Bijzitter

flugel
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Re: Bijzitter

#16 , 11 okt 2018 16:54

Mij gaat het niet over het fijt dat ik bijzitter moet zijn, maar dat ze er zo laat mee afkomen en ik maar een paar uurtjes slaap heb dan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Belgian
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#17 , 12 okt 2018 10:10

Met 250€ ben je ervan af !

Dit is de boete bij weigering !
Ik kende iemand die 2 minuten te laat was, dan toch gebleven is als bijzitter en naderhand 350€ boete kreeg!

Netjes van de voorzitter. Beter naar huis gegaan dan

LeenW
Berichten: 12770

#18 , 12 okt 2018 17:56

Met 250€ ben je ervan af !

Dit is de boete bij weigering !
Ik kende iemand die 2 minuten te laat was, dan toch gebleven is als bijzitter en naderhand 350€ boete kreeg!

Netjes van de voorzitter. Beter naar huis gegaan dan
Dat is natuurlijk een klassieke truc om er aan te ontsnappen. Ik kan de voorzitter wel begrijpen.

Reclame

jefke007
Berichten: 1812

#19 , 13 okt 2018 11:53

Ik denk dat uw situatie het wel rechtvaardigt dat u vrijgesteld wordt. Voldoende bewijs meesturen lijkt mij wel nodig.

een paar koeien mee naar de vrederechter nemen, omdat die je niet langdurig kunnen missen

brusselaar31
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#20 , 14 okt 2018 08:28

Hallo il werd ook als bijzitter opgeroepen mijn vriendin ging normaal de brief opsturen met een bewijs van mijn werk dat ik dit week end moet werken (nachtwerk 12uren shiften) maar ze is het vergeten ik ben meteen na m en werk ter plaats gegaan maar men wou men naam zelf niet noteren ze zijden ook dat er genoeg bijzitters zijn. Kan ik dit bewijs nog later doorsturen eventueel? Ik heb ook een ministriele badge als veiligheidsagent ik heb vernomen van collegas dat ze me normaal gezien niet hadden mogen oproepen..

LeenW
Berichten: 12770

#21 , 14 okt 2018 10:13

Hallo il werd ook als bijzitter opgeroepen mijn vriendin ging normaal de brief opsturen met een bewijs van mijn werk dat ik dit week end moet werken (nachtwerk 12uren shiften) maar ze is het vergeten ik ben meteen na m en werk ter plaats gegaan maar men wou men naam zelf niet noteren ze zijden ook dat er genoeg bijzitters zijn. Kan ik dit bewijs nog later doorsturen eventueel? Ik heb ook een ministriele badge als veiligheidsagent ik heb vernomen van collegas dat ze me normaal gezien niet hadden mogen oproepen..
Ik heb geen weet van een uitzondering voor veiligheidsagenten.

In principe moet u alles voorafgaand sturen, een eventuele boete zal dus terecht zijn.

brusselaar31
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#22 , 14 okt 2018 17:25

Een boete zou dus terecht zijn hallo ik heb een week van 60 uren nachtdienst gewerkt ik heb wel wat andere dingen aan mijn hoofd.. zolang het maar oplevert eh laat de hardwerkende mens maar betalen eh ik kon zelfs niet eens optijd ter plaatse zijn aangezien ik vannacht werkte tot 8u.. arm belgie

LeenW
Berichten: 12770

#23 , 14 okt 2018 18:24

Het enige wat u had moeten doen was een brief sturen. Dat iemand dat vergeten is, is niet meteen de schuld van het systeem..

Belgian
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#24 , 15 okt 2018 10:07

Een boete zou dus terecht zijn hallo ik heb een week van 60 uren nachtdienst gewerkt ik heb wel wat andere dingen aan mijn hoofd.. zolang het maar oplevert eh laat de hardwerkende mens maar betalen eh ik kon zelfs niet eens optijd ter plaatse zijn aangezien ik vannacht werkte tot 8u.. arm belgie
Ik ben de topic starter.

