Verzekering voor dashcam?

Niels2a
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

Verzekering voor dashcam?

#1 , 04 dec 2018 18:58

Goede avond,

Sinds vorige week installeerde ik een Blackvue ds900r 4K dashcam.
Aangezien dit een dure aankoop was, ben ik opzoek naar een manier om deze dashcam te verzekeren.
Mijn wagen heeft een mini omnium bij AG Insurance, zij kunnen enkel een verzekering aanbieden (omnium + met uitbreiding) waardat de dashcam gedekt is wanneer de auto mee gestolen wordt, dus niet enkel voor de dashcam opzich.

Weet iemand een verzekering die wel een dashcam (en misschien ook een Coyote) kan laten verzekeren op diefstal?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 05 dec 2018 09:26

Niels

Te bevragen bij een makelaar. die kan de markt consulteren en nagaan of er dergelijke verzekering bestaat.
Eerlijk gezegd betwijfel ik dat zeer sterk. Vraag is ook : voor wat wil je dat verzekeren? enkel voor diefstal? Voor andere schade?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 05 dec 2018 14:56

Denk niet dat iemand dat apart gaat verzekeren (tegen een redelijk tarief)

De mijne is met zwarte tape over alle logo's en lichtjes onopvallend gemaakt
Zwart, vlak onder de zwarte rand van de schuine voorruit ... amper te zien

Reclame

Niels2a
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 dec 2018 21:30

Bedankt voor jullie reacties!

Inderdaad, de makelaar vond hier ook geen verzekering voor.. In Nederland weet ik dat men een inboedelverzekering kan afsluiten. Aangezien de dashcam over de 500 euro kost + nog eens een batterij van 300 euro die de camera van stroom voorziet tijdens het parkeren, dacht ik dat het misschien beter was om een verzekering af te sluiten tegen diefstal. Momenteel ben ik eens aan het rondzien of er eventueel een verzekering voor 'elektronica' kan afgesloten worden. Verder zit er ook een Coyote in mijn wagen waardoor er genoeg materiaal aanwezig is om te stelen...

Groetjes,

Niels Spaenjers

Terug naar “Algemeen”