Ik heb al vuurwapens vanaf mijn 16de (onder zegel tot 18de). Mijn overgrootvader heeft me op de goede oude wijze (methode à la oorvijgen) geleerd met die dingen op een verantwoorde wijze om te gaan. Je zal nooit losse munitie of een los vuurwapen bij me aantreffen. (Er is wel een reactiekluis naast het bed, deze is altijd gesloten.)
Vandebos, zou je tegen het volgende een bezwaar hebben?:
- verbod op het houden van werkende wapens in eigen huis (= alle onklaar gemaakte wapens: heb er zoveel als je wil)
- werkende wapens: ofwel opgeslagen in een centrale locatie (bvb schietclub, politiekantoor, ...)
- slechts 1 type wapen mag gebruiksklaar (zonder munitie erin) in een huis bewaard worden. Alle andere soorten worden verboden. Transport van wapens enkel in jachtseizoen of door een erkende transporteur (politie, wapenhandelaar, ...).
Op die manier zou de controle gemakkelijk zijn én kan men FN compenseren voor het verlies van dat ene type contract :p. Liefst nog dat type dan verplicht in het felroze gekleurd :p.
Ik weet wel dat het dit probleem zeker niet zal oplossen, maar het zal, als men eens deftige controles uitvoert, het controlewerk gemakkelijk maken.
(ik heb het hier nu even enkel over wapens met munitie, messen etc nu even vergeten)