Autoverzekering

Dre23
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Autoverzekering

#1 , 04 sep 2018 10:37

Beste,

Op 08/06 ondertekent mijn zoon een overeenkomst met Bnp Paribas voor een autoverzekering. De opzegbrief wordt ook ondertekend. Meer dan 3 maand op voorhand om het contract met Corona Direkt op te zeggen. Nu blijkt dat Corona deze opzegbrief niet heeeft ontvangen. Bij Bnp beweren ze dat alles is opgestuurd en er nu discussie is. Is het niet zo dat er steeds bewijs is van een aangetekend schrijven? Bij Bnp beweren ze dat dit interne keuken is en zij geen bewijs hebben? Vreemd. Indien er geen overeenkomst komt kost dit mijn zoon 360€. Nu 108€ bij BNP 78€ per maand. Kan ik AG Insurance verantwoordelijk stellen? Kan ik een schadevergoeding vragen?

Dank u

Eddy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 04 sep 2018 19:13

Als dit opgezegd is via de nieuwe verzekeraar, kan uw zoon deze verantwoordelijk stellen.
Normaal faxen zij dit door (ja, tegenwoordig nog steeds), en hebben ze dus meteen bevestiging van ontvangst.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 04 sep 2018 19:36

Is het niet zo dat er steeds bewijs is van een aangetekend schrijven?
U hebt toch zelf het bewijs van verzenden van het aangetekend schrijven :?:
Er is zelfs de mogelijkheid om een melding van aflevering te bekomen via bpost (kost wat extra)

Bij Bnp beweren ze dat dit interne keuken is en zij geen bewijs hebben?
U hebt de nieuwe verzekeraar de vorige laten opzeggen ?

Als zij dat doen, moeten ze daar toch iets van hebben ?

Reclame

Terug naar “Algemeen”