omgangsrecht en onderhoudsvergoedingen

moet omgangsrecht en onderhoudsgeld gekoppeld worden

ja deze moeten samen gaan
25%
2
nee, deze moeten gescheiden blijven
75%
6
 
Totaal aantal stemmen: 8
sperwer
Topic Starter
Berichten: 1155

omgangsrecht en onderhoudsvergoedingen

#1 , 20 dec 2005 19:38

na veel ruzie tussen gasten dan, zo erg dat de webmaster zich zwaar moest inmengen.
Is er wettelijk tussen omgangsrecht en onderhoudsgeld een verband.
Wat kan iemand doen die als de andere het omgangsrecht niet volgt, zowel omgang verhinderen, als steeds droppen wat ook gebeurt.
En wat kan men doen als er niet betaald word. Ik neem wel aan dat we het houden op menselijke bedragen van max 100? per kind per maand.
let wel ik zelf vind de beste oplossing praten, maar dit is niet altijd mogelijk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nemine Contradicente
Berichten: 33
Locatie: Tilburg, Noord Brabant
Contacteer: Website

#2 , 20 dec 2005 20:42

Ik heb geantwoord dat er een scheiding moet zijn aangezien ik mij vele situaties kan voorstellen waarbij het niet wenselijk is dat het kind omgang heeft met een van de ouders terwijl deze w?l alimentatie moet betalen.
In het geval een ouder in het verleden gewelddadig is geweest jegens het kind en/of de andere ouder kan ik me na een scheiding met verplichting tot voldoening van een alimentatieplicht voorstellen dat er geen omgangsrecht bestaat c.q. kan bestaan voor de gewelddadige ouder.

Overigens is mij jouw bericht niet volledig duidelijk Sperwer,
na veel ruzie tussen gasten dan, zo erg dat de webmaster zich zwaar moest inmengen.
Mij lijkt overigens niet dat je als ouder de andere ouder van het omgangsrecht kunt weerhouden wanneer deze niet aan zijn alimentatieplicht voldoet. In Nederland is er dat soort gevallen, het kind niet terug te brengen bij de ouder die de ouderlijke macht heeft, overigens sprake van wederrechtelijke vrijheidsontneming.
Dit wordt in de volksmond wel ontvoering genoemd.
Een zeer zwaar delict, wat ook zeer zwaar gestraft wordt in de praktijk.
Het omgangsrecht staat volledig los van de alimentatieplicht en het is dan ook geen wederkerige overeenkomst waarbij het uitblijven van de prestatie een retentierecht voor de wederprestatie in het leven roept.
[i]Legere, Iudicare, Reparare.[/i]

Reclame

Terug naar “Actuele Thema's”