Adres autoverzekering

csk8799
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Adres autoverzekering

#1 , 16 jul 2018 09:15

Hallo,

sinds iets meer dan 1 jaar heb ik een autoverzekering bij X via een makelaar. Toen ik de verzekering afsloot was mijn adres in het centrum van Antwerpen waardoor mijn polis hoger lag. Na enkele maanden ben ik verhuisd uit de stad en mijn adres doorgegeven, ik verwachtte een herberekening te krijgen omdat volgens de makelaar er zeker een verschil zou zijn. Een halfjaar later nog steeds niets ontvangen dus ik contacteer de makelaar, deze had mijn nieuw adres nog niet doorgegeven.. Weer enkele maanden later ontvang ik een nieuwe factuur voor een jaar van X met nog steeds hetzelfde bedrag. Bovenaan het contract staat mijn naam en juiste adres, maar bij Hoofdbestuurder staat mijn naam en het adres in Antwerpen.

Nu is mijn vraag, wordt de premie berekend op mijn adres als verzekeringnemer of het adres van de hoofdbestuurder? Dat dus nog steeds blijkbaar niet was aangepast?

Ik heb hierover al contact gehad met de makelaar en die zegt dat het niks uitmaakt. Maar heb er mijn twijfels bij..
Bedankt voor de hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jul 2018 09:36

Dit wist ik niet dat dit bestond, ik dacht dat alle Belgen gelijk voor de wet waren.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 16 jul 2018 09:45

Neem zelf een contact op met de verzekeringsmaatschappij en niet steeds met uw makelaar. Die wil mogelijks geen moeite doen voor zo,n prul. En wie zegt dat je nu niet evenveel of zelfs meer met uw wagen zal rondrijden in Antwerpen om naar uw werk te gaan, terwijl dat voordien mogelijks te voet kon of met de tram..

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 16 jul 2018 09:51

Dit wist ik niet dat dit bestond, ik dacht dat alle Belgen gelijk voor de wet waren.

Inderdaad, qua tarief zal dit voor zowat elke Belg die op dezelfde plaats woont gelden; ik zou toch eens de vraag stellen aan de hoofdzetel hoe de vork aan de steel zit. En die vraag kan perfect per mail, desnoods met een herinnering om de 10 dagen b.v.



Je loopt nu eenmaal meer risico ergens in het centrum van een wereldstad dan in een rustige omgeving. En dan nog is er per risico een verschil (bv diefstal).

csk8799
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 jul 2018 10:05

Ik werk van huis uit dus ik gebruik de auto niet om te verplaatsen in de stad. Een polis is duurder in een gebied met hoger risico maar nu ik niet meer in de stad woon moest volgens mijn makelaar de polis dalen. Nu het zo ver is doet hij geen enkele moeite meer. Ik zal proberen om rechtstreeks de maatschappij te bereiken om het na te vragen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 18 jul 2018 19:39

Dit wist ik niet dat dit bestond, ik dacht dat alle Belgen gelijk voor de wet waren.
Is al heel lang zo

Autoverzekering in stad kost u meer dan "op den buiten" bij meeste verzekeraars

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#7 , 18 jul 2018 22:40

Tariefverschillen zijn gevolg van risico assessments .
Jongeren betalen meer dan ouderen omwille van slecheter schadestatistiek. Inwoners van Luik, Brussel.... betalen meer dan die van bvb Hasselt of Mechelen die op hun beurt weer meer betalen dan iemand uit pakweg Borgloon. Ook dat weerspiegelt een werkelijk verschil in schadestatistiek.
Hier zijn ook verschillen tussen diverse maatschappijen. Sommigen hanteren die tariefverschillen, anderen dan weer niet.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Algemeen”