debatteer mee

Rene

#31 , 28 aug 2008 09:49

Ik zit in volgende situatie:

Ik was jaren zelfstandige en had ondertussen eigen huis, ... opgebouwd.
4 jaar geleden heeft mijn ex me buiten laten zetten en vechtscheiding met faling tot gevolg.
Had 3 studerende kinderen waarvan 2 hoge school. Ik kwam op het Ocmw te staan (als zelfstandige kan men niet gaan doppen)
Aangezien mijn kinderen in ons huis bij de moeder verbleven was ik verplicht om op 14 dagen een andere woonst te zoeken. Mijn atelier van 200 m² voorzien van water, electriciteit, ... daar mocht ik niet gaan wonen (te dicht bij ex.)

Ook werd ik veroordeeld tot toen 525 euro alimentatie (en had +/- 650 van Ocmw)

Omgangsrecht minderjarig kind was te verwaarlozen. Kreeg hem niet mee, wou niet komen, ... opgezet. Ik was weg en was de slechte.

Meerdere malen gaan klacht neerleggen bij politie, zelf rechtbank info gaan vragen, zonder resultaat.

Wat moet ik nu beginnen? Ja kinderen vervreemden zo op deze manier, en iemand dwingen is ook geen oplossing.
Maar ex lacht natuurlijk in haar vuistje.

Dan kan het deugt doen om te horen dat er toch rechters zijn met verstand.
Laatst gewijzigd door Rene op 29 aug 2008 19:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Topic Starter
Contacteer: Website

#32 , 28 aug 2008 12:22

Maar ex langt natuurlijk in haar vuistje.

Dan kan het deugt doen om te horen dat er toch rechters zijn met verstand.
Wat zou jij doen als je je in haar plaats was?

Wat je kan doen is mee met mij een brief schrijven naar de Hoge Raad van Justitie (HRJ) over genderrasisme of discriminatie

Ik heb ooit al eens een dialoog aangevraagd met de HRJ waar ik voorstelde om eens gehoord te worden. Via telefoon kwam ik te weten dat de HRJ een platform (van gelijkgestemde) wenste en daar werd dan ook voor gezorgd. Nadien lieten ze uitschijnen dat ze geen mandaad van de minister hadden over die problematiek (Onkelinx - ze nam het initiatief zelf in handen met de bilocatiewet-) en ik meen me te herrinneren dat de commissie van de HRJ met een soort boodschap kwam dat inhield dat de HRJ reeds een heel ambiteus plan had (mogelijks reeds goedgekeurd) dat zoveel goede doelen bevat dat er voor dialoog over die problematiek (te) weinig ruimte laat.

RR

roderidder
Topic Starter

#33 , 28 aug 2008 12:49

Beste René
misschien kan ik je wat opvrolijken dat James Bond (de echte dan) blijkbaar wel 3 keer "bezoekrecht" per week heeft zodat hij het contact met zijn kinderen niet verliest. De moeder vroeg en kreeg ook een contactverbod waarbij hij zijn vrouw en de drie kinderen niet mag benaderen. De hulpverlening (bezoekruimte) hebben zo van die foldertjes en gebruiken allemaal dezelfde term voor die ouder >> bezoekouder Bovendien moet je met hun voorwaarden eens zijn om op vrijwillige basis te kunnen starten

Bond-acteur mag kinderen amper zien
geplaatst: 27/8/2008
De Australische acteur George Lazenby, vooral bekend van zijn ene uitstapje als James Bond in ‘On Her Majesty’s Secret Service’ (1969), is zwaar teleurgesteld. Hij heeft van de rechtbank te horen gekregen dat hij zijn drie jonge kinderen (maar) drie keer in de week mag bezoeken.

Lazenby is al maanden in een heftige strijd verwikkeld met zijn vrouw Pam Shriver betreffende hun echtscheiding en de daaruit voortvloeiende bezoekrechten van hun drie kinderen. Momenteel is Lazenby zelfs onderhevig aan een (tijdelijk) straatverbod, waarbij hij zijn vrouw en kinderen niet mag benaderen. Ook de toegezegde drie bezoekmomenten zullen onder toezicht moeten plaatsvinden.

“Nee, ik ben er zeker niet blij mee,” zegt de bijna 69-jarige acteur in een interview met News.com. “Ik wil mijn kinderen net zo kunnen meemaken als vroeger. Ik wil ze ’s avonds in bed kunnen stoppen en ’s ochtends wakker worden als ze op mijn bed komen springen. Dat vond ik altijd geweldig, en dat mis ik nu steeds.” Lazenby wil graag een gelijke verdeling van de bezoekuren.

