Opzeggingstermijn autoverzekering

ddebuyser
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Opzeggingstermijn autoverzekering

#1 , 05 jul 2018 11:35

Na een ongeval in fout heeft mijn verzekeraar me laten weten dat ze mijn autoverzekering met onmiddellijke ingang stopzetten.
Geldt hiervoor geen opzeggingstermijn? Zoja, welke duurtijd heeft deze opzeggingstermijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 05 jul 2018 11:40

Opzegging na schade
De verzekeraar kan zich het recht voorbehouden de overeenkomst na een schadegeval op te zeggen indien hij een vergoeding aan benadeelde personen heeft betaald of zal moeten betalen, behalve voor wat betreft het betalen van vergoedingen op basis van het vergoedingssysteem betreffende de zwakke weggebruiker.

De opzegging na een schadegeval moet ten laatste een maand na de betaling of weigering van betaling van de vergoeding, worden meegedeeld.

De opzegging treedt ten vroegste in werking drie maanden na de mededeling om de verzekeringnemer de mogelijkheid te geven een nieuwe verzekeringsmaatschappij te vinden.
https://economie.fgov.be/nl/themas/fina ... -na-schade
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Algemeen”