Schade aan gebouw door derden

San86
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schade aan gebouw door derden

#1 , 26 sep 2018 10:08

Hallo,
Ik ben eigenaar van een gebouwtje van 3 verdiepingen, gelegen in een smalle straat.
Onlangs werd er aan de overkant een nieuwbouw gezet. Doordat mijn gebouw vrij oud is en de fundering nog niet zoals de huidige zijn, heb ik hierdoor verzakkingen gekregen omdat ze voor die nieuwbouw heel veel water uit de grond hebben gepompt en er veel zware trillingen waren.
Er werd echter geen plaatsbeschrijving opgemaakt want het gebouw paalt niet direct aan het mijne.
Ik heb nu mijn rechtsbijstand van mijn verzekering gecontacteerd met gans het verhaal en zij kunnen me niet helpen omdat de schade door ‘derden’ werd veroorzaakt en het niet kan bewezen worden.
Is het nu niet net de taak van de rechtsbijstand om in dergelijke zaken tussen te komen om het tegendeel te proberen bewijzen? Waar betalen we tenslotte die verzekering anders voor? Als ik zelf een expert moet betalen alsook de herstelling van die schade, en laat ons zwijgen van de gevolgschade die misschien nog komt daardoor, ... Iemand die hier nuttig advies kan geven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 sep 2018 09:35

heb je de juiste verzekering gecontacteerd? Het klinkt alsof je via je familiale hebt geïnformeerd en wellicht moet je eerder via je brandverzekering of zo gaan?

San86
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 sep 2018 19:10

LennieK, ja hoor heb zeker mijn brandverzekering gecontacteerd, maar zij doen net alsof ze me niet echt kunnen helpen. Het is uiteraard geen schade door brand of storm, maar via mijn rechtsbijstand zou dit toch moeten behandeld kunnen worden. Ik wil gewoon zeker zijn van wat ik het best onderneem. Zelf een expert aanstellen en betalen om dan niet vergoed te worden ...

Reclame

Terug naar “Algemeen”