Autoverzekering nog geldig?

Glecke
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Autoverzekering nog geldig?

#1 , 26 sep 2018 21:02

Hallo allemaal.


Was daarnet rond 17u mijn wagen aan het kuisen en mijn boorddocumenten aan het doornemen. Nu staat er op mijn
groene kaart dat mijn verzekering geldig is t.e.m 22 september.

Ben net terug van vakantie en heb sinds 18 september er niet mee gereden en deze staat ook niet op een openbare plaats.

Vraag me wel af waarom ik geen factuur heb gekregen van mijn verzekering zelf...Nu ga ik daar morgen zeker naar bellen maar dat is het probleem niet. Morgenvroeg moet ik terug beginnen werken om 5u30 en de verzekering is pas open om 8u30. Heb mijn wagen nodig voor het werk.

Is mijn verzekering echt verlopen en mag ik er absoluut niet mee rijden? Heb mijn wagen echt nodig morgen :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 26 sep 2018 21:06

Je verzekering is normaal nog geldig. De verzekeringsmaatschappij kan die slechts opzeggen na een wachttijd in acht te nemen na het sturen van een aangetekende zending. Neem wel zo snel mogelijk contact op met de verzekering. Bij een politiecontrole kan je wel problemen krijgen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Glecke
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 sep 2018 21:26

Bedankt voor je reactie oude Belg.

Sowieso ga ik mijn verzekering morgen contacteren. Maakt me al iets geruster voor ik morgen vertrek.

Dus enkel bij politiecontrole denk je?
Of is het zo dat hun computer een melding kan geven wanneer ze mijn pad kruisen?

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 26 sep 2018 21:35

Aangezien u sowieso nog verzekerd bent gaat uw voertuig ook niet geseind staan als niet-verzekerd. Zou me geen onnodige zorgen maken, gewoon doen wat hierboven is gezegd.
"sowieso" schrijf je zo.

Glecke
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 sep 2018 21:49

Thx ;)
Wou gewoon zeker zijn.

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 26 sep 2018 22:03

Neen, normaliter wordt dat pas aangepast in politiesystemen nadat de verzekeringsmaatschappij een aangetekende brief hebben gestuurd en dan is men niet meer verzekerd na de daarin voorziene termijn.

Terug naar “Algemeen”