familale verzekering

Peter1975
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

familale verzekering

#1 , 21 jun 2018 16:12

Mijn bril is gebroken tijdens het klimmen door mijn klimpartner. Dit werd aangegeven aan de familiale verzekering van de veroorzaker van de schade. De verzekering zegt nu niet te kunnen tussenkomen omdat sporten een bepaald gevaar met zich meebrengt en dat je dat aanvaardt als je die beoefent. Kan dit betwist worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jun 2018 16:19

Zit in je verzekering geen BA sportverzekering in?

Bij sommige polissen zit dat daar aan !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

artemis
Berichten: 3293

#3 , 21 jun 2018 17:45

Inderdaad, polisvoorwaarden nalezen.

Reclame

Peter1975
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jun 2018 08:34

In welke verzekering bedoel je dan?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 jun 2018 09:38

Kan dit betwist worden?
Ja, maar dit maakt jouw zaak niet. De veroorzaker van de schade moet deze schade aan jou vergoeden. Punt. Als zijn familiale verzekering daar niet in wil tussenkomen, is dat vooral het probleem van de veroorzaker van de schade. Hij zal dit dan moeten betwisten bij zijn verzekering. Jij staat daar in principe buiten.

Uiteraard begrijp ik wel dat dit een vervelende zaak is als de veroorzaker van de schade een vriend of kennis is. Geen idee of uw eigen familiale verzekering hier een rol kan spelen (om de familiale verzekering van de veroorzaker van de schade aan te zetten tot betalen)? Misschien kan je uw eigen verzekeringsmaatschappij eens bellen om te vragen wat je nog kan doen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Algemeen”