nieuwe wet voor echtscheidingen en onderhoudsgelden

sperwer
Topic Starter
Berichten: 1155

nieuwe wet voor echtscheidingen en onderhoudsgelden

#1 , 22 mar 2006 21:11

wat vinden jullie van het feit dat de wet om te scheiden nog makelijker word gemaakt, gaat dit nog meer echtscheidingen veroorzaken of niet.
en men reeds na 6 maanden kan scheiden.
en de wet op onderhoudsgeld, dat de tijd dat onderhoudsgeld moet betaald worden niet langer mag zijn dan dat het huwlijk heeft geduurd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 24 mar 2006 09:00

Waarom geen 3-6-9 contracten?

sperwer
Topic Starter
Berichten: 1155

#3 , 24 mar 2006 09:19

huwelijken met een 3-6-9 overeenkomsten met afspraak hoeveel onderhoudsgeld er zal moeten betaald worden, dat is misschien nog de oplossing voor onze maatschappij.
maar je bedoelde zeker op het onderhoudsgeld.

maar kan er eigenlijk iemand mij uitleggen waarom een vrouw van onder de 35 jaar die wil scheiden omdat zij het niet meer ziet zitten en haar parter dwingd tot een echtscheiding met onderlinge overeenkomst, recht heeft op onderhodsgeld voor haar. zelfs al is dit voor beperkte duur

Reclame

elsje
Berichten: 109

#4 , 24 mar 2006 15:56

Sperwer, ik denk niet dat het systeem van na 6 maanden gescheiden te zijn dit aanleg zal geven tot m??r echtscheidingen...... alleen (hopelijk) zullen er minder : vechtscheidingen : zijn .
Moest ik (maar ja wie ben ik he) een wet kunnen stemmen dan zou het een zijn van alvorens te trouwen eerst een tijd samen te wonen ........
Nu lopen echtscheidingen vaak uit op vechtscheidingen door die lange termijn, en daar word niemand beter van , alleen de advocaten.
Ik vind de nieuwe wet goed: 1- emotioneel voor de kinderen minder
belastend.
2- ook naar vereffening-verdeling , een
snellere aanvang vd verdeling.
3- geen vechtscheidingen meer die jarenlang
aanslepen en op niets uitdraaien.
4- Mindere kosten voor de betrokkenen, en
zo kunnen we nog uren doorgaan.........
MVG

sperwer
Topic Starter
Berichten: 1155

#5 , 24 mar 2006 16:29

minder vechtscheidingen, ik denk het niet. de vechtscheidingen gaan meestal over geld en bezittingen.
Wel met deze nieuwe wet denk ik dat er nog meer vechtscheidingen zullen zijn. Omdat (sorry) veel vrouwen nu een nog hoger onderhoudsgeld voor zichzelf gaan willen. het onderhouds geld is immers beperkt in duur.
Maar ik verwacht wel dat veel vrouwen nu eerst gaan nadenken voor ze gaan scheiden omdat ze vinden dat het niet meer gaat en toch trachten het probleem op te lossen binnen het huwelijk.
langs de andere kant gaan veel mannen nu sneller de echtscheiding bij de minste problemen willen en minder moeite doen om de problemen op telossen, ze moeten immers niet meer levenslang betalen voor haar.

men kan nu immers ook al na 6 maanden gescheiden zijn. dus dat vechtscheidingen aan de tijd van het scheiden ligt, voor mij niet.

calamity
Berichten: 18
Locatie: Tongeren

#6 , 18 nov 2006 22:15

sorry hoor maar ben het daar niet helemaal mee eens; ben zelf een werkende, gescheiden moeder en mijn ex heeft nooit onderhoudsgeld voor mij moeten betalen. Het is waar dat er een mogelijkheid is om in odnerling overleg te scheiden en dat dat niet echt lang hoeft te duren MAAR wat vaak niet vermeld wordt is dat aanpassingen van bvb het onderhoudsgeld, daarna zeer moeilijk gaan, juist omdat de rechters er vanuit gaan dat alles in onderling overleg gebeurde.Dus als alles niet tot in de kleinste d?tails uitgeschreven staat of er mogelijkheid is tot meerdere interpretaties...zijn de kinderen vaak de pineut

Calamity
moeilijk gaat ook

sperwer
Topic Starter
Berichten: 1155

#7 , 19 nov 2006 10:52

Bij een echtscheiding met kids moet je idd zorgen dat bijna alles tot in het kleinste d?tail is beschreven.

En dan nog moet je alles afsluiten met de zin

Dit alles is steeds aanpasbaar in onderling overleg of via de rechtbank.

Anders ben sta je vaak nog machtloos als er problemen zijn die je bij de schziding over het hoofd hebt gezien.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#8 , 19 nov 2006 10:57

Verstandige mensen trouwen niet!

sperwer
Topic Starter
Berichten: 1155

#9 , 19 nov 2006 11:04

Verstandige mensen trouwen niet!
En kopen geen kinderen.

Want eens die wat ouder worden bezorgen ze je toch enkel hoofdpijn.

Terug naar “Actuele Thema's”