Toegang tot websites beperkt als je geen sociale media cookies aanvaardt

TheJudge007
Berichten: 366

Re: Toegang tot websites beperkt als je geen sociale media cookies aanvaardt

#16 , 19 sep 2022 21:47

De content die je wil zien, staat NIET op hun site ...
Klopt ook weer. Maar als ik het goed begrijp plaatst men een witte lege ruimte/spatie tussen de tekst i.p.v. een link. De witte ruimte word dan dus pas opgevuld met een beeld of filmpje als er aan bepaalde voorwaarden word voldaan. Maar je hebt er het raden aan welke. Waarom dan geen gewone link naar die content vraag ik me af.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TheJudge007
Berichten: 366

#17 , 19 sep 2022 21:51

Het is niet bvb hln (het laatste nieuws) die de content blokt, maar social media die de content blokt.

Daarom ook moet je de social media cookies toelaten. Het is hun ’filmpje’.
Zij hebben geen enkele verplichting, dit te laten afspelen op een externe site, als er geen social media cookies zijn
Klopt dus niet, want alle sociale media cookies word voor dit specifieke doel dan bij mij (tijdelijk) toegelaten. Zie hierboven.

Bektronics
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#18 , 20 sep 2022 17:35

@TheJudge007

Ik begrijp niet goed waar TS zich zorgen om maakt. Geef gewoon aan dat je alle cookies aanvaard en ruim ze daarna op van je pc met het programma dat ik reeds eerder vernoemd heb. Gebruik dit zelf en nog NOOIT problemen gehad. Er word hier van een mug een olifant gemaakt 't jonges toch.

@TS
Zoek eerst even wat info op via Google je zal direct lezen dat er cleaners (gratis en betalend) genoeg zijn om cookies te verwijderen van je pc of laptop er zijn versies beschikbaar voor de verschillende OS systemen. Vaste computerregel: TE VEEL cookies zal je systeem trager laten werken. Dus ------> regelmatig opruimen die rommel. Goede raad is goud waard! GRTS ABE

Reclame

mbbs1024
Topic Starter
Berichten: 474

#19 , 20 sep 2022 23:21

Waarom zou ik cookies moeten aanvaarden waarmee ze je profileren, en dan ook nog eens extra software te gaan installeren, als zo een cookiewall wettelijk verboden is, en de krant dus in overtreding is ?

Chamch
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#20 , 22 sep 2022 09:44

@TheJudge007

Ik begrijp niet goed waar TS zich zorgen om maakt. Geef gewoon aan dat je alle cookies aanvaard en ruim ze daarna op van je pc met het programma dat ik reeds eerder vernoemd heb. Gebruik dit zelf en nog NOOIT problemen gehad. Er word hier van een mug een olifant gemaakt 't jonges toch.

@TS
Zoek eerst even wat info op via Google je zal direct lezen dat er cleaners (gratis en betalend) genoeg zijn om cookies te verwijderen van je pc of laptop er zijn versies beschikbaar voor de verschillende OS systemen. Vaste computerregel: TE VEEL cookies zal je systeem trager laten werken. Dus ------> regelmatig opruimen die rommel. Goede raad is goud waard! GRTS ABE
Ja en nee, huidige computers zijn veel sterker gezet dan oudere computers, die cookies gaan het verschil niet maken.

Bektronics
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#21 , 23 sep 2022 12:17

@chamch.

Er is nooit melding gemaakt van merk of type computer van TS, dus hebben we hier het raden naar of het om een recent of ouder toestel gaat. Ook is er geen vermelding van het OS. Geef dan maar eens een éénsluidend en correct antwoord op zijn vraag !!
GRTS ABE

bhuttehai
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#22 , 17 okt 2022 18:23

Are probably blocked by content-blocker that you run on your computer, whether or not without your direct knowledge

mbbs1024
Topic Starter
Berichten: 474

#23 , 17 okt 2022 20:56

Op de site staat er geen link naar de verborgen content, in plaats van de content staat er een bericht dat je de social media cookies moet toelaten om de content te kunnen zien.
En zo staan er op dezelfde pagina verschillende meldingen onder elkaar.

De cookies zullen mijn PC niet vertragen, het is een recente gaming laptop met krachtige CPU en grafische kaart, maar ik wil niet konstant gevolgd worden door die cookie boeren, en de wetgever en GBA hebben daar blijkbaar dezelfde mening over, als ik de regels correct interpreteer.
Het gaat hier dus niet om de instellingen van mijn browser, maar over het principe van de cookiewall regels waar de krant/mediabedrijf volgens mij zijn voeten aan veegt, en waar je, ondanks een betalend abonnement toch niet alle content te zien krijgt.

Misschien tijd om dat betalend abonnement eens op te zeggen en/of een klacht in te dienen bij de GBA.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#24 , 18 okt 2022 07:41

Nogmaals: dergelijke inhoud staat niet op de site die je bezoekt

Deze verwijst / linkt er enkel naar
En dààr laat men deze inhoud niet zien zonder dat jij alle koekjes aanvaardt

Terug naar “Actuele Thema's”