Familiale Verzekering

VincentV
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Familiale Verzekering

#1 , 25 jun 2018 08:52

Enkele maanden geleden reed ik als fietser een jogger aan. Hij kwam een hoek uit gelopen en we zijn tegen elkaar gebotst.
We zijn een tiental minuten bij elkaar gebleven om te recuperen en te kijken of er geen grote blessures waren. We hebben elkaars telefoonnummers en namen uitgewisseld. De dag nadien belde ik hem op om te vragen hoe het met hem was. Blijkbaar is hij na 10 minuten joggen onwel geworden en is hij naar het ziekenhuis gegaan. Daar heeft hij een nacht doorgebracht met een hersenschudding. Hij was intussen terug thuis. Een week nadien hebben we nog eens gebeld en toen bleek alles in orde te zijn.

Nu krijg ik vier maanden na het ongeval een brief van zijn verzekeraar rechtsbijstand. Mijn aansprakelijkheid wordt ingeroepen en er wordt gevraagd naar mijn familiale verzekeraar. Ik ben echter niet aangesloten bij een familiale verzekering... Ik woon samen met iemand die ook geen familiale verzekering heeft, dus ik val sowieso onder niemands verzekering.

Kan er me soms iemand wat advies geven in wat ik nu best moet doen? Ik veronderstel dat ik zelf zal moeten instaan voor de ziekenhuiskosten? Of zien jullie dit anders?
Ik maak me echter zorgen als de jogger binnen een jaar plots rugklachten zou krijgen en dit wijt aan dit ongeval. Is een familiale verzekering dan de beste oplossing?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jun 2018 09:04

Voor dit ongeval is dit wel al te laat, je moet verzekerd zijn voor dat je een ongeval heeft, een verzekering zal nooit terug gaan in den tijd van toen je er nog geen had.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

VincentV
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 jun 2018 16:31

Ok bedankt!

Reclame

Terug naar “Algemeen”