Ouders moeten alleenwonende zoon financieel onderhouden

Jorre
Topic Starter

Ouders moeten alleenwonende zoon financieel onderhouden

#1 , 31 jan 2007 17:05

Ook jongeren vinden de juridische weg naar het afdwingen van onderhoudsgelden.
Heeft iemand hier iets meer over gelezen?

woensdag 31 januari 2007 | Bron: belga

BRUSSEL - In Luik heeft een vrederechter de ouders van een twintiger, die beslist heeft om het ouderlijke huis te verlaten, veroordeeld tot het betalen van 250 euro per maand aan de jongeman, tot die op eigen benen kan staan. Dat schrijft Vers L'Avenir woensdag.

De ouders moeten van de vrederechter vanaf mei starten met de uitbetalingen aan hun zoon, die momenteel op kot zit. Volgens de vrederechter ligt een ,,onaangepaste opvoeding" aan de basis van de drang tot zelfstandigheid van de jongen.

,,De advocaat van onze zoon beweert zelfs dat we hem geen eten gaven. We vroegen hem gewoon om op tijd thuis te zijn voor het avondeten en als hij te laat kwam, kon hij zich een boterham smeren", zegt de moeder van de jongen in de krant.

Het echtpaar heeft intussen al beslist om tegen de uitspraak van de vrederechter in beroep te gaan. In mei wordt de zaak gepleit.

ivb

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 31 jan 2007 17:30

De advocaat van onze zoon beweert zelfs dat we hem geen eten gaven
De uitspraak van de rechter wat onderhoudsgeld betreft lijkt me erg logisch, maar wat mijn aandacht trekt is hoe die advocaat weer blijkbaar tewerk is gegaan :wink:

Natuurlijk moet er iets gezegd worden ook h?, een gazet die half leeg staat lijkt me ook maar niets. Verder de ouders op hun donder geven omdat een twintiger een drang naar zelfstandigheid heeft lijkt me ook een vreemd argument

RR

Lex

#3 , 06 feb 2007 09:40

belga
Voor ??n keer zullen we reclame voor sigaretten door de vingers zien! :mrgreen:

Reclame

Alfons

#4 , 06 apr 2007 22:10

belga
Voor ??n keer zullen we reclame voor sigaretten door de vingers zien! :mrgreen:
- - - - - - - -
Reactie van Alfons:
Ik heb dat artikel drie keer gelezen. Het moet onvolledig geweest zijn, want dit kan volgens mij niet. Als de zoon uit vrije wil de ouderlijke woning verlaat, dan is het aan de ouders om vliegensvlug naar de Vrederechter te stappen om dit in een PV te laten vaststellen en om in datzelfde PV te laten optekenen dat ze afstand doen van het kindergeld dat ze van hun studerende zoon krijgen en dat hem de toegang ontzegt wordt van de ouderlijke woning wegens zijn gedrag! Met die PV ook aan de zoon, kan die enkel nog beroep doen op het leefloon van de universiteitsstad waar hij een domicilie heeft!
- - - - - -
Ik had met mijn tweede zoon het volgende voor;
Hij was al 25-jaar, woonde thuis in en ik trok dus geen kindergeld meer van hem! Hij was op kot en studeerde op eigen houtje verder voor architect niet tegenstaande hij al een diploma Programmeur-Annalist bezat. Toen wou ik 72.000 Bef aftrekken van mijn inkomen, om mijn zoon die toch als een clochard diende te leven te geven! Dat kon toen niet volgens de belastingsdienst!
---- Ik heb toen een bladzijde of 50 geschreven en later is de wet op het leefloon er gekomen! die wet hebben wij niet nodig gehad!
---- Wat ik toen allemaal gelezen heb om die 50 bladzijden JUIST te typen, heb ik ook onthouden dat hier de ouders van die vertrekkende zoon zichzelf de das hebben omgedaan!
Vergeet niet dat meer en meer ouders moeten overgaan tot het inroepen van de Vrederechter om hun eigen DRUGSVERSLAAFD kind de toegang tot de ouderlijke woning te verbieden!
- - - - -
Met vriendelijke groeten
Alfons
- - - - - -

Terug naar “Actuele Thema's”