Discotheken, uitgaansregels

odie007
Topic Starter
Berichten: 1

Discotheken, uitgaansregels

#1 , 30 aug 2010 16:42

Hallo,

Ik organiseer samen met een kennis van mij een feestje in Petrol, eind dit jaar. We zijn op zoek naar een bundel met de wetgeving rond het organiseren van feestjes (als zaalhuurder). Vragen zoals: Hoe lang mag je een gast verplicht binnenhouden op een discotheek (na betalen ingang)? Zijn een voorbeeld van dergelijke vraagstukken.

Kent iemand ergens een goede bron voor deze wetgeving aub?

Bedankt!

Kristof

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3539
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 aug 2010 16:48

Hoe lang mag je een gast verplicht binnenhouden op een discotheek (na betalen ingang)?
:shock:

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#3 , 30 aug 2010 17:35

Welk soort feestje wordt dit wel, dat je je gasten 'verplicht' zal binnenhouden? :shock: :roll:

Reclame

mava105
Berichten: 22327
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 30 aug 2010 20:03

Hallo,

: Hoe lang mag je een gast verplicht binnenhouden
Kristof
Feest gaat zeker door in de Begijnenstraat in Antwerpen?

Franciscus
Berichten: 38723

#5 , 31 aug 2010 15:41

Als dat een zaal van Stad Antwerpen is heb je zo wie zo rekening te houden met uw contractuele regels
Neem eens contact op met de dienst evenementen van ' t stad'

JohnD
Berichten: 3580

#6 , 12 sep 2010 16:17

Feest gaat zeker door in de Begijnenstraat in Antwerpen?
Euh ... even naar de bewoonde wereld afgezakt mava ? :lol:
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

eylis
Berichten: 8852

#7 , 12 sep 2010 19:21

Zeg Odie, ik ben wel héél curieus op welk soort feestje de gasten worden vastgehouden. En tegen betaling nog wel.... En wat is de petrol? :?:


kristin
Berichten: 204

#9 , 13 sep 2010 10:55

ik vermoed dat hij wil bedoelen dat na betaling en stempel op de hand, de gasten een tijdje moeten binnenblijven om zo niet direkt terug naar buiten te kunnen om de stempel door te drukken op iemand anders hand.

Deze methode wordt nogal eens op kleinere fuiven toegepast

JohnD
Berichten: 3580

#10 , 13 sep 2010 12:27

En wat is de petrol? :?:
http://www.petrolclub.be/
De poster vermoedde te snel dat iedereen vertrouwd is met het uitgaansleven van de enige stad in Vlaanderen, die naam waardig. Niet dus. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zulke oorden van verderf ook niet frequenteer a.h.w. :mrgreen:
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos
Berichten: 16087

#11 , 13 sep 2010 12:36

De huidige generatie heeft nog nooit van vloeipapier gehoord? Altijd een stapeltje bij de hand als wij een fuif organiseerden... stempel en deppen... Next!

artemis
Berichten: 3297

#12 , 13 sep 2010 13:25

Op zich heeft het niet veel belang waar dat feestje georganiseerd wordt, net zoals het ook niet het eerste feestje zal zijn dat georganiseerd wordt.
Misschien eens te rade gaan bij de zaaluitbater?

Hallo Odie...... Odie...... Waar ben je? :)

PS Ach, als je in die stad woont dan weet je wel wat en waar de Petrol is, ook zonder er ooit geweest te zijn.

Franciscus
Berichten: 38723

#13 , 13 sep 2010 14:28

Vloeipapier en waar te koop ... bij de papiervakhandel natuurlijk :D

Terug naar “Actuele Thema's”