aankoop op ebay

cerrien
Topic Starter

aankoop op ebay

#1 , 24 nov 2007 20:47

hallo,

vorige week heb ik een internationale aankoop over ebay gedaan.
Toen het item aankwam bleek het verschillend te zijn van de aankondiging op ebay en bleek dat de verkoper belangrijke informatie over de spicifieke kenmerken niet had vermeld.

Ik heb dan ook de verkoper gecontateerd maar deze weigert het item terug te nemen.

Welke stappen kan ik ondernemen om mijn geld terug te krijgen en heb ik enige kans.

thanks!
carind

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 25 nov 2007 14:57

Hiervoor leest u best eerst eens de info die Ebay op haar site voorziet, zoals:

geschil openen voor sterk-afwijkend object

ev. indien dat niets oplevert geld terugclaimen via Paypal (indien u zo betaald had)

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

cerrien
Topic Starter

#3 , 25 nov 2007 18:03

Hallo,

Neen, ik heb niet met paypal betaald maar met een internationale bankoverschrijving.

Misschien is er toch ergens in de wetgeving die kopers op ebay of andere veilingsites beschermt ingeval het om misleidende aanbiedingen gaat.

danke voor de info!
Carine

Reclame

peggytje

#4 , 25 nov 2007 22:11

Als regelmatige ebayer kan ik je adviseren om een geschil te openen wegens sterk afwijkend object misschien dat je op die manier met de verkoper een overeenkomst kan bekomen.
Groetjes

akromah

#5 , 25 nov 2007 22:55

Hallo
ik was vroeger ook een regelmatige Ebay gebruiker.

Ooit kocht ik drie Tshirts in Frankrijk.
Netjes afgehandeld,
netjes betaald.
(in de 70 euro)
Nooit iets ontvangen en van Ebay heel weinig hulp gehad
want de verkoper had zich uitgeschreven.
Ik veronderstel dat het niet goed zal komen.
Dat is het gevaar van op voorhand zonder zien kopen en betalen,
zeker wanneer het geen gekende winkels zijn.
Niets aan te doen.

Daarom Ebay ik niet meer.
Ik Kapaza liever,
het is niet 'bindend' en je kan gemakkelijker afspreken en ophalen.

peggytje

#6 , 26 nov 2007 08:54

Inderdaad wanneer de verkoper niet meer ingeschreven is is het natuurlijk moeilijker, ik heb dat laatst ook voor gehad moest nog 3 items krijgen en ik zag dat de verkoper niet meer ingeschreven was maar ik heb ze wel alle 3 netjes gehad. Ze zijn niet allemaal van slechte wil dus :)
ik zou een geschil openen voor hetzelfde komt er een oplossing uit de bus, ze heeft er niks bij te verliezen volgens mij :)

cerrien
Topic Starter

#7 , 26 nov 2007 15:30

de verkoper is nog steeds op ebay ingeschrevenen blijft maar verkopen... Omdat het item met DHL werd verstuurd heb ik ook haar adres. De bank heeft het bankrekening gechecked en dat blijkt te kloppen.

Ondertussen heb ik met de verkoper verschillende mails uitgewisseld via ebay, over het item en dat ik graag de verkoop wil annuleren daar het sterk afwijkt van haar aankondiging.

Tot op heden helpt er niks! Ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld omdat de verkoper me geen andere keus laat.. Jammer, ik had het graag in de minne geregeld...

Carine

mapleleiah

#8 , 26 nov 2007 17:29

de verkoper is nog steeds op ebay ingeschrevenen blijft maar verkopen... Omdat het item met DHL werd verstuurd heb ik ook haar adres. De bank heeft het bankrekening gechecked en dat blijkt te kloppen.

Ondertussen heb ik met de verkoper verschillende mails uitgewisseld via ebay, over het item en dat ik graag de verkoop wil annuleren daar het sterk afwijkt van haar aankondiging.

Tot op heden helpt er niks! Ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld omdat de verkoper me geen andere keus laat.. Jammer, ik had het graag in de minne geregeld...

Carine
Ik herhaal mijn oorspronkelijke raad: kijk via de Ebay helppagina's wat je allemaal kunt doen.

Je MOET altijd beginnen met een geschil voor afwijkend object. Indien daar geen positief resultaat op volgt, krijgt de verkoper alvast een aantekening van Ebay. In beperkte mate vergoedt Ebay ook schade, maar dit is maar de moeite vanaf produkten die meer gekost hebben dan een paar euro (vanwege de administratieve kosten die Ebay aanrekent).

Als de verkoper echter voet bij stuk houdt, staat u eigenlijk heel zwak. U hebt met overschrijving betaald en zult in dat geval uw geld waarschijnlijk niet terugzien omdat u naar het buitenland betaald hebt. Paypal of kredietkaart is op dat vlak veiliger omdat het geld makkelijker terug te eisen valt.
Klacht indienen bij politie kan en eventueel met rechtsbijstand werken ... maar uw kansen zijn klein ... vanwege het internationale karakter.

Naar welk land hebt u in feite betaald?

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

cerrien
Topic Starter

#9 , 26 nov 2007 21:54

Hallo Lenny,

Ik heb naar Duitsland geld overgemaakt...

groeten
Carine

Terug naar “Actuele Thema's”