Thx VDB
Goh, begin al een ideeke te krijgen hoeveel het gaat kosten, tis niet de eerste keer dat ik renoveer, al gedaan voor anderen.
En jah hoe ge draait of keert verhuren is in veel gevallen in investering en zoals aangehaald, misschien 5% rendement maar is nog altijd meer dan een spaarboekje, dat verlieslatend is met de absurde lage rentes en heel gevoelig is aan inflatie.
En pas op men vader heeft ook een appartement dat em verhuurd al heeft hij tot nu toe chance gehad met de huurders.
En weet ook dat die huurprijzen stijgen door stunts van randdebielen die het nodig vinden om geen huur te betalen of erger nog inboedels af te breken en te verkopen.
Langs de andere kant heb ook al een verhuurder gehad die het te bont heeft gemaakt...
En de huidige verhuurder van het appartement van men vriendin hangt het ook wat uit naar men goesting...
Ik zal de allereerste zijn om aan huurders telkens opnieuw en opnieuw duidelijk te maken dat huren gelijkstaat aan geld wegschenken. Het zal niet de eerste noch de laatste keer zijn dat ik een van hen help de baksteen van hun dromen te vinden en zelf de opzegbrief van mijn eigen pand schrijf... (maar dat wordt gecompenseerd door levenslange vriendschappen, BBQ's en doopfeesten) Aan de andere kant van het spectrum heb je de leeglopers, zowel verhuurders als huurder, waar je niet het minste medelijden mee moet hebben... en ik met evenveel plezier zal helpen om ervoor te zorgen dat ze mijn naam nooit vergeten...
Hulp nodig met het aanpakken van de verhuurder van het pand van je vriendin... niet aarzelen..

Make my day.
Verhuren in België wordt echter minder en minder interessant, hetgeen op het einde van de rit enkel in het nadeel van de huurder zal spelen. Deze zal steeds vaker geconfronteerd worden met vastgoedbedrijven die het enkel om de cijfertjes en winstmarge te doen is (cfr sommige wantoestanden in Nederland of Duitsland waar een aantal van deze firma's er de hand niet voor omdraait om levensgevaarlijke bouwwerken en masse neer te poten met neerstortende balkons of ondergrondse garages die moet volgepompt worden met beton om het pand in kwestie te stabiliseren tot gevolg.)