Shriver, voormalig tennisprof, heeft Lazenby aangeklaagd wegens agressief gedrag bij dronkenschap, het aanbieden van bier aan kinderen, en het maken van antisemitische opmerkingen richting Israëlische ambtenaren in een restaurant in Los Angeles. Lazenby heeft op zijn beurt beweerd dat zijn vrouw de hele dag “cocktails” van rum en wodka met pijnstillers en slaappillen inneemt. Shriver heeft niet gereageerd op deze aantijgingen.

RR

Reclame

Lex

#34 , 29 aug 2008 12:01

De Australische acteur George Lazenby, vooral bekend van zijn ene uitstapje als James Bond in ‘On Her Majesty’s Secret Service’ (1969), is zwaar teleurgesteld. Hij heeft van de rechtbank te horen gekregen dat hij zijn drie jonge kinderen (maar) drie keer in de week mag bezoeken.
Het angelsaksisch recht gaan vergelijken met de code Napoléon is GEEN goed idee!

roderidder
Topic Starter

#35 , 29 aug 2008 14:19

James had moeten weten dat hij pas te kloten is nadat hij zijn vertrouwen gaf.

Dat is zo in de angelsaksisch gerecht en ook de magistraten van Brussel weten dat.

RR

roderidder
Topic Starter

#36 , 02 sep 2008 00:44

IK HEB MIJN KLEINE MEID MISHANDELD VAN 03/06/2001 TOT VANDAAG toen PASCAL en FONS vroegen of ze mochten binnenkomen

moet ik PASCAL en FONS danken?

Nee, dat is Uw taak

RR

Rene

#37 , 02 sep 2008 09:45

Ik lees wel dagelijks mee, ook al iets hé.

roderidder
Topic Starter

#38 , 02 sep 2008 14:42

dank je Rene

RR

roderidder
Topic Starter

#39 , 02 sep 2008 14:43

ook al iets hé.
ja, maar ik weet dat ik helemaal niet de enige ben, voor kinderen is dat toch anders.
Op school of tussen vrieden en vriedinnetjes zou dat wel eens kunnen zijn...

papa? welke papa?

RR

roderidder
Topic Starter

#40 , 05 sep 2008 17:50

@Lex
Het sluiten van de draad
hij neemt drugs wat met het kindje
met inbegrip van het naar de prullemand gooien van mijn bericht is volkomen terrecht.

Mijn excuses dat het over de rode lijn was naar diegene die de vraag stelde en zal mij moeten plooien naar de huisregels.
toch was de opmerking niet slecht bedoeld waarbij ik me toch zorgen maakte

In ieder geval heb ik me te apodictisch uitgedrukt en dat spijt me.

RR

Lex

#41 , 08 sep 2008 10:14

RR. je mag hier en in het 'praatcafé' gerust je ongenoegen laten blijken over de gevolgen van een echtscheiding maar gelieve niet op man/vrouw te spelen.

Spons over de vorige gesloten draad...

roderidder
Topic Starter

#42 , 08 sep 2008 10:44

thx Lex

Op 23 augustus schreef scorpioen
Het blijft een misdrijf dat wetens en willens moet worden gepleegd.

Als je er echt niets aan kan doen dat het kind niet gaat pleeg je geen misdrijf
Dit is reeds gemotiveerd waarom wel/niet in deze draad maar kom er even op terug
Op 3 september werd een zaak behandeld waarvan verslag werd gemaakt

Ondanks dit principe dat juist is kan men daar allicht niet altijd achter verschuilen (lees >> sorry mevrouw de rechter ik heb die nieuwe mercedes gestolen, het was sterker dan mezelf = geen vrijspraak)

Zoals uit onderstaand artikel blijkt was dit ook de verdediging maar het OM deelde niet die mening en vorderde minstens effectief 1 jaar
http://www.f4j.be/doc/doc08/080903_vade ... lheid.html

op 10 september weten we meer

RR

roderidder
Topic Starter

#43 , 08 sep 2008 11:43

De moeder van onze dochter verliet in juni 2000 de gezinswoning

Op 24/07/2000 kwam de kortgedingrechter tot een beschikking in kortgeding

Nadien werd op 21/02/2002 ook een procedure aanhangig gemaakt voor de vereffening en verdeling van de gezinswoning
op 30 oktober 2002 kwam de rechter (nr1) tot vonnis:

Afbeelding

Nadien kwamen rechter nr 2,3 en 4 tot vonnis/arrest waarop de notaris tot openbare verkoop overging in 3 zitdagen.
Zelf had ik bezwaar tegen o.a. de redelijke termijn van 2 maanden tussen zitdag 2 en 3. De advocaat van de moeder was in de vakantie haast niet te bereiken. Dit werd voorgelegd aan de notaris en deze informeerde mij gelet de korte duur voor de 3é zirdag dat de enige weg om een andere zitdag (die de Notaris bepaalde) een kortgedingprocedure is.

