lokauto in schaarbeek

Bibendum
Berichten: 94

#16 , 17 jan 2006 18:33

De politie mag zich niet bezondigen aan provocatie. Dit is duidelijk GEEN provocatie daar de criminele wil van de dader niet wordt opgewekt of versterkt maar er louter een mogelijkheid wordt gecre?rd om de vaststelling van het misdrijf te doen.

Niets aan de hand dus!

B

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#17 , 17 jan 2006 21:06

en daar wringt het schoentje voor de ?ne is die geen en voor de andere wel provocatie.
de wet hier over is zo vaag dat iedereen ze vrij kan interpreteren.

Mette
Topic Starter
Berichten: 83
Locatie: Maaseik

#18 , 09 okt 2006 13:48

onlangs gelezen dat de dief vrijgesproken is.
"Ik excuseer mij voor het soms aanstootgevende taalgebruik van mijn zoon" de moeder van Mette

Reclame

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#19 , 09 okt 2006 14:15

'De wet op uitlokking ' is een stok achter de deur, zodat iedereen die bestolen word zelf aansprakelijk kan gesteld worden

in de verkeerswetgeving hebben ze art 10 ingevoerd, waarmee bijna iedereen die een ongeval heeft ervoor aansprakelijk is
De dieven zijn niet 'verplicht' in te breken.
die mensen moeten toch ook hun brood verdienen :D
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#20 , 09 okt 2006 17:08

'De wet op uitlokking '
Dus..., als ik naakt voor mijn venster sta(of passeer)...mag iedereen mij komen verkrachten?

sperwer
Berichten: 1155

#21 , 09 okt 2006 18:00

'De wet op uitlokking '
Dus..., als ik naakt voor mijn venster sta(of passeer)...mag iedereen mij komen verkrachten?
Volgens die rechter wel, want hij vindt dat uitlokking.

Of wij die mening delen is een andere vraag.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#22 , 09 okt 2006 18:50

'De wet op uitlokking '
Dus..., als ik naakt voor mijn venster sta(of passeer)...mag iedereen mij komen verkrachten?
Volgens die rechter wel, want hij vindt dat uitlokking.
Die rechter had het over de rechtmatigheid van het door de politie verkregen bewijsmateriaal.

Als jij naakt voor je venster gaat staan heeft dat niets te maken met de rechtmatigheid van het door de politie verkregen bewijsmateriaal.

scorpioen

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#23 , 09 okt 2006 18:54

'De wet op uitlokking '
Dus..., als ik naakt voor mijn venster sta(of passeer)...mag iedereen mij komen verkrachten?
als je daarbij heel verleidelijk kijkt ?? :wink:
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

TAS
Berichten: 67

#24 , 11 okt 2006 05:55

?Art.78. "Geen misdaad of wanbedrijf is verschoonbaar dan in de gevallen bij de wet bepaald."(Strafwetboek)

?Naar recht verantwoord is het arrest waarbij wordt beslist dat er geen uitlokking van een misdrijf aanwezig is, wanneer het vaststelt dat het oogmerk om het misdrijf te plegen bestond buiten enig optreden van de politie en dat de politie zich heeft beperkt tot het SCHEPPEN van een GELEGENHEID om vrij een strafbaar feit te plegen in zodanige omstandigheden dat zij de uitvoering ervan kon vaststellen?[Cass. 5 februari 1985,Arr.Cass. 1984-85,772,Pas.1985,I,690.Noot:Zie Cass., 7 feb. 1979 (A.C., 1978-79, 655)].

Zie ook : A. DE NAUW,La provocation ? l'infraction par un agent de l'autorit?, Rev. dr. p?n., 1980, blz. 321 tot 326.

?De strafrechter die niet alleen vaststelt dat de beklaagde reeds enige tijd actief bezig was met het aanbieden van door andere beklaagden gestolen koopwaar,maar ook oordeelt dat het voornemen om het misdrijf van heling te plegen voorafgaandelijk was ontstaan zonder enige tussenkomst van de politie,dat het politieoptreden het voornemen om het misdrijf te plegen niet heeft versterkt,maar zich beperkt heeft tot het ingaan op een spontaan aanbod en het CRE?REN van een GELEGENHEID om het strafbaar feit vast te stellen en dat de beklaagde steeds de mogelijkheid gehad heeft vrij een einde te maken aan de uitvoering van zijn misdadig voornemen,vermag te oordelen dat er geen politionele uitlokking is?[Cass. ARP000561N,4 december 2001(A.)].

Het Hof van Cassatie is hier nog niet aan het woord geweest.

Terug naar “Actuele Thema's”