In beroep gaan tegen GAS boetes

freelance

Re: In beroep gaan tegen GAS boetes

#16 , 17 nov 2012 20:24

Het volk vraagt idd. ( en terecht ) dat criminaliteit wordt aangepakt , maar vragen ze ook dat iemand die kruimels achterlaat op de trappen van een kerk een boete krijgt ?
( Dacht trouwens dat Burgemeester Somers van Mechelen toegegeven heeft dat sommige GAS boetes overdreven zijn ) .
Is het niet veeleer een nieuwe manier om de gemeentefinanciën op te krikken , net zoals de flitspalen en andere parkeer spitsvondigheden .
De wet bestaat ( GAS ) , en had wellicht goede bedoelingen . Misbruik tiert echter welig .
Jongeren muilkorven is makkelijk , ze zijn redelijk tam tegenwoordig .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
andre18

#17 , 11 jan 2013 15:11

Wij hebben als bedrijf een GAS-boete voor zwerfvuil omdat met een email vond die aan ons geadresseerd is in een witte plastiekzak bij een overvolle vuilnisbak. De gas-boete bedraagt 50€. Ik ben het daar niet mee eens. De email kan immers door anderen daar gedeponeerd geweest zijn.
Omdat ik niet akkoord was heb ik een beroep geformuleerd zoals aangegeven werd in het aangetekend schrijven van de stad Geraardsbergen. In het aangetekend schrijven van de gemeente Geraardsbergen staat letterlijk dat een verweer enkel schriftelijk en per aangetekende post kan verstuurd worden. Per fax liet men mij weten dat ik dit persoonlijk moet gaan deponeren en ook nog eens €40 rolrecht zou moeten betalen. Ik kan me niet veroorloven om van het kastje naar de muur gestuurd te worden, voor een dergelijke boete.
Ik vind deze boete echt bij het haar gegrepen en heb de indruk dat het de GAS-ambtenaar enkel om winstbejag gaat. Ik weet niet of we alleen staan met een dergelijke boete.
Wie weet raad?
Alvast bedankt,

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#18 , 11 jan 2013 15:17

Iemand van diegenen die bij u werken moet hem toch afgedrukt hebben ?
Waar is de zak gevonden en woont daar per toeval iemand van uw firma?

Reclame

famdriessen

#19 , 25 jan 2013 15:05

Op 07/07/12 is de vaststelling gedaan door de politie dat onze minderjarige zoon (16jr) met een aantal vrienden met een geopende fles bier op de markt van XXXXX (provincie Antwerpen) stond buiten de daarvoor bestemde zone. Concreet: tijdens een zomerse stortbui zijn zij onder een afdakje gaan staan omdat onder de parasols van het terras van het cafe geen plaats meer was, noch in het cafe zelf. Iedereen is daar gaan schuilen voor de regen. Dus zijn zij een tiental meter verderop gaan staan onder een afdakje. Ze zijn niet opgepakt doch hun gegevens zijn gewoon genoteerd.
Wij zijn van deze 'inbreuk' pas op 14/09/2012 op de hoogte gesteld, ruim 2 maanden na de feiten. Na overleg herhaaldelijk overleg (samen met een advocaat ) met de bemiddelings en met de sanctionerend ambtenaar is na 3 maanden opeens de boete veranderd van het schrijven van een paper naar een boete.
Los van het feit dat wij de inbreuk minimaal vinden en dus gepleit hebben om zelfs af het afzien van het schrijven een paper ('normale' straf), zijn wij nu opeens veroordeeld tot het betalen van een boete.
Ik vroeg mij dus af of de periode tussen de inbreuk en het op de hoogte stellen van de betrokkene en de ouders geen reden was om hiertegen in beroep te gaan. Los van het feit dat wij ons afvragen wat het nut is om pas na ruim 2 maanden na de inbreuk een GAS-boete op te leggen. Wat leert onze zoon daarvan?
Anders rest ons alleen de jeugdrechter en dat kan potentieel heel wat meer geld kosten.

Bert

Terug naar “Actuele Thema's”