Op 22 augustus begaf ik mij naar de gerechtsdeurwaarder en besprak mijn doel. De gerechtsdeurwaarder deelde mij mee dat uiteraard hijzelf geen motivatie zal schrijven. Nadat ik zelf de motivatie schreef ben ik teruggegaan, maar tot mijn verbazing weigerde de gerechtsdeurwaarder de betekening uit te voeren en motiveerde op zijn beurt.
"dit ga je verliezen, dat gaat je alleen maar weer meer geld kosten" en zou onder het mom van "mezelf te beschermen" en zo ontzegde de gerechtsdeurwaarder mij de rechtsgang, waar ik meen recht op te hebben.

Op mijn beurt heb ik dan maar klacht neergelegd voor ambtweigering tegen de gerechtsdeurwaarder
>> zie http://www.juridischforum.be/forum/view ... 0115#40115

RR

roderidder
Topic Starter

#44 , 08 sep 2008 12:15

op 29 augustus weigerde politie Mol een klacht te acteren tegen de Jeugdparketmagistraat van Turnhout wegens "storen van de rust" maar hebben wel de nodige vaststellingen gedaan waar ik had op aangedrongen.

Ook politie Lommel weigerde de aangifte te noteren, vervolgens naar Hasselt gereden en ook daar weigerde men de aanklacht te noteren.

Vervolgens sprak ik een deurwaarder aan en vroeg mij om een vaststelling te komen doen dat politie Hasselt weigerde mijn klacht te noteren. Een hoofdinspecteur die de beslissing nam om de klacht niet te noteren noemde mij en citeer "een onozelaar" De gerechtsdeurwaarder motiveerde geen tijd nu, maar het politiekantoor is pakweg 800 meter verderop. Ook bij de sociale dienst HAZODI (politie Hasselt) pakweg 300 meter van het gerechtsgebouw weigerde de inspecteur en de hoofdinspecteur voordat ik de gerechtsdeurwaarder aansprak mijn strafklacht te acteren.

In het gerechtsgebouw ging ik dan op zoek naar een parketmagistraat om toepasing te vragen van de wet. Bij het onthaal werd ik vriendelijk onthaald, net als bij het onthaal van de hoofdpost HAZADI overigens.

Een parketjuriste werd er bijgehaald en ze bleef bij het standpunt dat politie de klacht MOET acteren en ik geen toegang heb tot een parketmagistraat o.a. wegens "vakantie".

Hier een foto van inkom van het gerechtsgebouw. Let op de vele dossiers die je daar allicht letterlijk dagelijks ziet "verhuizen"

Afbeelding
vervolg in volgende posting

roderidder
Topic Starter

#45 , 08 sep 2008 12:43

Na een uitvoerig gesprek met de vriendelijke medewerker aan het onthaal werd geadviseerd een schrijven te richten naar rechtbank Hasselt, maar die het probleem op zich niet niet zal kunnen verhelpen.

Daarvoor werd geadvizeerd een gelijktijdig schrijven te doen naar zowel comité P als naar de Hoge Raad voor de Justitie

Ter plaatse werd een geschrift opgesteld, maar men weigerde te tekenen voor ontvangst en motiveerde o.a. dat het aangetekend moet opgestuurd worden

Afbeelding

Dit is een voorbeeld hoe men een burger telkens opnieuw van het kastje naar de muur stuurt als men vb. klacht wil neerleggen tegen een magistraat. Het gehele dossier is veel te ingewikkeld gemaakt/geworden maar als het over achterhouden van kinderen betreft (lees kindermishandeling ! ) wat behoord tot het domein van intrafamiliaal geweld (IFG) is er blijkbaar nog steeds grote mentaliteit van "laat de boel maar eerst grondig verzieken" voordat magistraten voorwaardens beginnen op te leggen

Dit moet veranderen !!! >> zie voor een goede methode http://www.juridischforum.be/forum/view ... 0132#40132

Code: Selecteer alles

DE VRAAG IS/blijft hoe kan men een mentaliteitswijziging installeren binnen justitie dat vaders en moeders op voet van gelijkheid beslissingen gaat nemen: HOE?
met betrekking tot de redelijke termijn (vereffening en verdeling)
Ik kloeg dit aan op de openbare zitting. De Notaris antwoorde "De redelijke termijn (om met de moeder tot een algehele oplossing te komen zowel voor het huis als de verblijfsregeling van onze dochter (red.)) is voor mij zes jaar geleden begonnen.

Code: Selecteer alles

DE VRAAG: IS DAT DAN GEEN ONREDELIJKE TERMIJN? >> Kan vb. daardoor de woonstvergoeding inmiddels niet verjaard zijn?
RR

Terug naar “Actuele Thema's”