Drone vrijgesproken

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

Re: Drone vrijgesproken

#16 , 26 apr 2023 17:34

Misschien best deze uitspraak anonimiseren?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#17 , 26 apr 2023 18:00

Misschien best deze uitspraak anonimiseren?
is mijn eigen uitspraak :)

mijn naam stond vorige week toch al 2 keer in de krant :mrgreen:

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#18 , 18 mei 2023 12:05

we zijn nu 1 maand + 1 dag verder na de uitspraak.

niks gehoord van het gerecht zelf of van mijn advocaat dat er beroep werd aangetekend.

:)

Reclame

Bert Bibbers
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee

#19 , 31 mei 2023 00:08

Dat is normaal. Voor je Victorie kraait, wacht tot de dag voor er formeel een beroepsprocedure kan ingeleid worden.

Don't count your chickens yet...sorry.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#20 , 31 mei 2023 15:20

Dat is normaal. Voor je Victorie kraait, wacht tot de dag voor er formeel een beroepsprocedure kan ingeleid worden.

Don't count your chickens yet...sorry.
uitspraak was op de zitting zelf op 17 april

ze hadden tijd tot en met 17 mei om in beroep te gaan

dat is voor zover ik weet niet gebeurd, ze hadden dan ook al geen bewijs van in het begin dat er van een noodsituatie geen sprake zou zijn geweest.

Bert Bibbers
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee

#21 , 31 mei 2023 22:34

Dan mag je victorie kraaien...Gefeliciteerd.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#22 , 03 aug 2023 22:21

in de rand van de zaak;

https://www.hln.be/sint-niklaas/maand-r ... ~aad335f7/

Een trucker is door de politierechter in Sint-Niklaas veroordeeld voor een verkeersongeval met een fietsster. De vrachtwagenchauffeur had bij het rechts afslaan de vrouw aangereden, die daarna onder de truck was beland. Het slachtoffer geraakte zwaargewond.
Bert Foubert 03-08-23, 06:00

Het ongeval gebeurde toen de vrachtwagenchauffeur aan een kruispunt met verkeerslichten stond, en toen het groen werd naar rechts draaide. “Er stond een fietsster stil naast de truck die niet werd opgemerkt door de chauffeur”, zette het openbaar ministerie de omstandigheden van het ongeval uiteen. “De vrouw werd aangereden en kwam met haar benen onder de truck terecht. Ze werd met zware verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.”

De advocaat van de vrachtwagenchauffeur had een andere versie van de feiten. “Mijn cliënt keek in zijn achteruitkijkspiegel en zag niemand”, klonk het. “De aanrijding gebeurde achteraan de truck, toen de chauffeur al bijna helemaal afgeslagen was. De fietsster is zelf op de vrachtwagen gereden, die heel traag draaide.” Het slachtoffer kon zich van het ongeval nadien niets meer herinneren.

De rechter volgde in zijn vonnis het openbaar ministerie en veroordeelde de trucker tot een rijverbod van een maand en een boete van 400 euro.”

Terug naar “Actuele Thema's”