Dit is geen eugenetica! Je gaat niet bepalen of iemand een kind kan opvoeden op basis van geslacht, ras, religeuze of seksuele voorkeur. Net zoals iemand ook geen rijbewijs zal ontzegt worden op basis van ras of geslacht.Al lachend, eugentica heeft nog nooit nergens gewerkt. Het volstaat te wijzen naar Duitsland jaren 40, oostbloklanden of recent China en India.
Het onderzoeken of kandidaat-ouders geschikt zijn om een kind op te voeden vergelijken met eugenetica vind ik er wel wat over. Het komt heel dicht in de buurt van de Wet van Godwin...
Aangezien dit, begrijpelijkerwijs, een extreem subjectieve materie is is het moeilijk hier een correcte uitspraak over te verrichten.
Persoonlijk zou ik volwassenen nooit verbieden kinderen te krijgen, maar als blijkt dat ze deze op een aantal welbepaalde wijze fysiek of mentaal verwaarlozen of schaden zou ik er met de gerechtelijke voorhamer op los hameren tot er niets meer van hen overblijft:
- publiek schandpaal principe.
- plaatsing kinderen bij een gastgezin.
- totaal levenslang contact uitgezonderd op de dag van de meerderjarigheid van deze kinderen waar ze verplicht publiek hun excuses aan hen kunnen aanbieden.
- levenslange maandelijkse schadevergoeding voor het veroorzaakte leed.
- verplichte therapie.
Nu, ik ga me hier verder niet over uitspreken aangezien dit één van de weinige thema's is waarin ik niet objectief kan blijven. Als ikzelf ooit mijn nu nog levende vader tegenkom zal er slechts één van ons zijn die levend van deze ontmoeting wegwandelt, dat is een besluit dat reeds lang in alle rust en vrede is genomen en waarvoor ik zonder probleem bereid ben alle repercussies te dragen. Ik zal hem niet gaan opzoeken maar ook niet uit de weg gaan.