als je met cijfers wil afkomen, gelieve dan de correcte cijfers te nemen.Alles OK vtec ?. Een normale minimum huur is al gauw zo'n € 500. Bij jou moet een alleenstaande dan zo'n € 2000 per maand netto verdienen. Dat is wel € 4000 brutto !!! Moet er nog zand zijn ?Als het totale netto-gezinsinkomen niet minstens 4x de maandelijkse huurprijs is laat ik het liever leegstaan.
De iets betere huurwoning maar nog absoluut geen luxe ligt rond de € 750. Die ga jij dan enkel verhuren aan mensen met een netto inkomen van € 3000. Dat is dan € 6000 brutto per maand.
Ik zie niet in waarom iemand 2000 euro per maand netto mag overhouden door te verhuren? Ik hou ook zo'n 2000 euro over per maand door te werken. Daar heb ik géén problemen mee (zolang de verhuurder maar wettelijk met alles in orde is)Ja, dat zal dus wel geen probleem zijn voor jou zijn om zo'n gemiddelde netto inkomst van € 2000 per maand over te houden op de kap van de huurders. Doe zo voort.Ik heb het intussen al door 2 schatters laten bekijken, de waarde is iets meer dan verdubbeld op 11 jaar tijd. Als ik het niet verhuurd krijg gaat het in de verkoop
dat is wéttelijk zo, maar ik betwijfel of Vtec het feitelijk zo bedoelt. Daarmee bedoel ik niet dat hij gezinsinkomen anders interpreteert, wel dat hij zich richt op gezinnen en geen huizen op de markt heeft die bedoeld zijn voor een gewone alleenstaande.Een alleenstaande word als een gezin met een persoon beschouwd, dat is altijd al zo geweest.
Op wat slaat dat nu vraag ik me af ? Jouw post vlak voor mijn vorige post bevat toch ook irrelevante zaken/vermeldingen. Ik heb daar maar gewoon op gereageerd en nu beweer jij dat mijn antwoord op het jouwe er niks mee te maken heeft. Mij goed hoor. Ik kan hier in elk geval niets meer aan toevoegen maar stel toch weer een duidelijk sluiten van de rangen vast. Misschien in de toekomst eens een huurder in de moderator ploeg opnemen zou al helpen.Al de rest heeft daar niks mee te maken.
Gezien ik professioneel 6 jaar lang huurders vertegenwoordigd heb (in diverse vormen, van kotstudenten tot gewone huurders), zélf huurder ben geweest (zo'n 11 jaar) én "hoofdhuurder" in een samenwoonproject en ook nu nog altijd op m'n werk huurders help (maar wel heel infrequent) én (vooral) geen eigendommen verhuur, denk ik wel te kunnen stellen dat ik op z'n minst niet bevooroordeeld langs de kanten van verhuurder kan gezien worden. Of er al dan niet een huurder in de moteratorploeg zou zitten is dan ook irrelevant. Anders kan je ook een werkloze, een zelfstandige, een ziek, een invalide, een vrouw, ... in de moderatorploeg eisen. Het is niet omdat ik een keer het standpunt van een verhuurder ondersteun, dat ik daarom enkel pro-verhuur ben.Op wat slaat dat nu vraag ik me af ? Jouw post vlak voor mijn vorige post bevat toch ook irrelevante zaken/vermeldingen. Ik heb daar maar gewoon op gereageerd en nu beweer jij dat mijn antwoord op het jouwe er niks mee te maken heeft. Mij goed hoor. Ik kan hier in elk geval niets meer aan toevoegen maar stel toch weer een duidelijk sluiten van de rangen vast. Misschien in de toekomst eens een huurder in de moderator ploeg opnemen zou al helpen.Al de rest heeft daar niks mee te maken.
vervelend, idd, maar haar recht. Bij mijn weten heeft niemand van ons haar gevraagd om posts te wijzigenTerloops mag het misschien vermeld worden dat VDJ verschillende van haar posts hier verwijderd. Tenzij dit op vraag van een moderator gebeurde vind ik dit niet erg gepast en zelfs vervelend
Ik sluit niemand uit - ik benader het louter financieel (al besef ik dat huurders het emotioneler benaderen als zijnde, het dak boven het hoofd van hun gezin). Hetgeen ik verhuur is voor mij opbrengsteigendom, punt. Als ik X kapitaal - waarvoor ik hard moet werken en zwaar getaxeerd word - te investeren heb, kan ik kiezen tussen vastgoed, aandelen, obligaties etc. mijn drijfveer is rendement (korte termijn) en meerwaarde (lange termijn). Een pand verhuren waaraan zware gebreken zijn (of lichte waaraan niks wordt gedaan) geeft vroeg of laat ellende, daar hou ik me niet mee bezig. Ik bekijk het louter als een vorm van patrimonium dat ik wil in stand houden of uitbreiden voor mijn erfgenamen. Niets meer, niets minder. Ik ben een verhuurder die al jarenlang gepokt en gemazeld is en stel vast dat huurders het steeds minder nauw nemen en enkel rechten kennen maar geen plichten. Vandaar dat ik me maximaal wil indekken tegen malafide huurders.Vtec heeft hier toch ook niet bepaald dat het een gezin met meerdere personen betreft. Hij spreekt van een "netto-gezinsinkomen". Trouwens zou hij (vtec) volgens jou aldus nooit aan een alleenstaande verhuren en pleegt hij duidelijk discriminatie. Hij heeft tot hiertoe misschien mogelijk ook zelfs niet "overwogen" om aan een alleenstaande te verhuren. Misschien kan hij dan misschien zelf eens verduidelijken vanaf welk inkomen hij dan aan een alleenstaande verhuurt, vooraleer u besluit dat vtec hier een alleenstaande uitsluit.
Gaan verhuurders dan misschien in de toekomst alle alleenstaanden weigeren ? Overigens is het overhouden van € 2000 netto per maand in dit specifieke geval wel op de kap van de of in het nadeel van de huurder die steeds meer met veeleisendere en geldhongerigere verhuurders opgescheept zit bij het zoeken naar een gepaste woning.