Ik heb het zelf enorm druk ik werk nu bijna 100uren per week ( veeteelt, groene energie, distributie productie, ) ik heb toch mijn eigen brief getijpt om 2 u snachts en ik verkreeg de vrijstelling. Deed ik dat niet kostte het me 350€. Ik neem zelfs de moeite om dit even duidelijk te maken aan je dat ik niet gewoon “geluk” heb dat ik een vrijstelling kreeg.

je moet altijd, hoe oneerlijk het ook lijkt, je verantwoordelijkheid opnemen, dat heb ik geleerd als ondernemer.

digits
Berichten: 224

#25 , 30 okt 2018 18:46

Met 250€ ben je ervan af !

Dit is de boete bij weigering !
Als iedereen dat doet is het gedaan met de democratie en kunnen we wachten op een dictator. Iemand?
Als er niemand in de politiek gaat, of in het parlement wil zetelen, is het ook afgelopen met de democratie. Daarom dat parlementsleden deftig betaald worden voor hun werk.

Iemand verplichten om onder zijn normale loon een hele dag te gaan werken, terwijl de organisatoren (overheid/parlement/...) WEL betaald worden voor hun werk, is een wat wrange situatie.

Betaal bijzitters dubbel hun normale loon (het is zondag), en ik denk niet dat er nog zoveel zullen proberen om te ontsnappen aan hun verplichtingen.

adizal

#26 , 31 okt 2018 08:25

Met 250€ ben je ervan af !

Dit is de boete bij weigering !
Als iedereen dat doet is het gedaan met de democratie en kunnen we wachten op een dictator. Iemand?
Inderdaad , zelf heb ik er 3 maal bijzitter geweest en met volle plezier !
Dat is uw persoonlijke keuze....Ik vind dit dwangarbeid en dan nog op zondag een wettelijke rustdag...je krijgt 19€ vergoeding maar kom je niet krijg je 300€ boete.
Als je dan kijkt wat men op de gemeenteraden binnenrijft voor een zitting van 1u a 2 u.
Dat ze dan de mensen 19€ per uur betalen en onbelast, dan hebben ze bijzitters in overvloed.

LeenW
Berichten: 12770

#27 , 31 okt 2018 08:42


Als iedereen dat doet is het gedaan met de democratie en kunnen we wachten op een dictator. Iemand?
Inderdaad , zelf heb ik er 3 maal bijzitter geweest en met volle plezier !
Dat is uw persoonlijke keuze....Ik vind dit dwangarbeid en dan nog op zondag een wettelijke rustdag...je krijgt 19€ vergoeding maar kom je niet krijg je 300€ boete.
Als je dan kijkt wat men op de gemeenteraden binnenrijft voor een zitting van 1u a 2 u.
Dat ze dan de mensen 19€ per uur betalen en onbelast, dan hebben ze bijzitters in overvloed.
Dus mensen die er alle belang bij hebben zoveel mogelijk stemmen te halen, wil jij de stemming laten superviseren?

Belgian
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#28 , 31 okt 2018 09:14

Volg het nederlands voorbeeld, daar zijn het ambtenaren die de stemming organiseren op een werkdag.

Lijkt mij de beste oplossing

LeenW
Berichten: 12770

#29 , 31 okt 2018 09:31

Volg het nederlands voorbeeld, daar zijn het ambtenaren die de stemming organiseren op een werkdag.

Lijkt mij de beste oplossing
Dat lijkt mij toch ook niet ideaal met al die mensen op de gemeente die via-via zijn binnengekomen. Ik vind het huidige systeem wel ok, maar dat maximum van 2x bijzitten zou verplicht ingevoerd moeten worden.

adizal

#30 , 31 okt 2018 09:42

Inderdaad , zelf heb ik er 3 maal bijzitter geweest en met volle plezier !
Dat is uw persoonlijke keuze....Ik vind dit dwangarbeid en dan nog op zondag een wettelijke rustdag...je krijgt 19€ vergoeding maar kom je niet krijg je 300€ boete.
Als je dan kijkt wat men op de gemeenteraden binnenrijft voor een zitting van 1u a 2 u.
Dat ze dan de mensen 19€ per uur betalen en onbelast, dan hebben ze bijzitters in overvloed.
Dus mensen die er alle belang bij hebben zoveel mogelijk stemmen te halen, wil jij de stemming laten superviseren?
LeenW, met alle respect, ik vind het nu ook al, één pot nat.
Verder ga ik er niet op in want we mogen geen politieke topics plaatsen...

Terug naar “Actuele Thema's”