2 ongevallen op 1 week

stisev
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

2 ongevallen op 1 week

#1 , 20 aug 2018 20:10

Beste
Mijn vrouw heeft op 1 week 2 ongevallen gehad op een parking (blikschade)
Aanrijdingsformulieren ingevuld waarop beide partijen schuld bekennen ,dus ongeval 1 tegenpartij schuldig en ongeval 2 tegenpartij schuldig.
Na de expertise krijg ik de melding dat het economisch niet verantwoord is om het voertuig te herstellen. De wagen is te oud en de kosten zijn hoger als de waarde van de auto.
De wagen is technisch volledig in orde en er is pas een onderhoud uitgevoerd van ongeveer 1000€.
De achterbumper is stuk en de twee deuren aan de passagierszijde.
De wagen is 3305€ waard
De bumper kost 1074 €
De waarde van beschadigde auto is 927€ (Opkoper)
Ik krijg dus 1304€
Voor dit geld krijg ik de wagen niet hersteld.
Als iemand schade veroorzaakt aan mijn auto dient dit toch vergoed te worden, ik wil de auto gewoon hersteld hebben zoals hij was.
Zijn de tegenpartijen niet verplicht om mij alle schade te betalen en moet ik de rest uit eigen portefeuille betalen ? Waarvoor zijn er dan verzekeringen?
Het zijn twee verschillende verzekeringen. Ikzelf heb geprotesteerd en toen was mijn verzekering bereid om er 200€ bij te doen maar dit is nog niet voldoende.
Klopt dit wel of zijn de verzekeringen hier een spelletje aan het spelen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 20 aug 2018 21:07

tis maar een tip, maar u kan altijd bij bepaalde garages/opkopers eens horen of men bepaalde onderdelen van de wagen niet meer heeft liggen (zijn meestal wagens betrokken geweest bij ongevallen en/of opgekocht zoals bij u)

de prijs hiervan ligt meestal beduidend lager dan een onderdeel nieuw kopen

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 20 aug 2018 21:14

Met een beetje geluk, en misschien wat hulp van Madam Google, vind je nog twee deuren van dezelfde kleur van uw wagen. :shock:

En om op uw andere vraag te antwoorden : de verzekering rekent op de economische waarde van uw wagen. En als een wagen van 3000 € schade opgelopen heeft die meer bedraagt, bv 5000€, dan is het gewoon economisch niet meer verantwoord om die meerprijs aan u te vergoeden. En omdat over die economische waarde wel eens kan gediscuteerd worden, hebt u toch iets meer aangeboden gekregen. Die 200 € dus.

Reclame

Terug naar “Algemeen”