Algemene voorwaarden bij polis

pmon
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Algemene voorwaarden bij polis

#1 , 11 okt 2018 23:01

Ik wil een bepaalde verzekering aangaan. Ik heb hiervoor de voorwaarden opgezocht en de verantwoordelijke persoon bij de verzekeraar gecontacteerd. Deze persoon heeft mij documentatie gestuurd per email. Op basis hiervan heb mijn aanvraag om het contract aan te gaan bevestigd. Daar op volgend heeft de verzekeringsmaatschappij mij een contract opgestuurd per post. Deze polis vermeld niets van de voorwaarden vermeld in de documentatie en verwijst enkel naar "de bijgevoegde algemene polisvoorwaarden".

De documentatie lijkt mij (inhoudsgewijs) de algemene voorwaarden te zijn, maar dit is niet expliciet vermeld. Deze zijn ook verstuurd in een aparte email en niet per post zoals het contract.

Kan ik er van uitgaan dat de documentatie de algemene voorwaarden zijn?

Ik heb alvast een email gestuurd om mij de algemene voorwaarden vermeld in het contract door te sturen. Is het voldoende als deze per email worden doorgestuurd?

Wat in het geval dat de verzekeraar later afkomt met een andere versie van de algemene voorwaarden? (de algemene voorwaarden zijn niet ondertekend of iets dergelijks)
Ik heb tot nu toe enkel goede ervaringen met de verzekeraar voor andere contracten, dus ik denk niet direct dat er sprake is van kwaad opzet. Maar ik hou liever alles duidelijk zodat er later geen problemen komen omdat iedereen iets anders had begrepen.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding