Dodelijke aanslag Luik

Lanox
Juridisch actief: Nee

Re: Dodelijke aanslag Luik

#16 , 14 dec 2011 13:41

Gelukkig heeft hij zichzelf ook opgeruimd
Ik denk dat veel mensen een stuk gelukkiger waren als hij daar nu eens mee begonnen was ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#17 , 14 dec 2011 14:00

Ik denk dat veel mensen een stuk gelukkiger waren als hij daar nu eens mee begonnen was ...
Had inderdaad een betere chronologie geweest...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Juridisch actief: Ja

#18 , 19 dec 2011 12:50

Ik heb al vuurwapens vanaf mijn 16de (onder zegel tot 18de). Mijn overgrootvader heeft me op de goede oude wijze (methode à la oorvijgen) geleerd met die dingen op een verantwoorde wijze om te gaan. Je zal nooit losse munitie of een los vuurwapen bij me aantreffen. (Er is wel een reactiekluis naast het bed, deze is altijd gesloten.)
Vandebos, zou je tegen het volgende een bezwaar hebben?:
- verbod op het houden van werkende wapens in eigen huis (= alle onklaar gemaakte wapens: heb er zoveel als je wil)
- werkende wapens: ofwel opgeslagen in een centrale locatie (bvb schietclub, politiekantoor, ...)
- slechts 1 type wapen mag gebruiksklaar (zonder munitie erin) in een huis bewaard worden. Alle andere soorten worden verboden. Transport van wapens enkel in jachtseizoen of door een erkende transporteur (politie, wapenhandelaar, ...).

Op die manier zou de controle gemakkelijk zijn én kan men FN compenseren voor het verlies van dat ene type contract :p. Liefst nog dat type dan verplicht in het felroze gekleurd :p.

Ik weet wel dat het dit probleem zeker niet zal oplossen, maar het zal, als men eens deftige controles uitvoert, het controlewerk gemakkelijk maken.

(ik heb het hier nu even enkel over wapens met munitie, messen etc nu even vergeten)

Reclame

Vandebos
Topic Starter

#19 , 19 dec 2011 15:30

Men mag de wet verstrengen, maar dat zal in mijn ogen niets uithalen. De verzamelaar en clubschutter zal wat grommelen en zich plooien naar de wet, de wapenmalloot daarentegen die tot op heden de wet niet respecteerde zal er nu nog steeds zijn voeten aan vegen.

Verstrengen van de wetgeving bij overtreders, zonder mededogen de illegale handelaars aanpakken (verbeurdverklaring goederen, verdubbeling sancties in wet vastgelegd, uitsluiting van toepassing wet Lejeune, automatisch verstrengd regime voor duurtijd strafperiode (steek ze maar bij de pedo's)) Voor mijn part stelt men die handelaars hun acties gelijk aan misdaden tegen de mensheid en laat men hen het in Den Haag gaan uitleggen.

sniper

#20 , 19 dec 2011 19:23

Men mag de wet verstrengen, maar dat zal in mijn ogen niets uithalen.
dat zal er inderdaad enkel toe leiden dat het veel gemakkelijker wordt om een illegaal wapen te kopen , vergeleken met het krijgen van een vergunning door een brave burger
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

JohnD

#21 , 23 jan 2012 05:48

Op dezelfde wijze als wij oude wagens naar Afrika en het Oosten sturen sturen zij wapens naar hier...
Uiteraard komen die wapens niet alleen maar liefst vergezeld van een persoon.
Ik vind het trouwens nog niet eens zo abnormaal dat veel Oost-Europeanen met een wapen rondlopen, kwestie van op elk ogenblik van de dag hun eer te kunnen verdedigen natuurlijk. Ook komen velen gewoon uit een oorlogsgebied. En dan zijn er nog de vele duizenden ex-KGB die gewoon amnestie gekregen hebben of plots verdwenen waren of niet meer te traceren in het land waar ze hun dagdagelijkse criminele activiteiten uitvoerden. En waar beter onder te duiken dan in het Westen ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

ganapathi tantra

#22 , 23 jan 2012 22:54

Waar beter onderduiken ? in Belgie ongetwijfelt. Ik ken zelfs zo'n figuur die er is ingeslaagd om politiek asiel te krijgen terwijl hij gewoon een kbg moordenaar geweest is inTsjetsenie.
Zijn uitkering is zelfs een stuk hoger dan het leefloon van menige Belg die gewoon clean is maar wat tegenslag kent in zijn leven
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Vandebos
Topic Starter

