Internet censuur en het aan banden leggen ....

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Internet censuur en het aan banden leggen ....

#16 , 28 okt 2011 11:13

Bovendien is glorietijd van de site in kwestie voorbij, teveel geïnfecteerde bestanden of links met materiaal van erbarmelijke kwaliteit. Er bestaan momenteel grotere en dan bedoel ik veel grotere aanbieders waar je dient uitgenodigd te worden en waar de snelheden van de piraten bij in het niets vallen.
'k Vind de kwaliteit nog best meevallen. Er zijn inderdaad andere kanalen, maar daar hoor je zelf ook materiaal aan te bieden alvorens je ook maar moet denken aan dingen afhalen. Voor de meeste "sporadische" downloaders (dan bedoel ik wekelijks eens een cd-tje of filmpje binnen trekken), zal de piraatbaai wel volstaan, denk ik.

Uiteraard heb je "freaks" die dagelijks gigabytes binnenhalen. Geen idee hoe je al die zaken gezien / beluisterd krijgt, maar kom. Voor deze mensen zijn er dan die "alternatieven".

Maar laat ons eerlijk wezen: de allerbeste kwaliteit voor films en muziek behaal je enkel door ze in de winkel te gaan halen. Vandaar ook dat ik nooit MP3's online KOOP. Het heeft geen toegevoegde waarde aan de minder legaal gedownloade MP3's (meer nog, die laatste zijn over het algemeen beter van kwaliteit dan wat je kan kopen online). Als ik iets koop is het een schijfje. Geen "digitale content". De moment dat films niet meer op schijfjes aangeboden worden maar enkel digitaal, stop ik met kopen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#17 , 28 okt 2011 18:29

De moment dat films niet meer op schijfjes aangeboden worden maar enkel digitaal, stop ik met kopen.
Dit vind ik gek. Een schijf is beperkt (tenzij je veel schijven gebruikt). Waar een bestand momenteel gecapped wordt op 16 TB?
Dus kan je meer info digitaal kwijt
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

ganapathi tantra

#18 , 28 okt 2011 21:01

Soms is het ook gewoon leuk om "het" te hebben fore.
Ik zelf ben apetrots op mijn CD collectie. En met veel plezier zoek ik er eentje uit of meerdere om een avond of gewoon overdag de boel
wat aan te kleden. Dat heeft nog iets.
Ik ken ook veel jongeren die daar op terug vallen. Zeker bij omvangrijke collecties blijkt al dat gedigitaliseerd geweld soms een te grote
soep. Je ogen en hersenen hebben een verschrikkelijke capaciteit maar dan wel op een andere manier om ergens uit die honderden duizenden
cd's net die e ruit te pikken. Dat zie je niet op een laptop scherm of dergelijke.
Daarnaast is het fysisch bewaren van een film of muziek op cd of ander een grotere geruststelling dan die stick of SD kaart
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

Fore

#19 , 29 okt 2011 08:30

daar ben ik wel volledig met je eens ganapathi tantra. Maar ik heb gewoon mijn music collectie eigenlijk bijna volledig digitaal, ook CD die ik ook koop, zet ik op mijn PC, ik vind het gewoon makkelijker. Nu alleen hopen dat mijn externe HD niet crashed :p

ganapathi tantra

#20 , 29 okt 2011 11:07

en laat dat nu net een gevoelig punt zijn voor velen hé.
Fysisch bewaren vraagt idd een veel grotere capaciteit maar het is er wel altijd he
Nu ja er zijn sommigen die zullen argumenteren met "en alst nu ne keer brand"
Tja jama ja hé als steeds uitgaat van worst-case-scenario dan moet ge gene lotto
splen ook hé

Betreffende het gemak: digitaal is ongetwijfeld meer voor minder en als je er mee bent
opgegroeid een evidentie. Maar regelmatig moeten sommigen wel toegeven dat ze de jeugd
het soms moeten afleggen als je snel eens iets wil zoeken.
Wie mij vraagt waar zit X met Y dan loop ik naar mijn media wand een blik op de collectie
en ik haal hem er zo uit. Dat kan ik natuurlijk niet als ik ergens anders ben maar ik heb ook
nog mijn ipod en dat is voor op verplaatsing al genoeg gedigitaliwhatever.
(ondertussen al de tweede, de eerste was ..... idd HD gecrasht.
Dus ik ben toch nog een beetje hip :D :roll:

Fore

#21 , 29 okt 2011 11:58

Veel muziek die ik koop, vind je gewoon niet op een fysische drager (toch niet in België). Ik dl gewoon vaak rechtstreeks bij het label. Dan wordt het al wat moeilijker :)
En ik moet zeggen, de laatste keer dat ik een CD in een CD-speler heb gestoken, dat kan al 4-5 jaar geleden zijn :p
Luister nu gewoon via PC. Al dan niet stream ik een radio-zender. En anders via een MP3-speler

ganapathi tantra

#22 , 29 okt 2011 18:05

Veel muziek die ik koop, vind je gewoon niet op een fysische drager (toch niet in België). Ik dl gewoon vaak rechtstreeks bij het label. Dan wordt het al wat moeilijker :)
En ik moet zeggen, de laatste keer dat ik een CD in een CD-speler heb gestoken, dat kan al 4-5 jaar geleden zijn :p
Luister nu gewoon via PC. Al dan niet stream ik een radio-zender. En anders via een MP3-speler

Liefhebbers van polonaise muziek worden idd aan hun lot overgelaten.

Fore

#23 , 29 okt 2011 18:51

Liefhebbers van polonaise muziek worden idd aan hun lot overgelaten.
De dag dat ik naar polonaise ga luisteren, hell freezes over (no offense voor de gene die dit wel leuke muziek vinden, maar ik kan geen hoempa hoempapa horen, noch zien)
Ik dacht meer aan Dubstep :)
En nu zijn we eigenlijk wel zeer oftopic aan het gaan :)

ganapathi tantra

#24 , 29 okt 2011 20:44

Beste Fore

Je anonimiteit is door de beheerders van dit forum gegarandeert. Dus je hoeft je geen zorgen te maken
Maar als ik je dan toch iets zou mogen meegeven dan is dat zo dat de herkenning van het ontkennen
meestal de eerste stap is naar een goede soms permanente genezing :mrgreen: :mrgreen:

ook voor een adres van lederhaussen en dergelijke kan ik je van dienst zijn

grrrrrrr.....aptsjen hé

JohnD
Topic Starter

#25 , 29 okt 2011 21:13

Films (veel) op DVD bewaren of branden is zelfs met de hedendaagse conversie naar Divx (waarbij je zo'n 6 films op een DVD kan branden) toch nog pakken duurder dan bvb je collectie gewoon op de harde schijf te laten. Reken het maar uit wat 4,7GB kost op een DVD schijfje of op een HD. En piraatbaai is nu ook weer niet dat he.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Fore

#26 , 30 okt 2011 09:28

En piraatbaai is nu ook weer niet dat he.
Er bestaan tientallen sites die hetzelfde doen en ook nog enkele sites wanneer je iets zoekt, dat deze ook eens tegelijkertijd op al die sites zoekt en dan de resultaten weergeeft.

MrStone

#27 , 19 nov 2011 13:53

In Amerika zijn ze al in de volgende fase beland. SOPA (ofte: Stop Online Piracy Act) geeft de Amerikaans overheid en copyright-houders de macht om websites, zonder een beslissing van de rechtbank, te censureren. Meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Stop_Online_Piracy_Act" onclick="window.open(this.href);return false;
Enkele bedenkingen: http://www.mediabistro.com/10000words/h ... ists_b8460" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/31100268" onclick="window.open(this.href);return false;
En op google vind je nog duizenden websites en artikelen die de gevaren van deze wetgeving aankaarten.

ganapathi tantra

#28 , 19 nov 2011 14:02

zonder twijfel een maatregel die helemaal niks te zien heeft met enige vorm van rechtigheid maar alles met geldgewin en gelobby van de Amerikaanse
cosa nostra del muscica.
En verder zie ik in deze alleen maar een verderzetting in de virtuele wereld van de zelfde wetgeving gevormd onder Bush Jr met als dekmantel de bestrijding van terrorisme.

debtelinda
Contacteer: Website

#29 , 25 nov 2011 10:01

nog pakken duurder dan bvb je collectie gewoon op de harde schijf te .

Terug naar “Actuele Thema's”