de index zo'n leuk principe vindt is trouwens dat een bruto-indexering lekker veel extra taxatie oplevert.