Vergelijkend examen gerechtelijke stage

Charlotte*
Topic Starter

Vergelijkend examen gerechtelijke stage

#1 , 10 okt 2013 10:19

Hallo allemaal,

In november is er weer een vergelijkend toelatingsexamen tot de gerechtelijke stage. Ik zou me graag inschrijven, maar vraag mij af of er hier mensen al ervaring mee hebben? En zo ja, in welk domein? Burgerlijk of strafrecht?

Ook begrijp ik iets niet goed bij de voorwaarden. Je moet a.d.h.v. een attest kunnen aantonen dat je de voorbije drie jaar minstens één jaar juridische ervaring hebt gehad. Maar dit mag niet enkel d.m.v. de arbeidsovereenkomst.

Ik werk al bijna 2 jaar als notarieel bediende (= juridische ervaring) dus kan perfect meedoen, maar ik begrijp alleen niet wat ik moet toevoegen als attest? Een bewijs van mijn werkgever zelf ligt nogal moeilijk, aangezien ik het liever niet aan hem meedeel dat ik meedoe aan dit examen... Mensen die hier ervaring mee hebben?

Alvast bedankt!!

Groetjes,

Charlotte

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 22 okt 2013 09:45

Kan de gemeente dit niet afleveren?

Mini_muis

#3 , 27 okt 2013 15:40

Hello,

ik speel met hetzelfde idee.. Twee jaar stagiair-advocaat en wil eventueel het vergelijkend examen doen. Een beetje short notice nu...
Ik ben het zelf nog een beetje aan het uitpluizen wat concreet de bedoeling is.

Je vindt er helaas bijzonder weinig informatie over terug.

Reclame

Terug naar “Actuele Thema's”