tweede verblijf

LeenW

Re: tweede verblijf

#16 , 04 apr 2020 10:56

Op zich denk ik niet dat TS een onterechte vraag stelde, maar het was wel de zoveelste Corona-vraag waar enkel vanuit eigen standpunt naar de situatie werd gekeken, vandaar de misschien hevige reactie van Franciscus. Ik stel voor dat we terugkeren naar enkel juridische antwoorden, doch met de nodige relativeringen.

Aan TS: Er is geen verplichting dat de overheid deze taksen laat vallen, eventueel kan er later wel een economische maatregel komen maar dat zal op goodwill basis zijn. Hou er ook rekening mee dat mensen met een tweede normaal gezien niet de mensen zijn die ineens in moeilijkheden gaan komen als ze enkele maanden op werkloosheid geplaatst worden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#17 , 04 apr 2020 15:14

Waarom zou de overheid veel toegeeflijker moeten zijn? Zij, en wij, hebben te maken met een virus dat GEEN toegevingen doet, en met die realiteit houdt de overheid rekening. Het zou misschien anders kunnen, maar daar kan nadien over gekissebist worden.
Nu worden wij geacht in ons kot te blijven. En en masse naar de kust verhuizen, zoals nu op papier bezig is, kan niet door de infrastructuur daar gedragen worden. Geneeskundige voorzieningen bijvoorbeeld zijn daar zeker niet op voorzien.

mava105
Juridisch actief: Nee

#18 , 04 apr 2020 16:45

Ik lees vandaag in de krant dat er een paar honderd landgenoten hun domicilie naar hun 2de verblijf aan de kust laten verplaatsen.
Wat us het nut hiervan? Ze plegen domiciliefraude want ze zetten hun domicilie waar ze niet vast verblijven, tenzij nu tijdens deze crisis.
En dan gaan ze toch ook 2de verblijfstaks moeten betalen in hun huidige woning in het binnenland.

Reclame

bosprocureur

#19 , 04 apr 2020 16:50

Doordat ze het nu zo massaal doen leggen ze het er vingerdik op dat er iets verkeerd is/was.
En dan straks maar heel verwonderd zijn dat er controles (sancties??) van komen ?

En dan maar via het forum hier hun Grote Gelijk trachten te halen. Tja :roll:

katwezel

#20 , 05 apr 2020 04:02

Ts wil blijkbaar korting op het ki enz omdat hij nu niet het.genot heeft door het huidige mb , echter dat is fout want je mag maar een bepaald aantal dagen op je tweede verblijf zijn , als ik het juiste heb is dat 180 dagen , stel dat de maatregelen 2 maand duren dan heb je nog zeker 180 dagen over , dus waarom zou je korting of zoiets moeten krijgen ?
Hou je gezond

mava105

#21 , 05 apr 2020 09:18

180 - 60 = 180 :?:

JurecaBE

#22 , 05 apr 2020 12:08

Tijd voor een slotje
JurecaBE moderator

Terug naar “Actuele Thema's”