Opzegging woonpolis KBC

Nodge
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzegging woonpolis KBC

#1 , 10 sep 2018 19:25

Sinds 2016 heb ik een woning gekocht, mijn destijds vaste bank KBC kon mij geen hypotheek geven.
Ik ben toen binnen gestapt bij de BNP waar het geen probleem was mits alles overgezet werd naar hen.
Tevens verplichte verzekering in gang gezet (brand polis bij de BNP) en de opzegging gedaan bij de KBC (woonpolis).

Vanaf daar is het compleet mis gelopen, elke keer een ander verhaal (oeps, net te laat opgezegd of alleen uw huidige bank kan dit opzeggen).

Betaal vanaf aankoop woning al dubbel, heb de incasso diensten gezegd dat het nu eens afgelopen is, maar het antwoord kreeg ik vandaag in de bus: juridisch incasso...

Langs gaan, mail opzegging, de bank heeft het opgezegd (brand polis: welke niet gehonoreerd werd door foute benaming), niets helpt. Ben ik verplicht dubbel te betalen voor dezelfde dienst? Kan dit zomaar? Als de opzegging in 2016 al gedaan is dan ben je toch zeker wel van een polis af in 2018/2019...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#2 , 11 sep 2018 10:38

Beste

Normaal is de nieuwe verzekeraar verantwoordelijk voor de opzeg van de lopende verzekering. indien deze niet tijdig werd opgezegd dient u de lopende polis inderdaad te betalen. U kan wel aan de nieuwe verzekering vragen de ingang op te schorten tot vervaldag vorige verzekering.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 11 sep 2018 11:31

Nu moet u eerst en vooral eens nagaan of er één van de twee polissen effectief dekking geeft. Je weet maar nooit...

Trouwens, welk risico (adres) zou die eerste polis dan actueel dekken? Nog altijd huurrisico?

En als de "nieuwe bank" de opzeg moest doen bij de "oude bank" , dan moesten ze dat ook doen. Loopt er daar iets mis mee, dan moeten zij het ook maar oplossen, evt. met een nieuwe opzeg, en zoals gezegde met de JUISTE aanvangsdatum, dus vlot overgaand van de ene polis naar de andere, en niet noodzakelijk meer gelijk met de aanvangsdatum van de lening.

Reclame

Terug naar “Algemeen”