#23 , 23 jan 2012 23:08

Nu ook niet overdrijven heh, er bestaan talloze betere onderduik landen dan België. landen waar bijvoorbeeld geen identificatie draagplicht geldt of geen nationaal identiteitsbewijs bestaat. Landen waar de overheid op lagere en hogere niveaus voldoende corrupt is om je verblijf te kopen (en dan hoef je echt niet buiten Europa te gaan).

Tussen haakjes; KGB is nooit actief geweest in Tsjetsenië, de Komitet Gosoedarstvennoj Bezopasnosti was ten tijde van de eerste en tweede oorlog reeds lang ter ziele na de clandestiene steun aan de mislukte staatsgreep tegen Gorbachev.

Misschien terug on topic komen?

JohnD

#24 , 24 jan 2012 09:10

Nu ook niet overdrijven heh, er bestaan talloze betere onderduik landen dan België. landen waar bijvoorbeeld geen identificatie draagplicht geldt of geen nationaal identiteitsbewijs bestaat.
Mogelijk maar dan wel niet gekoppeld met zo'n mooie uitkering ten koste van mij en u. Allen dus naar het beloofde land Belgie.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos
Topic Starter

#25 , 24 jan 2012 09:54

De regel blijft aan kandidaat vluchtelingen geen uitkering doch steun te geven in de vorm van huisvesting, voeding en kleding. Het is een minderheid waarbij deze regel niet wordt toegepast. Hetgeen een minder voordelige regeling is en een erstig ontradend effect heeft op economische vluchtelingen. Deze tendens wordt bevestigd door het lagere aantal migranten die een vluchtelingen status aanvragen, het grotere aantal illegalen dat België enkel als transferland gebruikt en het steeds stijgend aantal erkende vluchtelingen die kiezen voor terugkeer?

Persoonlijk heb ik minder respect voor "Belgen" die heel hun leven profiteren van het sociale bijdragesysteem dat generaties heeft gekost om op te zetten en door hen in gevaar wordt gebracht. In tegenstelling tot de meeste vluchtelingen hebben zij hun hele leven niets anders dan kansen gehad doch verkiezen daarentegen te leven op de kap van hun landgenoten zonder dat deze daarin de minste inspraak heeft. Persoonlijk respecteer ik meer de economische vluchteling die een vaak een hachelijke reis van ettelijke duizenden kilometers erop heeft zitten voor een schijntje van een kans op een beter leven dan de tweede of derde generatie beroepsdopper onder de "eigen" bevolking. Als het van mij afhing zou "activeringsbeleid" een geheel andere betekenis hebben dan deze die er tegenwoordig aan wordt gegeven. Reciprociteit zou er een verplicht onderdeel van uitmaken in de vorm van gemeenschapsdienst, verplichte uitvoering van niet populaire "jobkes" die nu allemaal "afgepakt worden van de werkmens door die vreemdelingen" (het feit dat er steeds tientallen zoniet honderden maandenlang openstaan in oa WIS lijkt niet veel uit te maken voor diegenen die zo redeneren)

Heel die situatie doet me denken aan wat er nu gebeurd in de transportsector. Niemand wil het werk onder de huidige economische situatie nog uitvoeren maar we zitten wel allemaal gezellig te kappen op die buitenlandse chauffeurs die duizenden kilometers van hun gezin het wel willen uitvoeren. Verkeren we nu echt onder de waan dat een economisch systeem zich dient aan te passen aan onze wensen ongeacht de consequenties die dit met zich meebrengt? Dat de Belgische, laat staan de Vlaamse, economie een dergelijke impact op wereldschaal heeft dat we eventjes de regels kunnen gaan vastleggen voor iedereen?

Waanzin' en compleet los van deze topic....

Terug naar “Actuele Thema's”